Ir sajūta ,ka mēs Latvijā esam sapinušies var- nevar ,vēlos - nevēlos , daru - pa pusei daru problēmās. Pirms rakstu ,palūkojos kas notiek pasaules dzelzceļos. Materiālu ir jūra ! Eiropai dzelzceļš uz trim Baltijas valstīm ir tikai viens no daudziem dzelzceļa infrastruktūras projektiem . Ļoti lielos apjomos notiek darbi Eiropas - Turcijas virzienā , lai samazinātu sastāvu skaitu kuri no Ķīnas brauc uz Centrāleiropu caur Krieviju . Par šiem sastāviem adrese railfreight.com raksta ,ka 2024.g. sakarā ar krīzi Sarkanajā jūrā , kravu apjoms ir pieaudzis par 44% un Krievija gūst milzu peļņu no šiem kravu pārvadājumiem .Konteinerkuģis apkārt Āfrikai līdz Eiropai tagad peld 55 dienas ,vilciens Ķīna - Diseldorfa Vācijā šobrīd ceļu pārvar 14-18 diennaktīs . 2 ievadi Krievijā ir Tālajos Austrumos kur pirms dažiem gadiem Ķīna ir uzbūvējusi lielāko dzelzceļa tiltu pāri Amūras upei , cits ceļš ir caur Kazahstānu , bet šobrīd attīsta Krieviju apejošu ceļu caur Vidusāziju uz Turciju un Eiropu . Te piebildīšu ,ka ķīnieši ļoti lepojas ar autoceļa Ķīna - Kirgizstāna kalnu pārejas 4220 metru augstumā nodošanu ekspluatācijā , tiek publicētas desmit šī posma fotogrāfijas. Iespaidīgi . Laikā kad mēs Latvijā mocāmies ar niecīgo kilometru skaita būvi dzelzceļam uz Rietumeiropu , Ķīna gadā nodod ekspluatācijā pāri par 10000km ceļu ,un tur ir jau 45000km ātrgaitas dzelzceļa līniju kur vilcieni traucas ar 220-380 km stundā !!! Pērn tie ir pārvadājuši ap 9 miljardiem (!!!) pasažieru un 3 miljardus tonkilometru kravu . Sagadījies ,ka vakar vakarā (pēc hokeja) tv kanāls rādija filmu par ķīniešu ātrgaitas vilcieniem , pamācoši , efektīgi . Atliek tikai novēlēt lai mūsu jaunā sliežu ceļa un staciju būvnieki tiktu mūsdienīgi organizēti un darbi turpinātos ātros tempos.
Ir sajūta ,ka mēs Latvijā esam sapinušies var- nevar ,vēlos - nevēlos , daru - pa pusei daru problēmās. Pirms rakstu ,palūkojos kas notiek pasaules dzelzceļos. Materiālu ir jūra ! Eiropai dzelzceļš uz trim Baltijas valstīm ir tikai viens no daudziem dzelzceļa infrastruktūras projektiem . Ļoti lielos apjomos notiek darbi Eiropas - Turcijas virzienā , lai samazinātu sastāvu skaitu kuri no Ķīnas brauc uz Centrāleiropu caur Krieviju . Par šiem sastāviem adrese railfreight.com raksta ,ka 2024.g. sakarā ar krīzi Sarkanajā jūrā , kravu apjoms ir pieaudzis par 44% un Krievija gūst milzu peļņu no šiem kravu pārvadājumiem .Konteinerkuģis apkārt Āfrikai līdz Eiropai tagad peld 55 dienas ,vilciens Ķīna - Diseldorfa Vācijā šobrīd ceļu pārvar 14-18 diennaktīs . 2 ievadi Krievijā ir Tālajos Austrumos kur pirms dažiem gadiem Ķīna ir uzbūvējusi lielāko dzelzceļa tiltu pāri Amūras upei , cits ceļš ir caur Kazahstānu , bet šobrīd attīsta Krieviju apejošu ceļu caur Vidusāziju uz Turciju un Eiropu . Te piebildīšu ,ka ķīnieši ļoti lepojas ar autoceļa Ķīna - Kirgizstāna kalnu pārejas 4220 metru augstumā nodošanu ekspluatācijā , tiek publicētas desmit šī posma fotogrāfijas. Iespaidīgi . Laikā kad mēs Latvijā mocāmies ar niecīgo kilometru skaita būvi dzelzceļam uz Rietumeiropu , Ķīna gadā nodod ekspluatācijā pāri par 10000km ceļu ,un tur ir jau 45000km ātrgaitas dzelzceļa līniju kur vilcieni traucas ar 220-380 km stundā !!! Pērn tie ir pārvadājuši ap 9 miljardiem (!!!) pasažieru un 3 miljardus tonkilometru kravu . Sagadījies ,ka vakar vakarā (pēc hokeja) tv kanāls rādija filmu par ķīniešu ātrgaitas vilcieniem , pamācoši , efektīgi . Atliek tikai novēlēt lai mūsu jaunā sliežu ceļa un staciju būvnieki tiktu mūsdienīgi organizēti un darbi turpinātos ātros tempos.