Kauņas pasažieru dzelzceļa staciju projektēs Spānijas "Ardanuy Ingenieria"

© pixabay.com

Spānijas kompānija "Ardanuy Ingenieria" par 9,88 miljoniem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) projektēs Kauņas pasažieru stacijas infrastruktūru, kuru Lietuvas otrā lielākā pilsēta izmantos Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" apkalpošanai.

Spānijas kompānija projektēs arī jaunu dzelzceļa tiltu pār Nemunas upi, piektdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai".

Kā teica "Lietuvos geležinkeliai" infrastruktūras kompānijas "LTG Infra", kas atbildīga par "Rail Baltica" projekta īstenošanu, ģenerāldirektors Vītis Žalims, Kauņas stacijas teritorijas attīstība tiks projektēta, ņemot vērā nākotnes izaugsmi.

"Pēc "Rail Baltica" projekta īstenošanas Kauņas dzelzceļa stacijas teritorija kļūs par nozīmīgu mezglu, kur tiks organizēts dzelzceļa savienojums gan ar platāku, gan Eiropas standarta sliežu platumu, kas nozīmē, ka ievērojami pieaugs pasažieru plūsmas gan no Eiropas, gan citām Baltijas valstīm," sacīja Žalims.

"LTG Infra" un "Ardanuy Ingenieria" pagājušajā nedēļā parakstīja līgumu par projektēšanu, un darbus paredzēts pabeigt pusotra gada laikā.

Lietuvas valdība janvāra beigās apstiprināja Kauņas infrastruktūras attīstības plānu.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnija savienos Varšavu, Kauņu, Viļņu, Panevēžu, Rīgu, Pērnavu un Tallinu. Kopējais dzelzceļa garums Baltijas valstīs būs 870 kilometru, tostarp 392 kilometri Lietuvā, 265 kilometri Latvijā un 213 kilometri Igaunijā.

Svarīgākais