Garšīgs, smalks un dārgs — tas ir viss... Pantone institūts nosaucis 2025. gada krāsu. Tas būs tonis 17-1230 “Mocha Mousse”, kas lieliski var iekļaujas katra ikdienā - interjerā, meikapā, aksesuāros, apģērbā, ierīcēs un citur.
Droši vien ikviena sieviete sev kādreiz ir uzdevusi jautājumu - vai krūšturis ir nepieciešams, lai krūtīm palīdzētu cīnīties ar gravitācijas ietekmi, vai arī - gluži otrādi - nēsājot krūšturi, krūtis zaudē savu dabisko tvirtumu? Uz šo jautājumu atbildes meklē “The Guardian” eksperti.
Kad pirms diviem gadiem savai modes mārketinga pasniedzējai pajautāju, ko darīt ar saviem iecienītajiem melnajiem legingiem, kas tobrīd skaitījās nestilīgi, viņa atbildēja: «Ieliec skapī un nogaidi. Nepaies ne 2 gadi un tie atkal būs topā».
Koko Šaneles vārds instinktīvi asociējas ar modi, vienkāršību, klasi, eleganci un pārlaicīgumu. Bet kāpēc tieši viņa ir viena no ietekmīgākajām modes dizainerēm, uz kuru mūsdienās tik daudzi no mums raugās kā uz paraugu?
Kādam vajadzētu būt ideālajam džemperim, lai tas būtu ne tikai funkcionāli sildošs, bet arī skaists un aktuāls? Vai ziemā pavisam jāatsakās no kleitām un svārkiem un vai labs «vintage» kažoks izpelnīsies tikai nosodošus skatienus?
Kas atrodas tavā rokassomiņā? Tieši tāds nosaukums ir vienai no modes žurnāla «Vogue» radītajai video rullīšu sērijai, kur dažādas aktrises, dziedātājas, influenceres un citas vairāk un mazāk slavenas dāmas kameras priekšā atrāda savu somiņu saturu. Ir patīkami dažkārt šādu ziņkāri apmierināt, kaut vai tādēļ, lai noskaidrotu, kādus jaunus kosmētikas produktus vērts izmēģināt.
Kalendārā ziema strauji tuvojas, un ir laiks padomāt par siltākām drēbēm un arī aksesuāriem, kas siltumu saglabās. Ne vienmēr šajā laika posmā ir vēlēšanās aizdomāties par modes lietām, jo primārs tomēr būs komforts, taču arī rudens nogalē un ziemā ir labs laiks eksperimentiem, turklāt tieši ar aksesuāru palīdzību tiem var ļauties vieglāk - galvassega tomēr nav mētelis.
Universālveikali šodien ir ierasta lieta. Katrā pilsētā ir vismaz viens. Tomēr, lai cik pierasta pašsaprotama lieta tā ir mūsdienās, pirms 200 gadiem tie ieņēma būtisku lomu sieviešu dzīvē. Tie kļuva par vietu, kur viņas varēja pulcēties, iziet sabiedrībā bez pavadoņa vai aizbildņa. Tos viennozīmīgi var nosaukt par pirmajiem sieviešu emancipācijas tempļiem un “pilīm” parastajiem cilvēkiem.
Stils ir konstanta un pārbaudīta vērtība, kuras priekšrocība ir ilglaicīgums. Tas nozīmē, ka tas nav pakārtots mainīgo trendu svārstībām. Ir lietas un tāds apģērbs, kas būs vitāli nepieciešams vienmēr, piemēram, apavi un virsdrēbes.
Ar kolekciju "Kūrorts" mēs, Dzīvesstila komanda, noslēdzam 39. Rīgas modes nedēļas atskatu. Šī modes nedēļa paliks atmiņā ar jaunām vēsmām, iedvesmu, kā arī spēku un trauslumu. Un tāda jau arī ir mode. Precīzējam - augstā mode. Uz tikšanos pavasarī!
Kādreiz to dēvējā vienkārši par “Gucci tēlu” laikā, kad par minētā modes nama radošo direktoru bija Toms Fords. Par šā grima veida aizsācēju mūsdienās uzskata grima mākslinieci Lindu Kantello, kas radīja unikālu un jaunu pieeju acu make-up.
Kad modes mīļotāji izlasa, ka nākamā būs "BAE by Katya Shehurina X Huawei" skate, tad viņi zina, ka skate būs ar vērienu. Un tā arī bija. Pašmāju dizainere ir ilggadēja Rīgas modes nedēļas dalībniece. Un katra skate ir izslīpēta līdz pašai vīlītei.
Ar "Amoralles" radītāju tiekos dienu pēc skates. Tā ir diena, kad vēl aizvien cilvēki runā par redzēto – gan neskaitāmās atsauksmēs "Instagram", gan dizainerei privāti atsūtot savu sajūsmu un pateicības vārdus, jo neko tādu modes cienītāji nebija gaidījuši. Modes skate bija īsts mākslas darbs, radot sajūtu, ka pretī sniedzas dzīvas skulptūras.
"Riga Fashion Week" vieno gan pašmāju dizainerus, gan tādus, kas mērojuši tālāku ceļu, lai priecētu Baltijas vērienīgākajā modes forumā. "Stockmann X Lili Marleena" kolekcija aicina novērtēt un rūpīgi izvēlēties drēbes, kas paredzētas svinībām.
Katru gadu Rīgas modes nedēļas koncepts ir unikāls ar savu rokrakstu, ko sniedz vairāki Latvijā iecienīti mākslinieki un dizaineri. Taču šogad var uzteikt vēl ko - kaut ko īpaši pamanītu un pārsteidzošu. Dizaineri domā plašāk, meklē, pēta un analizē, pat filozofē. Arī Iveta Vecmane šogad, piemēram, izvēlējusies pētīt vienādojumu ar nezināmo X.
Dizainere šoreiz ir ieskatījusies emocionālajā pasaulē, rādot Rīgas modes nedēļas viesiem kolekciju, kas ir tuva ne tikai viņai pašai, bet arī tiem, kuriem Latvijas rudens un ziema ir mākslas darbs.
Rīgas modes nedēļa turpina pārsteigt. Katrs tērps runā pats par sevi, ļaujot novērtēt modes misiju. Izcelt unikālo, uzdrīkstēties un sajust sevī skaisto.
Šogad aprit 20 gadi “Riga Fashion Week”. Tas ir daudz, vai maz, katram viedoklis ir savs, bet pa šiem gadiem, ir sarīkotas 670 pilna mēroga modes skates, kas liek aizdomāties, cik modes nedēļa ir prestiža, iecienīta un dārga. Turklāt šajās dienās Rīgā dzīvība ir jūtama no visām pusēm – kameru zibšņi liek par sevi manīt, un cilvēki ar apbrīnu acīs aizrautīgi vēro skates.