Mančesteriešu indīroka un postbritpopa grupa “The Courteeners” ar eksplozīvo Laiemu Freju pie stūres izraisīja eksploziju uz Vecās pasaules un it īpaši jau Britu salu skatuves pagājušās desmitgades nogalē, kad nāca klajā tādi albumi kā “St. Jude” (2008) un “Falcon” (2010), bet pašlaik šī apvienība var palepoties ar nu jau kopskaitā sešiem studijas albumiem, no kuriem visi ir bijuši Apvienotās Karalistes Top 6, bet augstāko pozīciju (otro) ieņēmis tieši jaunākais ripulis.
Ja varen plašā latvju hiphopa sabiedrība savējiem pasniegtu balvu par aktivitāti un/vai darbīgumu, viena no galvenajām pretendentēm uz to būtu apvienība “Kontraflovs” – gan ar aktīvo darbību sociālajos tīklos, gan studijas darbiem. Iepriekšējais tās studijas albums “Pasaule pieder tiem, kuri dara” izdots 2018. gada oktobrī, bet nu klāt jauns izdevums ar duci jaunām kompozīcijām.
Lūk, vēl viens no tās paaudzes mūziķiem, kuras spilgtākā pārstāve Billija Eiliša jau pilnās burās iekarojusi mūzikas pasauli – tikai 21 gadu jaunais teksasietis, “skumjais interneta tīņu princis” Konans Grejs.
Pēc pārtapšanas no hiphopa mākslinieka Gustavo par sevis un citu izziņas meistaru Arstarulsmirus viņa muzikālajā darbībā iestājās pauze, turklāt pamatīga.
Lai gan līdz šim par grupu “Audiokvartāls” daudzi droši vien dzirdējuši tikai pa ausu galam, tā jau uzstājusies neskaitāmos pasākumos, izdevusi vairākus singlus un pat pavīdējusi “Supernovas pusfinālā”. Savu darbību tā sākusi jau pirms sešiem gadiem, bet tagad piedāvā arī savu debijas albumu.
Par šā gada pirmās puses karstāko aktualitāti latvju mūzikā draudēja kļūt Chris Noah jeb Krists Indrišonoks - 20. martā klajā nāca viņa EP ar četrām dziesmām, bet 14. maijā koncertzālē “Palladium” bija paredzēts viņa solokoncerts, taču…
Kādreizējās ekstremālās smagmūzikas grupas “Ocularis Infernum” un pašreizējās grupas “Eschatos” vokālistes Kristiānas Kārkliņas sākotnējais soloprojekts, apaugot ar kolēģiem no “Eschatos” Edgaru Gultnieku (ģitāra, bass) un Edvardu Percevu (bungas), pašlaik pārvērties par trio un izdevis debijas albumu. “Apvienības aizsākumi meklējami 2017. gadā, sākotnēji formāli pētot balsi smagajā un alternatīvajā mūzikā un to, ko nozīmē “glītā un neglītā” koncepti tās kontekstā,” tā tiek pieteikts šis projekts.
“Ja es pagājušā gada sākumā biju diezgan cerīgi izteicies, ka albums noteikti nāks klajā 2018. gadā, tad nu jau es tikpat cerīgi varu teikt, ka tas iznāks 2019. gadā. Bet, vai tā tiešām notiks, to mēs redzēsim,” tā šo rindu autoram dziesminieks Goran Gora jeb Jānis Holšteins-Upmanis izteicās pērn februārī.
Austrāliešu “boisbenda” “5SOS” ceturtais studijas albums – ilgi laiku viņi tam netērēja, jo iepriekšējais disks “Youngblood” tika izdots 2018. gada vidū.
Pirms trīs gadu desmitiem Sietlā dzimušie vieni no tā laika grandža pionieriem “Pearl Jam” pa ilgiem laikiem iepriecinājuši savus fanus ar jaunu studijas albumu – pēc skaita tas viņiem ir vienpadsmitais, taču iepriekšējais (“Lightning Bolt”) izdots pirms septiņiem tāliem gadiem.
Amerikāņu popmūziķe Kešas (īstajā vārdā Keša Rouza Seberta) nav pārlieku čakla studijas albumu ražotāja – desmit gados četri albumi nav diez ko daudz, toties tie visi bijuši gana spēcīgi, lai ierindotos Amerikas Top 10.
Kas to būtu domājis, ka ģitārista un daudzu skaistu melodiju autora Aivara Hermaņa 65. dzimšanas dienas koncerti kļūs teju par pēdējiem lielajiem pasākumiem “pirmskovida” laikmetā, taču tieši tā tas diemžēl notika… Savu jubileju ģitārists atzīmēja ne tikai ar koncertiem, bet arī mūzikas izdevniecības “Upe tuviem un tāliem” aizgādā nākušu jubilejas albumu CD formātā.
Pirms sava debijas albuma klajā laišanas latvju indīpoproka grupa “Blue Jean Serenade” bija čakli pastrādājusi no publicitātes viedokļa un uzreiz piesaistījusi šim notikumam uzmanību ar vismaz divām lietām: ar garo un prātā nepaliekošo albuma nosaukumu (pat nosaukumu garuma rekordisti “Prāta vētra” savos “lidlaukos” un “kaķēnos” iekļāvušies 26 – 31 burtā, bet te – 39…) un tā vērienīgās prezentācijas vietu – Latvijas Leļļu teātris.
Gada sākumā ar diviem koncertiem mums savu debijas albumu atrādīja lietuviešu rokgrupa “blank” – nu tā fiziskā kopija nonākusi arī līdz apskatnieka rokām.
Patiesībā šī albuma nosaukumā gandrīz viss jau ir pateikts: šī tiešām ir koncertprogramma, kurā iekļautais materiāls radās, pērn gatavojoties vairākiem džezfanka grupas "Very Cool People", souldziedātājas Kristīnes Prauliņas, kā arī reperu Edavārdi un ansis kopīgajiem koncertiem.
Ņemot vērā to, cik bieži masu medijos var lasīt ziņas par kanādiešu popdziedātāju Džastinu Bīberu (starp citu, viņam jau ir 25 gadi!), varētu padomāt, ka šis puisis katru gadu laiž klajā jaunus singlu un albumus, kā arī saņem par tiem “Grammy” balvas.
Pagājušā mēneša priekšpēdējā dienā – no publicitātes viedokļa varēja jau nu arī paciesties līdz krietni ekstravagantākajam 29. februārim – debijas albumu klajā laidusi latvju “stoner rock” apvienība “Four Minute Man”.
Viens no patīkamākajiem šā gada atklājumiem latvju rokmūzikā – jaunā postroka apvienība ar eleganto nosaukumu “Careless Afterlife” laidusi klajā minialbumu ar piecām dziesmām.
Patīkams pārsteigums, kad pēc kāda svaigi iznākuša albuma noklausīšanās saņem ziņu par to, ka tā radītāji uzstāsies Latvijā – tā sanācis ar britu alternatīvā popa duetu “Oh Wonder”, kas februāra sākumā izdeva savu trešo studijas albumu, un drīz vien tika izziņots arī par grupas uzstāšanos Rīgā – tā plānota 8. jūlijā koncertzālē “Palladium”.
Ieraugot leģendārās rokgrupas “Stone Temple Pilots” jaunu studijas albumu, roka pati instinktīvi pēc tā pastiepjas, lai gan pēc vokālista Krisa Veilanda nāves (viņš 2015. gada decembrī mira no dramatiska narkotiku kokteiļa pārdozēšanas), pret “STP” daiļradi it kā vajadzētu izturēties ar nelielu piesardzību.