Projekts "Rail Baltica" pārbauda Baltijas valstu spēju būt eiropiešiem, šodien AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) konferencē "Globālās transporta kustības vīzija" sacīja Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).
Par Baltijas valstu vienotības zīmi pieteiktais Rail Baltica dzelzceļa projekts īstenībā kļuvis par kārtējo iemeslu šo valstu ķildām, kuru pieklusināšanai visu triju balstu pārstāvji bija aizsaukti uz Briseli.
Ziņa, ka visu trīs Baltijas valstu pārstāvjiem ir izdevies vienoties par virkni būtisku jautājumu "Rail Baltica" projekta tālākai virzībai, vieš cerības par Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma saņemšanu, uzskata Eiropas Parlamenta (EP) deputāts Roberts Zīle (VL-TB/LNNK).
Tuvākās desmitgades Latvijas lielākais infrastruktūras projekts, Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnija Rail Baltica draud nojukt, ja Baltijas valstis nespēs atrast kopīgu valodu un turpinās savstarpējos ķīviņus.
Neskatoties uz to, ka Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta "Rail Baltica" Baltijas valstu centrālās koordinācijas uzņēmuma "RB Rail" izpilddirektore Baiba Rubesa ir paziņojusi, ka Lietuva bremzē projekta īstenošanas gaitu, visi stratēģiskie jautājumi tiks atrisināti tuvākajā laikā, paziņoja Lietuvas uzņēmuma "Rail Baltica statyba" direktors un "RB Rail" padomes pārstāvis Lietuvā Daiņus Budris.
Ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus, brīdinājis Eiropas Parlamenta (EP) Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers.
Salacgrīvas novada dome lūgs Eiropas Komisiju (EK) sniegt viedokli, kādi saskaņojumi būtu veicami ar EK, lai būtu iespējama "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas "C5" alternatīvas realizācija.
Baltijas valstu biznesu apvienojošās organizācijas – Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Lietuvas Tirdzniecības un rūpniecības kameru apvienotā asociācija un Igaunijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera – nosūtījušas vēstules savu valstu Ministru prezidentiem ar aicinājumu atbalstīt dzelzceļa līnijas “Rail Baltic”/”Rail Baltica” un tā vadību A/S “RB Rail”, lai kopīgi panāktu projekta caurspīdīgu un veiksmīgu realizāciju, nodrošinot labas pārvaldības principu ievērošanu un koleģiālu valstu sadarbību visā projekta gaitā.
Valdība apstiprinājusi Rail Baltica dzelzceļa līnijas trases izvietojumu Latvijas teritorijā. Trases garums Latvijā būs 263 km un tā šķērsos 15 pašvaldību teritorijas.
Valdības šodien apstiprināja "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas trases izvietojumu Latvijas teritorijā, izņemot strīdīgo Salacgrīvas posmu, par kuru konsultēsies ar Eiropas Komisiju (EK). No šodienas iespējams arī vizuāli apskatīt, kā tad šī trase izskatīsies Latvijā.
Valdības šodien apstiprināja "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas trases izvietojumu Latvijas teritorijā, izņemot strīdīgo Salacgrīvas posmu, par kuru konsultēsies ar Eiropas Komisiju (EK).
Salacgrīvas neapmierinātība ar trases novietojumu novadā "neveido sastrēgumstundu šajā projektā", jo diskusija ir par 2% no trases kopgaruma jeb par nelielu posmu Salacgrīvas novadā, turklāt protesti pret trases novietojumu varētu būt saistīti ar pašvaldību vēlēšanu tuvumu, aģentūrai LETA sacīja "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.
Satiksmes ministrija (SM) vēl gatavo dokumentus, lai iesniegtu valdībai izskatīšanai jautājumu par "Rail Baltica" trases novietojumu, arī ar izvēlēto strīdīgo variantu Salacgrīvas novadā, aģentūru LETA informēja SM.
Satiksmes ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un citas valsts iestādes lika kopā argumentus un ietekmi, lai noraidītu Salacgrīvas pašvaldības prasību pavirzīt uz citu vietu daļu no iecerētās vilcienu Rail Baltica trases šajā novadā.
Salacgrīvas novada dome līdz otrdienai, 19.jūlijam, plānos tālāko rīcību saistībā ar "Rail Baltica" trases izbūvi novadā un līdz tam no komentāriem atturēšoties.
Salacgrīvas novada domes, Satiksmes ministrijas (SM) un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvji pēc diskusijas par "Rail Baltica" trases novietojumu Salacgrīvā katrs palika pie sava viedokļa, un kompromiss tā arī netika atrasts.
Šobrīd jautājumā par "Rail Baltica" trases īstenošanu Salacgrīvas novadā tiek iets vieglākais ceļš, nevēloties iedziļināties novada atbalstītajā trases variantā, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" pauda Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs (RA).
Satiksmes ministrija (SM) valdībai plānojusi virzīt abus variantus Eiropas platuma sliežu līnijas "Rail Baltica" trases posmam Salacgrīvā, vienlaikus norādot abu variantu priekšrocības un riskus, informēja ministrijas pārstāvis Kaspars Vingrs.