Kamēr pie mums dominē pārliecība, ka “nu metal” ir miris, Atlantijas okeāna otrā pusē tas piedzīvo otro elpu, var pat teikt – kārtīgu uzrāvienu. Rietumu mūzikas kritiķi šo jauno “nu-metal” vilni sauc par NWONM jeb “nu wave of nu metal” (jeb “nu core”).
Viens no šī brīža aktuālākajiem Dānijas popmūziķiem Christopher (pilnā vārdā Kristofers Lunds Nīsens) bija tikai 20 gadus jauns, kad jau ieguva plašu uzmanību savas valsts ietvaros.
Imanta Ziedoņa fonds “Viegli” izdevis mūzikas ierakstu “Desmit pāri”, kurā dubultplates un CD formātā apkopotas 16 klausītāju jau iepazītas un iemīļotas fonda melodijas, kas šoreiz ierakstītas kopā ar Vidzemes kamerorķestri diriģenta Andra Veismaņa vadībā. Albums radīts mūziķu Renāra Kaupera, Jāņa Holšteina-Upmaņa (Goran Gora), Māras Upmanes-Holšteines, Jāņa Strapcāna un Raimonda Gusareva vadībā.
Daugavpiliešu vikingmetāla grupa “Varang Nord” vairākās lietās bijuši pirmrindnieki – tā ir pirmā grupa no Latvijas, kas uzvarējusi Vācijā notiekošā prestižā metālfestivāla “Wacken Open Air” grupu konkursā (2019); tā ir pirmā (un vienīgā) metālmūzikas grupa, kurai tikusi dota iespēja iesākt “Muzikālās bankas” noslēguma ceremonijas šovu (2019, ar dziesmu „Stuojīs”); tā ir laikam vienīgā metālmūzikas apvienība, kuras sastāvā ir akordeoniste (Jeļena Kaļniša) utt. “Pārķiuņa Uomurs” šīs grupas karjerā skaitās ceturtais studijas garadarbs – pēc “Fire Of The North” (2014), “Master Of The Forest (2015) un “Call Of Battle” (2017).
Humorroka grupa “Pirmais Kurss” 9. martā izdeva otro studijas albumu “Interkurss”, turklāt pamanījās sarīkot arī tā prezentācijas pasākumu jeb, kā to paši pieteica, “albuma klausīšanās ceremoniju” – protams, internetā (savā “Facebook” lapā), attālināti un tiešsaistē, no studijas Andrejsalā.
Pagājušais gads pašmāju metālmūzikā iesākās un noslēdzās grupas “Catalepsia” zīmē: pirmajos mēnešos viņi vēl paguva uzspēlēt dažos sava albuma “Inheritance” prezentācijas pasākumos (neticēsiet, bet klātienē!), savukārt decembrī viņi bija pirmie un pagaidām laikam arī vienīgie, kuri smagās mūzikas cilvēkiem atrādīja kovidlaiku koncertu perspektīvāko formātu, proti, uzstāšanās atrādīšanu “online” interneta režīmā.
Ekspresīvā, zilmatainā amerikāņu repere Ashnikko (īstajā vārdā Eštone Nikole Keisija) latvju mūzikas cienītājiem varētu būt interesanta ne tikai ar savām provokatīvajām dziesmām, kuras jau tikušas līdz daudzu valstu topiem, bet arī faktu, ka savus tīņa gadus meitene pavadījusi Latvijā un pat Rīgā skolojusies vidusskolā. Jau tad viņa rakstījusi pati savu mūziku, sadarbojusies arī ar vietējiem mūziķiem ansi, Niklāvu, Orioli un citiem.
No pirmā acu uzmetiena nezināmā grupa “Inde Indive” izrādījās nezināma tikai šo rindu autoram, ak, piedodiet – šī komanda savu darbību sākusi jau 2005. gadā, kopīgus spēkus apvienojot Edgaram Vylcānam (tieši tā rakstās viņa uzvārds), Uģim Vilcānam, Aleksandram Vēveram un Jurģim Jakovelam.
