Stils ir personiska lieta, un cilvēki bieži izvēlas apģērbu, pamatojoties uz savu gaumi, budžetu un ētiku. Tomēr dažreiz var būt pārāk viegli aizmest visu, pie kā tik ļoti ir pierasts. Lai gan indivīda modes izvēle to nenosaka, daudzi cilvēki tomēr ir pārliecināti par savu izskatu un viņi kopumā jūtas laimīgi.
Šie garderobes priekšmeti ir atrodami vairuma modistu skapī. Stiliste Rošela Vaita nosaukusi modes lietas, kas vizuāli vecina pat jaunas sievietes, raksta dailymail.co.
Pirmkārt, eksperte aicināja atteikties no šaurajiem džinsiem. Kā alternatīvu Rošela iesaka aplūkot džinsu stilu ar taisnām starām un augstu vidukli. Šosezon šie džinsi būs viena no galvenajām tendencēm.
Kādreiz visuresošos šauros džinsus kategoriski noraida Z paaudzes pārstāvji, kuri uzskata, ka šaurās bikses ir novecojušas. Tā vietā, visticamāk, jāizvēlas klasiski 90. gadu džinsus ar taisnām starām vai maigu stilu. Vēl viena populāra iespēja ir izvēlēties vintage — ar augstu jostasvietu, kas ir populāri jauniešu vidū.
“Baggy džinsi ir projām... šauri džinsi vairs nav modē — Z paaudzei patīk maigas/liela izmēra bikses, ko nostiprināja Kendrika Lamāra Superbowl priekšnesums. Viņiem patīk "nepārcenties" izskats un šķiet, ka šauri džinsi ir pārāk strukturēti un novecojuši.
Ērtāki apavi — piemēram, sporta kurpes un kurpes ar biezu zoli ir populārākas Z paaudzes vidū. Izvēloties šāda veida apavus, tie, cita starpā, izvairās no stiletos, ko daudzi uzskata par pārāk neērtiem un novecojušiem. "Z paaudzes pārstāvji ir daudz brīvāki attiecībā uz apaviem," sacīja Rošela.
“Viņi mēdz vairāk izvēlēties sporta apavus, piemēram, Adidas Sambas un Gazelles. Papēži vairs netiek uzskatīti par moderniem, ko Z paaudze vēlas valkāt vai kuros viņi patiešām ir redzami.
Tā vietā viņi izvēlas sporta apavus, baleta kurpes, Crocs, UGG un par prioritāti izvirza komfortu un praktiskumu. Šķiet, ka jauniem cilvēkiem patīk arī "neglīts-mīlīgs" vai normcore stili, ar redzamām zeķēm.
Jauniešiem kļūstot videi draudzīgākiem (kā arī daudziem ir mazāks budžets nekā viņu vecākajiem kolēģiem), iepriekš lietotie apģērbi kļūst arvien populārāki.
Z paaudzes pārstāvji ne tikai var izvairīties no pavisam jaunu ātrās modes apģērbu iegādes, bet arī, visticamāk, izvēlēsies kaut ko unikālu. Pēc Rošelas teiktā: “Z paaudzes vairs nav ātrās modes preču cienītāji. Viņi ir kļuvuši daudz apzinīgāki patērētāji, kas izvēlas taupīgākas un lietotu preču lietotnes, piemēram, Vinted un Depop.
Viņi izvēlas vairāk vintage un lietoto apģērbu modi. Šobrīd lielākā tendence ir vējjakas ar vintage zīmolu tējas.
Saskaņā ar Rošelas teikto, vecākās paaudzes "daudz vairāk interesējas par strukturētiem un pieskaņotiem aksesuāriem". Z paaudze valkā kravas automašīnu vadītāju cepures, pērlīšu rokassprādzes un kaklarotas. Viņiem patīk aksesuāri, kas stāsta un papildina viņu izskatu.
Z paaudzes pārstāvji ģērbjoties izmanto ikdienišķāku pieeju, “ir liela nozīme robežu izjaukšanā starp sievišķīgām un vīriešu modes precēm, it īpaši attiecībā uz šūšanu”, norāda Rošela. Z paaudzes pārstāvji mēdz jaukt stilus un lomas, lai radītu personisku un estētiski patīkamu izskatu un pieskaņu tādā veidā, kas apvieno tradicionālo un moderno.
Z paaudze labprāt sajauc un pieskaņo savus apģērbu komplektus — no luksusa ikdienas zīmoliem, piemēram, SKIM un Lulu, līdz TikTok zīmoliem.
Vecākās paaudze izvēlētos piemērotus Adidas treniņtērpus un komplektus , kur Z paaudzes pārstāvji nav pārāk satraukti par pilnu komplektu. Viņiem ir daudz vienkāršāka attieksme.
“Daudzi modes zīmoli izvēlas dabiskas un neitrālas krāsas, bet Z paaudzei patīk drosmīgas, košas un rakstainas preces," sacīja Rošela. Viņiem patīk parādīt savu personību ar to, ko viņi valkā, savukārt vecākās paaudzes mēdz pieturēties pie krāsu paletēm, kas nav tik skaļas. Rošela paskaidroja: “Es domāju, ka Covid arī ietekmēja jaunākās paaudzes. Viņi vēlas būt izteiksmīgi tajā, ko viņi redz gan tiešsaistē, gan klātienē."