Mode

1.dec 2023
Daudzām sievietēm ir bijusi galvenā loma modes pasaules veidošanā un revolucionizēšanā. Viņas ir devušas nenovērtējamu ieguldījumu un bez viņām mode nebūtu tāda, kāda tā ir tagad.
29.nov 2023
Lēnā mode ir kustība, kuras mērķis ir apzināta apģērba ražošana un patēriņš. Citos vārdos, tā ir kustība vai pieeja apģērba ražošanai un modei kā tādai, kas uzsver ilgtspēju, ētisku praksi un pārdomātāku un apzinātāku apģērbu patēriņu.
28.nov 2023
Vairāk kā jebkad agrāk modē ir atklātība, dabiskums un sevis pieņemšana. Būt stilīgam nozīmē nekautrēties par savu izskatu, īpatnībām un gadiem. Modē ir gluži vienkārši ļaut sev būt.
27.nov 2023
Advente – Ziemassvētku gaidīšanas liturģiskais termins – ir pārdomu un gatavošanās laiks pirms Ziemassvētkiem. Visizplatītākais adventes laika simbols ir adventes vainags – vienkāršs mūžzaļo egļu zaru aplis. Zari paliek zaļi pat tad, kad daba guļ ziemas miegā.
26.nov 2023
Jau pēc nedēļas sāksies Ziemassvētku gaidīšanas laiks – advente. Kristīgajai baznīcai ar Pirmo adventi sākās Jaunais gads. Savukārt laicīgā pasaule šo īpašo laiku ir pielāgojusi saviem noteikumiem.
24.nov 2023
Ātrā mode jeb fast fashion ir budžeta apģērbu masveida ražošana ar uzsvaru uz kvantitāti nevis kvalitāti.
22.nov 2023
Pastāv maldīgs priekšstats, ka rotaslietas ir tikai modes aksesuārs. Patiesībā daudziem dārgakmeņiem un ikoniskām rotaslietām ir krāšņa (un dažkārt arī bēdīgi slavena) pagātne, kas vēsturniekiem, juvelieriem un interesentiem sniedz ieskatu par to, kāda bija pasaule to radīšanas laikā.
21.nov 2023
2023.gads ir vīriešu mēteļa renesanses gads. Ar piebildi – kamieļu krāsas mētelis. Neviens nepateiks, kas bija pirmais vīrietis, kurš savā garderobē ieviesa šīs krāsas mēteli. Tomēr pavisam droši varu apgalvot, ka, pateicoties Ričarda Gīra tēlojumam filmā “Amerikāņu Žigalo” tālajā 1980.gadā, kamieļu krāsas Armani mētelis ieguva ikonas statusu vīrieša garderobē.
17.nov 2023
Modes zīmoli izvēlas alternatīvus materiālus vairāku iemeslu dēļ, ko veicina modes industrijas pieaugošā izpratne par vides un ētikas problēmām. Alternatīvu materiālu izmantošana saskan ar plašāku virzību uz ilgtspējīgu un atbildīgu praksi.
16.nov 2023
Tuvojas Black Friday (Melnā Piektdiena), Ziemassvētki un Jaunais gads nav aiz kalniem. Veikalos atlaižu procentu zīmes gandrīz vai gāž no kājām. Kad mācījos modes mārketingu, pasniedzēja iemācīja triku jeb 3 soļu gājienu, kā neuzķerties uz tukšiem solījumiem, tikt pie kārotās preces patiešām ar atlaidi un, protams, izskatīties mūsdienīgi. Jo modes industrijā ir ļoti pieprasoša.
15.nov 2023
Dzīvē ir pārāk īsa, lai dzīvotu vienveidīgi. Ir lietas, kas izrauj mūs no rutīnas. Un viena no tādām ir smaržas. Tās ir kā mūsu garastāvokļa vizītkarte. Saulīte spīd un mēs iesmaržojamies ar smalku maijpuķīšu pļavu. Melanholija – ņemam ko apcerīgāku – vīraku vai sandalkoku.
