RECENZIJA: Chris Noah “Distance”

© Publicitātes foto

Par šā gada pirmās puses karstāko aktualitāti latvju mūzikā draudēja kļūt Chris Noah jeb Krists Indrišonoks - 20. martā klajā nāca viņa EP ar četrām dziesmām, bet 14. maijā koncertzālē “Palladium” bija paredzēts viņa solokoncerts, taču…

Iejaucās “Covid-19” un koncertu nācās pārcelt uz rudeni. Tas nekas, Kristam vēl viss priekšā. Izskatās, ka šis puisis tālu tiks - pērn viņš parakstīja līgumu ar “Sony Music” pārstāvniecību Baltijā, un šā gada janvārī tika izdots pirmais sadarbības singls “The Line”. Interesanti, ka Krists par mūziķi varēja nemaz nekļūt, lai gan mūzika viņam bijusi ielikta jau šūpulī - puiša tēvs ir Valdis Indrišonoks. Proti, pēc mūzikas skolas pabeigšanas Krists bija nolēmis, ka viņu vairāk interesē sports, un sākotnēji pievērsās basketbolam, bet nedaudz vēlāk - hokejam, tomēr 17 gadu vecumā atgriezies pie mūzikas.

Atzinību Krists - nu jau kā Chris Noah - izpelnījās ar savu otro singls “You”, kas kļuva par vienu no spēlētākajām dziesmām Latvijā 2016. gadā un pat ieguva Autortiesību Bezgalības balvu. Sekoja debijas EP jeb mini albums “What About Tomorrow?”, bet 2018. gadā Chris Noah uzsāka sadarbību ar britu producentu Kristoferu Herisu, un ierakstīja dziesmas “River”, “Fall Through” un “Inside Out”. Ar tām dziedātājam iesākumā izdevās sev pievērst starptautisko mūzikas blogu uzmanību, bet pēc tam - “Sony”. “Prieks, ka pirms šī ieraksta un tā laikā jau zinājām žanrisko virzienu un aranžiju detaļas, kuras vēlamies dzirdēt dziesmu gala versijās. Tas mums deva mazliet vairāk laika, lai kopā ar producentu ieraksta laikā pievērstu uzmanību dziesmu uzbūvēm. Šāda veida izmaiņu veikšana ieraksta procesa laikā bija kaut kas jauns, taču esmu ļoti gandarīts par iznākumu. Nelielās izmaiņas melodijās un harmonijās noteikti nāca kā izaicinājums man, jo attiecīgi procesa gaitā bija nepieciešams mainīt arī dziesmu vārdus, ko paspēt izdarīt pa vidu intensīvai desmit dienu ieraksta sesijai, bija vairāk kā sarežģīti,” tā Chris Noah.

PAR. Šā brīža modes lieta ir “foršs čalis ar ģitāru”, un Chris Noah var labi aizpildīt šo nišu - vismaz dzimtajā zemē. “Distance” ir kvalitatīvs Rietumu produkts, nostrādāts pēc pašiem augstākajiem standartiem. Vai te ir īpaši, kur “piesiet ausi”, tas jau ir cits jautājums, tiesa, vismaz “Only Words” melodija tiešām spēj piesaistīt interesi. Protams, arī “The Line”. Meitenēm droši vien patiks liriskā “Distance”.

PRET. Jau iepriekš par Chris Noah bija daudz dzirdēts, viņš bija manīts arī dažos koncertos, par viņu pilnas ausis jau piedziedājuši (pierunājuši) mūzikas industrijas cilvēki, tagad vēl līgums ar “Sony” utt., u.t.jpr., taču tas neko nemaina - pēc apskatnieka domām, šis puisis ir stipri pārvērtēts. Rodas pat tāda kā “deja vu” sajūta, jo pirms daudziem, daudziem gadiem līdzīgā veidā kā Latvijas mūzikas nākotnes eksporta prece tika uzstājīgi bīdīts un virzīts Goran Gora… Šādu puišu Eiropā ir pārpārēm, turklāt katrā valstī.

Izklaide

Latvijas Mūzikas producentu apvienības (LaMPA) valdes loceklei Elitai Mīlgrāvei nav skaidrs, kāpēc valsts iestādes pievienojušās jaunajai popmūzikas balvai "Gamma", kuras nolikums vēl neeksistē.