Satiksmes ministrijas (SM) konkursā uz SM valsts sekretāra vietnieka dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jautājumos amatu saņemti 40 pieteikumi, informē ministrija.
Ministrijā norāda, ka otrdien, 26.martā, noslēdzās pretendentu pieteikšanās minētajam amatam un patlaban notiek pirmās kārtas izvērtēšana atbilstoši noteiktajiem kritērijiem un izvirzītajām prasībām.
Atlasi veic konkursa komisija pretendentu vērtēšanai, kas izveidota atbilstoši Valsts civildienesta likumam. Komisiju vada SM valsts sekretāres pienākumu izpildītāja Ligita Austrupe.
LETA jau vēstīja, ka mēneša atalgojums SM valsts sekretāra vietniekam "Rail Baltica" jautājumos pārbaudes laikā paredzēts 4400 eiro apmērā pirms nodokļu nomaksas ar iespēju pēc pārbaudes laika atalgojumu pārskatīt, kā arī papildus pēc pārbaudes laika iespējama piemaksa līdz 30% no noteiktās mēnešalgas atbilstoši sniegumam.
SM iepriekš skaidroja, ka valsts civildienesta ierēdņa amata vieta "Rail Baltica" projekta jautājumos izveidota ar mērķi ieviest centralizētu projekta pārvaldības modeli Latvijā un stiprināt SM stratēģisko lomu projektu vadībā.
Amata pretendentiem prasīta augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība sociālajās zinībās, transporta, būvniecības vai vides jomā, piecu gadu pieredze valsts vai pašvaldību institūcijā, starptautiskā organizācijā, vai valsts vai pašvaldību kapitālsabiedrībā, tostarp vismaz trīs gadu pieredze vadītāja amatā.
Tāpat nepieciešama vismaz trīs gadu pieredze darbā ar Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās zonas finanšu instrumentu finansētiem projektiem, kur vismaz viena projekta summa pārsniedz vienu miljonu eiro, un profesionālā pieredze ministrijas kompetencē esošajās nozarēs.
Pretendentiem jābūt pieredzei starpinstitūciju darba koordinēšanā un pārmaiņu vadībā, izpratnei par valsts pārvaldes darbu, kā arī no pretendentiem tiek sagaidītas ļoti labas angļu valodas zināšanas.
SM arī atzīmēja, ka plānots izveidot Latvijas "Rail Baltica" vadības grupu, kura turpmāk koordinēs projekta stratēģiskos vadības, ieviešanas un uzraudzības jautājumus. Vadības grupu vadīs SM valsts sekretāra vietnieks "Rail Baltica" jautājumos sadarbībā ar citu līdzatbildīgo institūciju un ministriju pārstāvjiem.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.