Uzturs

24.apr
Dietologs Duans Mellors atklāj, kurus produktus nepieciešams ēst ik nedēļu, lai būtu veseli. Viņš norāda, ka viens no galvenajiem veselīga uztura stūrakmeņiem ir dažādība. Ēdot vienus un tos pašus produktus ik dienu, domājot, ka tie ir veselīgi, mēs sev nodarām tikai pāri. Dietologs aicina savu uzturu dažādot, iekļaujot maltītēs dažādus veselīgus un uzturvielām bagātus produktus. Lūk, ko dietologs iesaka likt uz šķīvja katru nedēļu!
22.apr
Uztura speciāliste Olga Ļubina iesaka 10 veselīgākos zaļumus pavasara sezonā, kas palīdzēs atjaunot enerģijas rezerves un stiprināt imunitāti!
20.apr
Olbaltumvielas jeb proteīni ir viena no nozīmīgākajām uzturvielām. Olbaltumvielas ir svarīgas kā muskuļiem, tā imunitātei un svara zaudēšanai. Galvenie olbaltumvielu avoti ir gaļa un piena produkti, taču labi proteīna avoti var būt arī augu valsts produkti. Apkopojām piecus labākos augu valsts olbaltumvielu avotus!
17.apr
Neapstrādātas pārtikas ēšana var palīdzēt stiprināt imūnsistēmu un ilgāk saglabāt sāta sajūtu. Veselības un uztura eksperti nosauc piecus dārzeņus, kuri termiski neapstrādāti sniedz lielāku labumu mūsu veselībai, nekā cepti, vārīti vai citādāk pagatavoti. 
15.apr
Zaļumos ir daudz bioloģiski aktīvu vielu, kas palīdz organismam cīnīties pret dažādām vīrusu infekcijām, tāpēc ir ļoti vērtīgi šos produktus iekļaut ne tikai savā, bet arī bērnu ēdienkartē, atgādina sertificēta uztura speciāliste, Rimi Bērniem eksperte Olga Ļubina un iesaka konkrētas receptes.
12.apr
Bieži vien viss, kas šķiet ļoti garšīgs, ir arī neveselīgs. Tas ir apburtais loks! Šoreiz LifeHacks.lv apkopoja 10, ekspertu prāt, neveselīgākos pārtikas produktus un dzērienus uz pasaules, kā arī iemeslus tam, kāpēc šie produkti tiek uzskatīti par neveselīgiem un ar tiem nevajadzētu aizrauties!
5.apr
Šobrīd pilnā sparā turpinās bērzu sulas tecēšanas laiks, tāpēc to var un vajag iekļaut savā ikdienas ēdienkartē, baudot gan vienkārši svaigā veidā, gan arī iekļaujot ēdienos un gardos kokteiļos. Interesantākos faktus par bērzu sulām apkopojusi "Barbora".
4.apr
Dietoloģe Eimija Gudsone atklāj, viņasprāt, labāko pusdienu recepti, kas ir ne tikai ļoti garda, bet arī būs noderīga ikvienam, kas vēlas zaudēt lieko svaru!
1.apr
Līdzteku tam, ka olas Lieldienu laikā dod daudz prieka: jautras olu cīņas; svētku sajūtu, rotājot galdu un telpu; rada dāvināšanas prieku, iepriecinot tuviniekus un draugus, un, visbeidzot, stiprina ģimenes saites, visiem kopā iesaistoties olu krāsošanas procesā — tās ir arī veselīgs un ļoti vērtīgs produkts. Lai mazinātu jebkādas šaubas par olu veselīgumu, „Veselības centru apvienības" uztura speciāliste Anita Baumane uzskaita desmit labos darbus, ko šis Lieldienas simbolizējošais produkts veic mūsu organismā.
28.mar
"Veselības centru apvienības" uztura speciāliste Anita Baumane nosauc trīs idejas, ar ko kopā gardi notiesāt olas!
22.mar
Visbiežāk domājot par kofeīnu saturošiem produktiem pirmais, kas ienāk prātā, protams, ir kafija. Kafija palīdz saglabāt mundrumu, enerģiju un aizgaiņā miegu. Tieši tāpēc no kafijas cenšamies izvairīties vēlās vakara stundās. Tomēr kafija nav vienīgais produkts, kas satur kofeīnu.
20.mar
Bieži tiek uzsvērts un atgādināts tas, cik svarīgi ir regulāri dienas laikā dzert ūdeni. Varētu teikt, ka ūdens ir pats veselīgākais dzēriens, ko malkot, jo tas nesatur ne cukuru, ne liekas kalorijas un palīdz cīņā ar dehidrāciju. Tomēr ūdens nav vienīgais veselīgais dzēriens, ko varam baudīt. Dietologi nosauc vēl sešus dzērienus, kas ir veselīgi un gardi!
