Pēdējās pāris dienās sabiedrības „operatīvo atmiņu” teju vai pārslogojis Tele 2 organizētais meteorīts Mazsalacā. Interneta vidē lasāmi pretēji viedokļi. Vieni uzskata to par „klaju ņirgāšanos” par vienkāršo, medijiem uzticīgo cilvēku. Citi – par veiksmīgu soli jaunā izpratnē par reklāmu un mārketingu kā tādu.
Cilvēku uzmanība ir piesaistīta – tas nu ir fakts. Un tāds ir arī akcijas mērķis – būsim reāli, neba nu Tele 2 ir investējuši savus tūkstošus latu, lai paceltu latvju tautas pašapziņu un mudinātu uz kaut kādu abstraktu radošumu, kā to apgalvo Tele 2 mārketinga daļas direktors Jānis Spoģis. Viņu mērķis ir piesaistīt klientus.
Kā reklāmas projekts šis meteorīts neapšaubāmi ir oriģināls solis. Cits jautājums – tā izraisītās sekas un stils, ar kādu tas veikts. Iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces apsvērumi par ugunsdzēsēju nepamatotu noslogošanu ir loģiski (izmaksāja 3000 Ls). Tāpat – aizsardzības dienestu viltus trauksme, kas izmaksājusi 10 000 Ls, nav pieņemama. Nez, vai Tele 2 bija gatavojušies uz šādām sekām, bet šoreiz ir pāršauts pār strīpu.
Arī fakts, ka Latvijas vārds saistībā ar meteorītu ir izskanējis vairākos ārzemju mēdijos, neliekas sasniegums. Tas atgādina pusaudža mēģinājumus pievērst sev klases uzmanību, izlecot pa otrā stāva logu un izliekoties mirušam. Vai vēl precīzāk – ieiet lidmašīnas salonā ar salvetē ietītu desmaizi un, turot roku uz papīra vīstokļa, kliegt, ka tev ir bumba.
Var pat saprast tos cilvēkus, kuri šajā notikumā tik tiešām inducēja savu vēlmi noticēt brīnumam, kaut kam īpašam, unikālam, un pēc tam jutās apkrāpti. Bet ne jau par sentimentu ir stāsts.
Nožēlojams liekas tieši veids, kā Tele 2 komentē notikušo. Kā mēģinājumu pierādīt radošumu. Lūk, tie jau tiešām ir klaji, neprofesionāli meli. Bet kas paradoksāli – šie meli ļoti labi rīmējas ar Tele 2 kopējo tēlu un stratēģiju. Liekas, tieši tā viņi arī vēlas palikt cilvēku atmiņā – kā blīkšķis, pēc kura paliek liela bedre un – tukšums.
Lūk piemērs – nesen medijos izskanēja ziņa, ka kāds no Latvijas operatoriem sācis izmantot jaunu sakaru tehnoloģiju. Ideja pavisam vienkārša – līdz šim tika izmantoti 8 kanālu raidītāji, bet šis „nezināmais” operators ir licis lietā jaunu – 16 kanālu raidītāju, kam dots arī atbilstošs nosaukums – Half Rate. Tieši tā – apjoms palielinās, kvalitāte – samazinās. Bet kuram gan tas interesē! Galvenais taču ir piesaistīt – vairāk, vairāk, vairāk! Vairāk klientu, vairāk naudas! Tik vienkārši! Lielāks blīkšķis – tālāk skan!
Klientu reakcija jau kādu laiku ir vērojama interneta blogos – neapmierinātība ar pakalpojuma kvalitāti: nevar sazvanīt, sarunas pārtrūkst vidū. Nepamatoti un neizprotami rēķini, kur sarunas ar LMT tīklu nez kāpēc izrādās lētākas par sarunām pašā Tele 2 tīklā. No Zelta zivtiņas kredīta nepamatoti noskaitīta nauda.
Latvijas Ministru prezidents un viņa birojs nesen ir atteikušies no Tele 2 pakalpojumiem neapmierinošās kvalitātes dēļ, ziņo premjera preses sekretāre Līga Krapāne. Un ne jau viņi vienīgie.
Kopumā Tele 2 aizvien vairāk grauj priekšstatu par sevi kā respektablu uzņēmumu ar mūsdienīgu attieksmi pret savu klientu. Aizvien vairāk sāk atgādināt tādus izmanīgus blēžus, kuri mēģina iesmērēt džinsus ar vienu staru par pus cenu.