Uzturs

18.jūl
Vai esat kādreiz domājuši, kāpēc jums nemitīgi kārojas sāļi un pikanti ēdieni? Dietalogi izceļ piecus iemeslus, kāpēc tā notiek.
17.jūl
Uzziniet, kādu labumu veselībai var sniegt ķirši un kāpēc tos šobrīd ieteicams ēst ikvienam!
16.jūl
Saldie kartupeļi jeb batātes ir ļoti barojošs un daudzpusīgs tīteņu dzimtas augs. Šis dārzenis ir labs A un C vitamīna, mangāna avots. Kas notiks ar organismu, ja savā ēdienkartē iekļausim saldos kartupeļus?
10.jūl
Visbiežāk, kad mums kārojas kaut kas gards, roka sniedzas pēc neveselīgiem našķiem. Tomēr ir lērums dažādu veselīgu našķu, kurus iesaka ēst uztura speciālisti, jo tie ir ne tikai veselīgi, bet arī ļoti gardi!
5.jūl
Vai drīkst ēst sapelējušu sieru, ja pelējumu nogriež nost? Uz šo jautājumu atbild Lielbritānijas Nacionālā veselības dienesta ārsts Karan Rajans.
4.jūl
Arbūzs ir daudzu cilvēku iecienīts vasaras auglis. To ēdot, mēs arbūzu nomizojam un mizu izmetam. Mēs ēdam vien augļa mīksto daļu. Bet vai drīkst ēst arī šī augļa mizu?
2.jūl
Ja šovasar vēlaties zaudēt svaru, svarīgi ir ne tikai sportot un ēst veselīgi, bet arī neaizrauties ar dažādiem alkoholiskiem dzērieniem. Alkohols pats par sevi nav labs veselībai, taču ir vairāki dzērieni, kurus uztura speciāliste Džordžija Čiltone neiesaka lietot, ja vēlaties zaudēt svaru. Šie pieci dzērieni nenāks par labu jūsu figūrai!
30.jun
Arbūzs ir viens no vasaras top augļiem. Tas ir salds un sulīgs, tieši tāds, kāds karstajās vasaras dienās palīdz atveldzēties! Apkopojām piecus interesantus faktus par arbūziem, kurus, iespējams, tu nezināji!
26.jun
Čipši ir daudzu cilvēku iecienīts našķis. Tie ir gardi un pieejami daudz un dažādās garšu variācijās, taču nav veselīgi, jo satur lielu tauku un sāls daudzumu. Ja arī jūs esat liels sāļo našķu cienītājs, tad šie ieteikumi jums var noderēt. Noskaidrojiet ar ko aizstāt ierastos kartupeļu čipšus!
24.jun
Ko visbiežāk redzam Jāņu apsveikumos? Protams, ozollapu vaiņaga ieskautu zeltainu ķimeņu siera rituli! Simbolizējot sauli, šādi paaudžu paaudzēs esam godinājuši saulgriežu laiku, kad dienas ir brīnišķi garas, gaišas un siltas. Sīkāk par sieru un tā vērtību veselībai "Veselības centru apvienības" sertificētā uztura speciāliste Anita Baumane un farmaceite Juta Namsone.
16.jun
Pākšaugus ir vērtīgi lietot ne tikai pieaugušajiem, bet arī bērniem, ja tos termiski apstrādā un atbilstoši pagatavo. Lēcās un pupiņās ir augstāka dzelzs koncentrācija nekā citos augu valsts produktos, tāpēc mazuļa uzturā pākšaugus rekomendē ieviest samērā agri – jau no 6–8 mēnešu vecuma. "Rimi Bērniem" eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina skaidro, kāpēc pākšaugi bērna uzturā ir ieteicami.
14.jun
Vēl pirms mazliet vairāk nekā desmit gadiem tika uzskatīts, ka holesterīns ir slikts, kaitīgs veselībai un ka ar uzturu jāuzņem ne vairāk kā 0,2–0,3 grami holesterīna dienā – apjoms, kuru satur 1–1,5 olas. Tomēr pētījumi nav apstiprinājuši olās esošā holesterīna saistību ar insultu un asinsvadu slimībām, saka uztura speciāliste Alise Kindzule Dunavska.