Kaut kad 80. gadu sākumā pastāvēja smagā roka grupa “Krams”, kura palikusi atmiņā ar to, ka tajā spēlēja pazīstamais žurnālists un rakstnieks Arnis Terzens, arī “vējabrālis” Aivars Freimanis jeb Frīdis (viņš bija pie bungām) un citi tagad zināmi vīri.
Absolūti sensacionāla un dīvaina atgriešanās, kura notikusi jau 2019. gadā, taču kurai neticējās teju visu pagājušo gadu – 1993. gadā izveidotās liepājnieku roka grupas “The Cucumbers” reanimācija.
Kā nu nepaklausīsies grupu, kura “Zelta mikrofoniem” uz Gada dziesmas titulu izvirza skaņdarbu ar nosaukumu “Jāp*š man iekurīt”?! Neko daudz par viņiem noskaidrot gan neizdevās (diez ko arī negribējās…), lai gan šis projekts pastāv jau no 2014. gada.
Dziedātāja Sabīne Berezina sadarbībā ar mūziķi Kārli Būmeisteru un producentu Arni Račinski radījuši jaunu dziesmu “Te sniegi nekusīs” – stilistiski pilnīgi citādāku, nekā līdz šim bija ierasts dzirdēt Sabīnes daiļradē.
1. gads Latvijā var kļūt par repa dominances gadu – viens no pretendentiem uz “Zelta mikrofonu” Gada albuma kategorijā droši vien būs ansis ar savu darbu “Liela māksla”, savukārt “Gada debijas” nominācijā nopietna kandidāte uz gada jaunās zvaigznes titulu izskatās latgaliešu repere Ūga.
Aizvadītā gada nogalē diriģenta Raita Ašmaņa vadītais Jelgavas bigbends izdevis albumu “Latvijas sajūtas”, kurā Raimonda Paula un latviešu tautasdziesmas džeza orķestrim piemērotās aranžijās sarūpējis komponists, “Grammy” balvas laureāts Maikls Abene.
Pļaviņās bāzētā muzikālā apvienība "Elpus" radusies 2020. gada pavasarī, kovida noteiktās piespiedu dīkstāves laikā, kad arī tapuši debijas albumā apkopotie ieraksti.
Parasti gads latvju mūzikā iesākas ar Aleksandra Sircova jeb Muraveja rīkoto “Muzikālo skudrupūzni”: 2. janvārī šim basa lielmeistaram ir dzimšanas diena (šogad aprit 63), un akurāt tad parasti arī notiek šis jestrais “muravejņiks”.
Turpinot albuma “12” projektu, grupa “Saldās sejas” talkā aicinājusi grupu “Līvi” un tās šī brīža līderus Ainaru Virgu un Jāni Buķeli, lai kopīgi radītu dziesmu “Janvāris”.
Apkopojot datus par 2020. gadu, par Radio NABA 2020. gada Top 100 klausītāju favorītiem atzīta kanādiešu indīroka apvienība “Wolf Parade” ar kompozīciju “Julia Take Your Man Home” un pašmāju “underground” klasiķi “Inokentijs Mārpls” ar dziesmu “Cilvēki mirst”.
Amerikāņu alternatīvā roka gigantu “The Smashing Pumpkins” pēc skaita divpadsmitais studijas albums pārsteidz tāpat kā visi pēdējie leģendāro “ķirbju” albumi - šoreiz jau ar stilistisko definējumu kaut vai vikipēdijā, kur dižojās ieraksts… sintīpops.
Viens no nedaudzajiem ierakstiem, kuru neatrast līdzās pieteikumiem uz Latvijas Mūzikas ierakstu Gada balvu “Zelta mikrofons” - grupas "Mēnessputni" instrumentālā postroka minialbums jeb EP.