Pa valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš (LDz) infrastruktūru pārvadāto kravu apjoms septembrī sasniedzis 3,66 miljonus tonnu, par 7,5% pārsniedzot šī gada augusta rādītājus.
Šogad aprit 155 gadi, kopš Latvijas teritorijā tika atklāta pirmā dzelzceļa līnija Rīga–Daugavpils. Atzīmējot šo notikumu, aicinām pāršķirt vēstures lappuses un iepazīties ar nozīmīgiem faktiem dzelzceļa vēsturē oktobrī!
Atzīmējot Pasaules arhitektūras dienu, Rīgas pilsētas arhitekta birojs izteicis atzinību valsts uzņēmumam Latvijas dzelzceļš (LDz) par ieguldījumu rīdzinieku dzīves kvalitātes celšanā.
Krievijas amatpersonu solījumi turpmākajos pāris gados izbeigt naftas un tās produktu eksportu caur Latvijas ostām ir pazīstami jau pāris desmitus gadu.
Dzelzceļš Latvijas valdības darbakārtībā nozīmē sagaidīt preču plūsmu no Ķīnas un Rail Baltica veidā pagriezt Austrumu– Rietumu transporta koridoru uz Dienvidiem.
Valsts uzņēmums Latvijas dzelzceļš (Ldz) kopā ar Kazahstānas, Krievijas un Baltkrievijas dzelzceļa pārvadātājiem piedāvā vienotu tarifu dzelzceļa kravu pārvadājumiem no Ķīnas robežas līdz Rīgas, Ventspils un Liepājas ostām un tālāk līdz Skandināvijai.
12. septembrī, atzīmējot 155. gadadienu kopš Latvijā atklāta pirmā dzelzceļa līnija, ikviens interesents ir laipni gaidīts īpašajos pasākumos, kas visas dienas garumā noritēs Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Par godu šim vēsturiskajam notikumam “Latvijas pasts” izdos īpašu pastmarku, notiks bērnu grāmatas “Dzelzceļš un vilcieni” prezentācija, kā arī varēs vērot dzelzceļnieku tērpu parādi.
Savā ikgadējā konferencē Globālās transporta kustības vīzija. Nākotnes izaicinājumi valsts uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) šogad apņemas īpaši akcentēt to, kā «pasaulē mainās ekonomiskās varas centri, kas ietekmē valstu un reģionu izaugsmi».
Andrejs Rode, Roberts Garselis un Vilhems Matuzelis – kas vieno šos ievērojamos vīrus? Viņu visu paveiktie darbi sekmējuši dzelzceļa attīstību un izaugsmi gadsimta gaitā! Jo īpaši svarīgi ir godināt viņus laikā, kad dzelzceļš Latvijā atzīmē savu 155. gadadienu.
Latvijas dzelzceļa (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš un Krievijas dzelzceļa kravu operatora Pervaja gruzovaja kompaņija (PGK) izpilddirektors Aleksandrs Sapronovs parakstījuši memorandu par sadarbības attīstīšanu transporta un loģistikas jomā.
Par divu Latvijas valstij piederošo uzņēmumu attiecību sakārtošanas likumību un tikumību lielas rūpes izrādīja Iepirkumu uzraudzības birojs un konkurējošais elektrības pārdevējs Enefit.
Valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) meitassabiedrība SIA LDZ ritošā sastāva serviss šā gada pirmo pusi nostrādājusi ar 34,2 miljonu apgrozījumu un 1,5 miljonu eiro peļņu.
Pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru šī gada septiņos mēnešos pārvadāti 27,2 miljoni tonnu kravu, kas veido 79,5% no pārvadājumu apjoma pagājušajā gadā šajā pašā laikā periodā.
Šomēnes aprit 97 gadi, kopš 1919. gadā tika nodibināta Latvijas Valsts dzelzceļu virsvalde, kas uzskatāma par VAS «Latvijas dzelzceļš» priekšteci. Atzīmējot šo notikumu, aicinām iepazīties ar nozīmīgiem faktiem dzelzceļa vēsturē augustā!
Pirms 155 gadiem mūsu vecvecmāmiņām un vecvectētiņiem pirmo dzelzceļa sliežu un vagonu parādīšanās Latvijas teritorijā bija kas pilnīgi jauns un nepieredzēts. Šodien – 155 gadus vēlāk – mūsu ikdiena nav iedomājama bez dzelzceļa.
Šogad aprit 155 gadi, kopš Latvijas teritorijā tika atklāta pirmā dzelzceļa līnija Rīga–Daugavpils. Atzīmējot šo notikumu, aicinām pāršķirt vēstures lappuses un iepazīties ar stāstiem no dzelzceļa notikumiem bagātās pagātnes. Šoreiz iepazīstinām ar vēl diviem savā ziņā amizantiem atgadījumiem 20. gadsimta 20. gados.
Valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš (LDz) izsludinātais elektroenerģijas iepirkuma konkurss pagaidām novedis tikai pie atziņām par to, ko drīkst un ko nedrīkst valsts un pašvaldību iestādes un uzņēmumi ar mērķi nosist preču vai pakalpojumu cenu.
Pa valsts a/s Latvijas dzelzceļš sliedēm ar šā un privāto uzņēmumu lokomotīvēm pārvadāts 24,1 miljons tonnu kravu, kas veido 80,2% no pagājušā gada pirmajā pusē pārvadāto kravu apjoma.