9.jun
Pēdējās desmitgadēs diskusija par veselīgu uzturu un tā lomu cilvēka veselības un labsajūtas nodrošināšanā kļuvusi īpaši aktuāla. Tomēr par spīti zinātnieku, uztura speciālistu, mediķu un citu ekspertu vienprātībai jautājumā par to, ka veselīgs uzturs viennozīmīgi labvēlīgi ietekmē cilvēka pašsajūtu un veselību, viedokļi par to, kuri produkti ir veselīgi, bet kuri – nē, atšķiras. Kafija, kartupeļi, maize, makaroni, sarkanā gaļa, cukurs un sāls – tie ir tikai daži produkti, kuri nereti automātiski tiek ievietoti kategorijā “neveselīgs”. Cik tas ir pamatoti, skaidro sertificēta uztura speciāliste, “Narvesen” eksperte Lizete Puga.
5.jun
Piens un piena produkti ir viena no svarīgākajām produktu grupām, kas pēc Veselības ministrijas rekomendācijām būtu jāiekļauj bērnu un pieaugušo uzturā katru dienu. Rimi bērniem eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina skaidro piena produktu ietekmi uz veselību, kā arī atklāj, vai pēdējos gados izskanējušiem negatīvajiem viedokļiem par piena produktiem ir pamatojums.
2.jun
Kafija ir daudzu cilvēku iemīļots dzēriens. Daudzi to bauda ik dienu, taču vien retais zina, ka kafiju, piemēram, atklāja kazas Etiopijā. Uzzini interesantus faktus par kafiju!
27.mai
Šī brokastu putras recepte noderēs ne tikai tiem, kuri pirms pludmales sezonas vēlas zaudēt lieko svaru, bet arī tiem, kas vēlas no rītiem baudīt gardu maltīti. Labākais šajā receptē ir tas, ka šo brokastu ēdienu var pagatavot pavisam ātri!
24.mai
Variācijas, kā pagatavot smūtijus, ir neizsmeļamas, mainot dažādas sastāvdaļas, var iegūt arvien jaunas garšu buķetes. Smūtiji var būt barojoši, sātīgi un pat veicināt svara zudumu. Lai pagatavotu smūtiju, kas palīdzēs mazināt svaru, ieteicams sekot līdzi šiem četriem zemāk minētajiem ieteikumiem!
22.mai
Neatkarīgi no tā, vai dzerat smūtijus brokastīs, lietojat tos kā uzkodu vai maltītes aizstājēju, tiem ir daudz priekšrocību - tos var ātri pagatavot, tie ir sātīgi un šķiedrvielām bagāti. Daudzi smūtijus dzer arī, lai veicinātu svara zudumu. Iesakām vienu smūtija recepti, kurš no ekspertu puses ir atzīts par labu esam, lai to lietotu svara zaudēšanas procesā!
22.mai
Vispārīgi cukuru var iedalīt divos veidos - pievienotais un dabīgais cukurs. Pievienotais cukurs ir tas, kurš papildus tiek pievienots klāt pārtikas produktiem, maltītēm, bet dabīgais cukurs ir tas, ko kāds produkts, piemēram, auglis pats par sevi satur. Šoreiz noskaidrosim, kuri augļi dabīgi satur vismazāk cukura.
17.mai
Uzziniet, kuras ir veselīgākās un labākās eļļas, kuras ieteicams izmantot maltītes pagatavošanai!
29.apr
Par Vidusjūras diētas ieguvumiem tiek runāts arvien plašāk – tā palīdz uzlabot veselību un pašsajūtu, kā arī ieviest ēdienkartē krāsainākas un daudzveidīgākas vēsmas. Kas ir Vidusjūras diētas veselības ieguvumu pamatā un kā to varam ieviest savā ikdienā? Stāsta ārste-uztura speciāliste Guna Havensone un farmaceite Ilze Priedniece.
25.apr
Mūsdienās tik pierastajiem kviešu miltiem var atrast dažādas veselīgākas alternatīvas. Miltus mūsdienās var iegūt no dažādiem produktiem, ne tikai graudaugiem, bet arī riekstiem. Šoreiz noskaidrosim, kurus miltus izvēlēties, ja vēlaties atteikties no kviešu miltiem!