15.nov 2023
Modes dizaineri savām modes skatēm bieži izvēlas netradicionālas vai pat dīvainas vietas, kā apzinātu un radošu lēmumu. Netradicionālas vietas ļauj dizaineriem radīt īpašu atmosfēru vai gaisotni, kas papildina viņu kolekcijas tēmu.
14.nov 2023
Jauns apavu pāris gandrīz vienmēr smaržo pēc pārmaiņām. Ar neviltotu un gandrīz bērnišķīgu prieku to, glīti iesaiņotu zīdpapīrā, nu nesu uz mājām. Dzīve jaunās kurpēs pavisam noteikti iegūst citu garšu un nokrāsu. Pie sevis nodomāju - tagad noteikti viss izdosies!
13.nov 2023
Vēsturiski vīrieši bija pirmie mezglu griezēji, tīklu audēji un adītāji. Apgūt šīs prasmes viņus mudināja nepieciešamība izdzīvot. Sievietes vairāk koncentrējās uz objektu radīšanu, kas palīdzēja viņām kopt un aizsargāt savus mīļotos.
12.nov 2023
Vai zinājāt, ka visā pasaulē laiku no novembra līdz pat februārim - Valentīna dienai - mēdz dēvēt par saderināšanās sezonu? Tieši šajā laikā tiek izteikts visvairāk bildinājumu - pēc statistikas datiem ap 40% no visiem bildinājumiem tiek izteikti tieši svētkos.
10.nov 2023
Luksusa modes zīmoli cenšas dažādot savu produktu piedāvājumu, lai sasniegtu plašāku auditoriju un iegūtu lielāku atpazīstamību.
9.nov 2023
Ne velti luksofora sarkanā krāsa dod signālu “stop”. Viss apstājas. Tā pievērš uzmanību. Tāpat Ferrari klasika ir sarkana. Un Christian Louboutin augstpapēžu kurpju sarkanā zole.
9.nov 2023
Tie, kas ar šīs mākslinieces vārdu līdz šim nav pazīstami, noteikti atsauks atmiņā milzu krāsaini punktotos Louis Vuitton modes nama un butiku noformējumus Ņujorkā, Parīzē, Tokijā un citviet pasaulē šā gada pavasarī.
8.nov 2023
Gadu gaitā luksusa industrija ir strauji pieaugusi un šobrīd visā pasaulē sasniedz satriecošus 281 miljonus eiro. Šis skaitlis ietver luksusa zīmolu milzīgos pārdošanas apjomus dažādās nozarēs - apģērbu, automašīnu, parfimērijas un arī bezjēdzīgi dārgu un dīvainu preču ražošanā, kas varētu  mulsināt.
7.nov 2023
Skarbajos deviņdesmitajos pirmo reizi redzēju filmu "9½ nedēļas" ar Mikiju Rurku galvenajā lomā. Toreiz filma bija jau vairāk nekā 10 gadus vecā. Tomēr tā atstāja graujošu iespaidu uz mani  - tikko pubertāti sasniegušo meiteni. Un tās nebija mīlas ainas. Tas bija Rurka varoņa skapja saturs.
5.nov 2023
Rudens garie, tumšie vakari ir īstais laiks, kad nodoties kādai labai lasāmvielai. Iespējams, jums jau kopš vasaras, kad siltajos vakaros nebija laika, jo gribējās nodoties aktīvai atpūtai dabā, ir padomā kāda aizraujoša grāmata.
4.nov 2023
Kalendārā ir 26. oktobris un Latviju ir pārsteigusi ziema. Negaidīti pārsteigusi, taču kaut kas mani šajās sniegpārslās, dodoties uz interviju, vilina, aizrauj un liek nesteigties, bet gan izbaudīt. Īsta meditācija, pēc mirkļa atskāršu un pasmaidu, pateicībā paveroties debess jumā. Pirms atveru durvis, Rīgā, Brīvības ielā 33, lai dotos “Amoralle” valstībā, zināju tikai to, ka man šī būs nozīmīga saruna.