Mobilo sakaru kompānija "Tele2" uzņēmusies pilnu atbildību par viltus meteorītu Mazsalacas nostūrī, soloties apmaksāt visus zaudējumus. Pat pieņemot, ka "meteorīts" bija reklāmas kampaņa, rodas aizdomas, ka SIA "Tele2" mārketinga direktors Jānis Spoģis vienkārši pēdējā brīdī glābis sava drauga, teleoperatora Anta Šteinberga ādu no lielākām nepatikšanām.
Pēdējās pāris dienās sabiedrības „operatīvo atmiņu” teju vai pārslogojis Tele 2 organizētais meteorīts Mazsalacā. Interneta vidē lasāmi pretēji viedokļi. Vieni uzskata to par „klaju ņirgāšanos” par vienkāršo, medijiem uzticīgo cilvēku. Citi – par veiksmīgu soli jaunā izpratnē par reklāmu un mārketingu kā tādu.
Mazsalacas novada domes deputāti šodien nolēma nepieprasīt morālā kaitējuma atlīdzinājumu no mobilo sakaru operatora "Tele2" par meteorīta nokrišanas inscenēšanu, pastāstīja Mazsalacas novada domes priekšsēdētājs Gunārs Zunda.
Zviedrijas telekomunikāciju uzņēmuma Tele2 vadības ar masu mediju starpniecību atvainojusies Latvijai par Mazsalacas "meteorīta" incidentu, atzīstot, ka šī akcija Latvijā radījusi apjukumu.
Oficiālo iestāžu vietā es izteiktu pateicību Tele2 par šo iestāžu dienestiem sarīkotajām profesionālajām mācībām. Par mākslīgi radītu nestandarta situāciju, kuras veidošana šoreiz, šķiet, nebija iepriekš zināma nevienam no tiem, kuri par nestandarta situāciju definēšanu un novēršanu atbild.
"Tā kā Latvijai nav stipra un skaidra tēla, tad šis notikums varētu iekļauties tajā dīvaino ziņu plūsmā, kas pēdējā laikā plūst no Latvijas un rada iespaidu, ka te strādā ne vien neuzticami politiķi, bet dzīvo arī ar uzmanības deficītu sirgstoši dīvaiņi, kas gatavi caurām naktīm rakt bedri tikai tādēļ, lai viņus ievērotu," Tele2 reklāmas triku – meteorīta nokrišanu Mazsalacā – raksturo mediju eksperte Anda Rožukalne.
Vai reklāmā – tāpat kā karā un mīlestībā – atļauti visi paņēmieni? Pasaulē, cīņā par patērētāju prātiem, jau sen tiek praktizētas vistrakākās idejas, savukārt Latvija šajā jomā joprojām bijusi konservatīva un reklāmistu provokācijas mums ir kaut kas jauns.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) ar iesniegumu vērsīsies Valsts policijā, lūdzot sākt kriminālprocesu pret "Tele2" par dienesta ļaunprātīgu izmantošanu saistībā ar nepamatotu izsaukumu uz "meteorīta" nokrišanas vietu.
Dzīve Muminielejā ir jauka un pilna patīkamu iespēju, bet tad vēlā vasaras naktī uznāk spēcīga vētra, pēc kuras kaut kur tālu ogļu melnajā pasaules izplatījumā iespīdas sarkana acs, kas ar katru dienu kļūst aizvien lielāka.
Uzzinot, ka bedres dedzināšanu Mazsalacas novadā rīkoja TELE2, Laikraksta "Kultūras Forums" galvenā redaktore Inga Šteimane atteikusies no TELE2 mobilo sakaru operatora pakalpojumiem un pārgājusi pie cita operatora. Viņas klienta stāžs TELE2 tīklā ir vairāk nekā 12 gadi. Līdzīgu soli apsver arī iekšlietu sistēma.
Iekšlietu ministre Linda Mūrniece (JL) šorīt pieprasījusi apkopot informāciju par iekšlietu sistēmā izmantojamajiem mobilo sakaru operatoru pakalpojumiem un izvērtēt iespēju lauzt līgumu ar uzņēmumu TELE2, kas svētdienas naktī un pirmdien policiju un ugunsdzēsējus iznerroja ar viltus meteorītu.
Mobilo sakaru operatora SIA "Tele2" atbalstītais inscenējums ar Mazsalacas novadā it kā nokritušo meteorītu no reklāmas veidotāju viedokļa ir brīnišķīgi izdevies triks, šādu viedokli pauda reklāmas aģentūras "!Mooz" radošais direktors Ēriks Stendzenieks.
SIA Tele 2 uz piecām minūtēm kļuva tik varena, ka uzņēmuma vārds izskan tālāk un skaļāk pat par daudzināto Latvijas ekonomisko krahu. Slēpjoties aiz mākslīga meteorīta muguras, teleoperators veica kampaņu, lai iedvesmotu Latvijas sabiedrību, saka uzņēmuma mārketinga un tirdzniecības direktors Jānis Sproģis.
Jā, sēžot Rīgā pie datora un lasot internetā „cepšanos” ap Mazsalacas meteorītu, to varētu nosaukt par labu joku. Tur uz vietas, dažas stundas pēc iedomātā meteorīta kritiena, tas viss likās ļoti nopietni.
Par viltus meteorīta novietošanu un spridzināšanu no vainīgajiem tiks piedzīti visi radītie zaudējumi līdz pēdējam santīmam, teica iekšlietu ministre Linda Mūrniece (JL), notikušo vērtējot kā "cinisku ņirgāšanos" kā par cilvēkiem, tā par valsti kopumā.
Mazsalacas novadā it kā nokritušais "meteorīts" bijis mobilo sakaru operatora SIA "Tele2" atbalstīts inscenējums, to apliecināja uzņēmuma mārketinga un tirdzniecības direktors Jānis Spoģis.
Larisa Gerasimova, kura iepriekš Mazsalacā bija sākusi tirgot biļetes uz vietu, kur, iespējams, nokritis meteorīts, ir Mazsalacas novada domes deputāte, novada domē viņa ievēlēta no saraksta "Novadnieki", - liecina informācija Centrālās vēlēšanu komisijas mājaslapā.
Pašlaik šķiet, ka Mazsalacā nav nokritis meteorīts, to pēc sākotnējās vietas apskates žurnālistiem teica Latvijas Universitātes Astronomijas institūta speciālists Ilgonis Vilks.