Bagāžas kavēšanās aviācijas nozarei katru gadu izmaksā miljardus, taču galu galā tieši klients ir tas, kurš maksā cenu, kad pazūd viņa bagāža.
Pazaudēta bagāža ne tikai rada trauksmi un ciešanas ceļotājiem, bet arī var izjaukt ceļojuma plānus, ietekmēt svarīgus notikumus, radīt finansiālas grūtības un izraisīt sentimentālu priekšmetu pazaudēšanu, un tie ir tikai daži piemēri, raksta dailymail.co.
Šovasar miljoniem atpūtnieku dosies ceļojumos ar lidmašīnām, tāpēc ir vērts atzīmēt, kurās pasaules daļās lidmašīnu pasažieriem ir lielāka iespēja saskarties ar pazaudētu vai nepareizi apstrādātu bagāžu.
Saskaņā ar aviācijas tehnoloģiju speciālista SITA datiem, 2024. gadā tika nepareizi apstrādātas 33,4 miljoni bagāžas vienību, kas ir mazāk nekā iepriekšējā gadā - 33,8 miljoni. Lai gan pasažieru skaits pieauga par 8,2 procentiem, kopējais nepareizas apstrādes rādītājs samazinājās līdz 6,3 somām uz 1000 pasažieriem, kas ir par veseliem 67 procentiem mazāk nekā 2007. gadā.
No 33,4 miljoniem nepareizi apstrādāto somu 2024. gadā 22 miljoni tika atgriezti, izmantojot SITA WorldTracer pakalpojumu 48 stundu laikā.
Tomēr šie sasniegumi ir tikai piliens ūdenī: pazaudēta bagāža pagājušajā gadā nozarei izmaksāja apmēram 5 miljardus dolāru, un viens pārsteidzošs kontinents ir kļuvis par galveno vaininieku nepareizas apstrādes jomā.
Eiropā pasažieriem ir divreiz lielāka iespēja saskarties ar bagāžas problēmām nekā citās pasaules daļās, neskatoties uz to, ka reģionā nepareizas apstrādes rādītājs ir samazinājies līdz 12,3 somām uz 1000 pasažieriem, atgūstoties no 15,7 somām 2022. gadā.
Pētījums atklāja ievērojamu iemeslu: Eiropas gaisa transporta nozare 2024. gadā apkalpoja rekordlielu pasažieru skaitu, lidostām un aviokompānijām pārvaldot strauji augošu bagāžas kravu.
Savukārt Tuvajos Austrumos un Āfrikā 2024. gadā nepareizi apstrādātas 6,02 somas uz 1000 pasažieriem, kas ir pieaugums salīdzinājumā ar 4,5 somām 2023. gadā, bet joprojām ir viens no labākajiem rādītājiem.
Āzijas un Klusā okeāna reģionā saglabājās viszemākais nepareizas apstrādes rādītājs uz vienu pasažieri pasaulē - 3,1 uz 1000 pasažieriem.
Ziemeļamerikā nepareizas apstrādes rādītājs salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 4,5 procentiem līdz 5,5 somām uz 1000 pasažieriem.
Visbeidzot, Dienvidamerikā bagāžas nepareizas apstrādes rādītājs ir samazinājies par gandrīz 15 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, no 6,43 somām 2023. gadā līdz 5,5 somām 2024. gadā.
Ņemot vērā atklājumus, ceļojumu eksperti ir snieguši padomus, kā sekot līdzi bagāžai, dodoties vasaras brīvdienās.
ASV bāzētā satura veidotāja Melānija, kas TikTok platformā pazīstama kā Melānija Ceļotāja, ieteica ievietot bagāžas izsekotājus maciņos un aicināja censties izvairīties no lidojumu maršrutiem ar pārsēšanos, jo tas var samazināt iespēju, ka bagāža nenonāks galamērķī.
Influencere ieteica dažādus zīmolus, tostarp Apple Airtags, Tile un LandAirSea GPS.
Viņa arī ieteica atpūtniekiem nofotografēt savu bagāžu pirms tās nodošanas aviokompānijā, piebilstot, ka vajadzētu nofotografēt gan "bagāžas saturu, gan pašas somas ārpusi".
Karls Brodbents, bijušais bagāžas apstrādātājs Hītrovas lidostā Londonā, piebilda, ka “redzamība ir galvenais”, lai atrastu savu čemodānu, un brīdināja, ka ceļotājiem ir “būtiski”, lai divreiz pārbaudītu, vai viņu bagāžas birkas informācija ir atjaunināta.
Travel Spock dibinātājs arī atkārtoti uzsvēra, ka kaut kas “unikāls jums” uz bagāžas var palīdzēt ātri identificēt jūsu somu.
“Es neiesaku iegādāties neona krāsas čemodānu, lai gan tas varētu palīdzēt!” viņš teica MailOnline. “Vēl efektīvāk ir piesiet pie somas spilgtas krāsas lentīti vai šalli - kaut ko unikālu. Tas ir vienkārši, bet tas palīdz bagāžai izcelties un samazina iespēju, ka to sajauc ar kāda cita bagāžu.”