RECENZIJA: Kontraflovs “Rajona memuāri”

© Publicitātes foto

Ja varen plašā latvju hiphopa sabiedrība savējiem pasniegtu balvu par aktivitāti un/vai darbīgumu, viena no galvenajām pretendentēm uz to būtu apvienība “Kontraflovs” – gan ar aktīvo darbību sociālajos tīklos, gan studijas darbiem. Iepriekšējais tās studijas albums “Pasaule pieder tiem, kuri dara” izdots 2018. gada oktobrī, bet nu klāt jauns izdevums ar duci jaunām kompozīcijām.

Tāpat kā iepriekšējā darbā, arī “Rajona memuāru” tapšanā piedalījusies virkne viesmūziķu, piemēram, Līva Komarovska, Miks Galvanovskis, Eiksho, Elfs, Pionieris, DJ Martin Birch, arī vairāki repa mākslinieki no štatiem. "Šie skaņdarbi nav domāti nepilngadīgiem bērniem vai cilvēkiem ar vājiem nerviem," ieintriģē “kontraflovieši”.

Kā grupa pati definē, šis ir “Kontraflova” pirmais koncepta albums, turklāt šis koncepts atrodams gan stāstā, gan skaņā, gan mūzikā, gan pieejas ziņā. "Albums ietur hiphopa skanējumu tā klasiskajā un tradicionālajā izpratnē ar mūsdienīgu piegaršu, balansējot starp studijas albuma kvalitāti un labākajām miksteipu tehnikām. Stāstītais šeit ir daudz personīgāks, detalizētāks un atklātāks, aicinot klausītāju pastaigā pa ceļiem, kuri pirms tam viņiem bijuši slēgti. Uz piesātinātām bungām, sulīgām basu partijām, nostaļģiskiem sempliem pāri tiek klāts tehniski precīzs un izkopts vokāls ar patiesām lirikām, kuras pastiprina attīstītas metaforas, salīdzinājumi un citi literārie izteiksmes līdzekļi," teikts grupas paziņojumā. Un vēl: “Ieraksts nav domāts meinstrīma piekritējam, radio vai cilvēkiem attālinātiem no hiphopa." Jāatgādina, ka “Kontraflovs” (no angļu valodas vārda “contraflow”, kas nozīmē “pretplūsma”) ir hiphopa producentu un izpildītāju apvienība, kuras sastāvā ir Artūrs Rikmanis, Dāvis Strauss un Ritvars Paraģis - viņi paši producē, raksta, apstrādā un, protams, izpilda savus skaņdarbus.

PAR. Interesanta un klausāma mūzika, labi un aizdomāties liekoši teksti, “Rajona memuāri” vērtējami ar plus zīmi. Labākās dziesmas šķiet tās, kas ieturētas agresīvākos hiphopa ritmos, piemēram, “Malā” un/vai “Jumts”, jāizceļ arī “Trauma” (kopā ar veterānu Pionieri), bet pāri visam liekama kategorijā “18+” ievietojamā “371 Reprezents” (kopā ar Līvu), taču nevis smagi nenormatīvās leksikas, bet gan elektronizēto semplu dēļ.

PRET. Lai gan tiek piesolīts koncepts visās iespējamajās jomās, tieši tā te pietrūkst visvairāk - teju katrs gabals ir stilistiski atšķirīgs, un nekāds koncepts absolūti nenolasās. Tiesa, “ieraksts nav domāts cilvēkiem attālinātiem no hiphopa”, iespējams, ka “pietuvinātie” to (konceptu) šeit tomēr atradīs, taču pat viņi pilnīgi noteikti vairākus gabalus būs spiesti atzīt par garlaicīgiem.


Sandris Vanzovičs

Svarīgākais