Luksusa zīmolu somu “superviltojumu” ienesīgais ēnu bizness

© Anne-r/Pexels.com

Ietekmīgais ekonomikas un biznesa izdevums “The Wall Street Journal” publicējis materiālu, kas sniedz ieskatu grezno un elitāro somu viltojumu ražošanas industrijā

“WSJ”: “Ražotāji tiktāl pilnveidojuši somu viltošanas mākslu, ka tas iedragā luksusa preču nozares ekonomiku.Jaunās paaudzes viltojumus no īstām lietām vairs nevar atšķirt, ja vien jums nav rentgena aparāta. Viltotas somas tirgū bijušas vienmēr, taču tie bija lēti plastmasas izstrādājumi, ko varēja iegādāties no ielu pārdevējiem par dažiem dolāriem. Jaunās paaudzes “superviltojumi”, kā tos dēvē nozarē, izskatās tikpat labi kā viltojumu oriģināli un maksā no 500 līdz 5000 USD.

Viltojumu ražotāji pieņem pasūtījumus, izmantojot “WhatsApp” vai “Telegram” ziņapmaiņu lietotnes , nodrošina klientu apkalpošanu tiešsaistē un piegādā preces tieši pie jūsu durvīm firmas iepakojumā. Viņi maksā sociālo mediju ietekmeļiem, lai tie reklamētu nelegālas preces tieši Amerikas un Eiropas patērētājiem. Šī metode ir kļuvusi tik efektīva viltotāju aptraipītā tēla spodrināšanai, ka mainās pat valoda, ko izmanto somu aprakstam. Vārds “viltojums” vairs lietots netiek. Tā vietā fani somas sauc par replikām, spoguļsomām, superkloniem vai 1:1. Jaunie pircēji akceptē superviltojumus, kas luksusa zīmoliem ir kļuvis par brīdinājuma signālu.

Viltojuma iegāde kļūst par veidu, kā “parādīt vidējo pirkstu lielajiem zīmoliem”, stāsta Mariana Makāra, Austrālijas luksusa mārketinga eksperte, kura izpētījusi superviltojumu fenomenu. Parādās pirmās pazīmes, ka jaunākās paaudzes pircēju intereses mazināšanās par oriģinālām luksusa precēm kaitē nozares ieņēmumiem. Pēc konsultāciju uzņēmuma “Bain & Co.” datiem, Z paaudzes pircēji (dzimuši pēc 1995. gada - red.) pagājušajā gadā luksusa precēm iztērējuši aptuveni par 5 miljardiem USD mazāk nekā 2023. gadā. Lietoto luksusa preču tirgotāji jauno viltojumu vilni pirmo reizi pamanīja apmēram pirms pieciem gadiem. Dažas “superviltotās” somas bija tik kvalitatīvas, ka viltojumus ar neapbruņotu aci nebija iespējams atšķirt. Preču izplatītājs “The RealReal” bija spiests investēt rentgena fluorescences tehnoloģijas iegādē, lai pārbaudītu somu sprādžu metāla saturu un viltojumus atklātu. Uzņēmums iegādājās arī rentgena iekārtas, lai pārbaudītu somu iekšpusi.

Komentē “The RealReal” autentifikācijas direktors Hanters Tompsons: viltotāji perfekti spēj atdarināt somu ārpusi, taču iekšpusē viņi joprojām var palikt viltojuma pēdas. "Tā varētu būt sīka detaļa, piemēram, iedzīta nagliņa." Viltotāji nereti, piemēram, “Birkin” somas pamatnē četras tapiņas ieskrūvē, nevis tās iedzen, autentiskuma eksperti to spēj noteikt ar rentgena palīdzību. Viltojumu apkarošanas ekspertiem ir teorijas par to, kādā veidā viltojumi kļuvuši tik kvalitatīvi. Viena no tām ir rūpnieciskās zādzības. Luksusa zīmoli glabā autentisku somu izgatavošanas instrukcijas digitālās vietnēs, kas pazīstamas kā "tehnoloģiskās paketes". Tāpat viltotāji cenšas pārvilināt darbiniekus no zīmolu rūpnīcām, lai iegūtu ierobežotas pieejamības informāciju, kas domāta iekšējai lietošanai.

Viltojumu lielāko daļa joprojām izgatavo pa vecam — viltotājs iegādājas somas oriģinālu, bet pēc tam veic tās reverso inženieriju, lai izveidotu repliku.

Viltojumu fabrikas īpašnieks Guandžou pilsētā Ķīnā, kurš sevi dēvē par Li, stāsta, ka no katras viltotās “Hermès” somas viņš gūst 450 USD peļņu un pārdod aptuveni 300 somu mēnesī. Nesen viņš iztērēja vairāk nekā 70 000 USD, lai šablonu izveidei iegādātos trīs autentiskas somas — “Birkin 30”, “Mini Kelly II” un “Himalayan Birkin 25”. Viņš tās izjauc uz piegrieztņu galda, lai izveidotu šablonus replikām. Savukārt cilvēkus, kuri maksā pilnu cenu par autentiskām luksusa zīmolu precēm, Li uzskata par “aprobežotiem un iedomīgiem”.

Pasaulē

Saskaņā ar vietējiem ziņojumiem, Kalifornijas Sanbernardino apgabala varas iestādes steidzās uz kādu vietējo pārtikas preču veikalu pēc tam, kad svētdien ap pusdienlaiku saņēma ziņojumus par ārpusē atstātām cilvēku mirstīgajām atliekām, vēsta “New York Post”.