13.mar
Čia sēklas tiek uzskatītas par īstu superēdienu, pateicoties tajā esošajam lielajam šķiedrvielu daudzumam un niecīgajam kaloriju daudzumam, un augu olbaltumvielām. Uztura speciālisti iesaka cilvēkiem, kuri vēlas zaudēt lieko svaru, iekļaut savā uzturā šīs labās sēkliņas. Vispopulārākais veids, kā notiesāt čia sēklas, ir pagatavot čia sēklu pudiņu. Bet, kur vēl izmantot šīs sēklas? 
12.mar
Domājot par svara zaudēšanu, svarīgi ir sportot un ēst veselīgi. Lai svara zaudēšanas procesā neatteiktos pavisam no dažādiem gardiem produktiem, ir izdomāta neviena vien alternatīva. Veikalu plauktos varam atrast daudzu iemīļotu produktu liesākas versijas. Bet vai tās vienmēr ir labākas? To skaidro uztura speciāliste Laura Vainesa.
27.feb
Pērkot lielveikalā augļus, dārzeņus un ogas ieteicams tos pirms lietošanas uzturā nomazgāt. Un daudzi to arī dara. Tomēr reizēm slinkuma vai kāda cita iemesla mākti to neizdarām. Kāpēc ir svarīgi mazgāt šos produktus? Izrādās, ka noteiktu pārtikas produktu notiesāšana, kuri iepriekš nav nomazgāti, rada risku saslimt ar dažādām slimībām. Tie var saturēt dažādus mikrobus, toksīnus un pesticīdus. Šoreiz skaidrojam, kurus augļus, ogas un dārzeņus pirms ēšanas obligāti vajadzētu nomazgāt.
25.feb
Brokastis tiek uzskatītas par dienas galveno un svarīgāko ēdienreizi. Tieši tāpēc tām jābūt ne tikai gardām, bet arī veselīgām un sabalansētām, lai pareizi sāktu dienu. Brokastu iespējas var būt daž ne dažādas. Tomēr daļai cilvēku iespējas ir visai ierobežotas, pateicoties to veselības stāvoklim. Cilvēkiem, kuriem ir cukura diabēts, nākas piedomāt pie tā, ko ēst brokastīs. Šoreiz apkopojām, ekspertes prāt, trīs sliktākās brokastu opcijas cilvēkiem, kuriem ir cukura diabēts.
24.feb
Apmeklējot dažādus Āzijas restorānus, tajos tiek piedāvāta zaļa, asa pasta, kuru sauc par vasabi. Visbiežāk to restorāni piedāva klāt kā garšu pastiprinātāju tieši suši. Vai jūs zināt no kā tiek gatavots vasabi?
6.feb
Domājot par svara zaudēšanu, svarīgi ir atcerēties divas būtiskas lietas - nepieciešams regulāri nodarboties ar fiziskām aktivitātēm un ēst veselīgi. Reizēm mums var būt maldīgs priekšstats par to, kas ir veselīgs un kas nav. Šoreiz apkopojām neveselīgākos dzērienus jeb tādus, no kuriem nepieciešams atteikties, ja vēlaties atbrīvoties no "riepiņas".
29.jan
Kanēlis ir garšviela, kuru izmanto dažādu ēdienu gatavošanā. Tas ir ne tikai labs garšu pastiprinātājs, bet ir arī ļoti veselīgs. Atsevišķos pētījumos pierādīts, ka, pievienojot klāt ēdieniem kanēli, iespējams, veicināt svara zudumu.
24.jan
Dārgs, nepieejams un ar nepietiekamu uzturvielu daudzumu – šādi nereti ir pieņēmumi par augu valsts uzturu. Lai kliedētu bažas, “Maxima Latvija” kopā ar uztura speciālisti Lizeti Pugu dalās sešos populāros mītos un ieteikumos par veģetāru dzīvesveidu, lai uzlabotu savu maltīšu plānošanu.
11.jan
Viens no vecāku lielākajiem izaicinājumiem organizējot skolas somu ir pusdienu kastītes saturs. Kas būs labāk par bulciņu, jeb kā salikt skolēnam vērtīgu un garšīgu pusdienu kārbu ātri un vienkārši, iesaka uztura speciāliste Kristīne Sekace.
26.dec 2023
Eksperti apkopojuši noderīgus padomus, kas palīdzēs būt ilgtspējīgākiem šajos svētkos un rast jaunas idejas, kā izmantot svētku galda pārpalikumus ikdienā.