Nostiprina Ķīnas kravu ceļu pa Krieviju

© Publicitātes foto

Parakstīts stratēģiskās sadarbības memorands starp valsts uzņēmumu Latvijas dzelzceļš (Ldz) un Krievijas uzņēmumu TransContainer par sadarbību konteinervilcienu pārvadājumu organizēšanā starp Ķīnu un Latviju pa maršrutu caur Krieviju.

«Esmu pārliecināts, ka jau tuvākajā laikā tas rezultēsies regulāras konteinervilcienu satiksmes izveidē starp Ķīnu un Latviju,» pauda LDz prezidents Edvīns Bērziņš. Viņš norādīja arī uz to, ka visas 1520 milimetru platuma dzelzceļa pārvaldes līmenī ir apstiprināts jauns konteinervilcienu formēšanas plāns, kurā šā platuma sliežu ceļa posms (Ķīnā sliežu platums ir cits) Zabaikaļska-Rīga iekļauts kā oficiāls pārvadājumu maršruts ar Nr.1149-1450. «Šī sadarbība mums ir patiesi nozīmīga, jo, pirmkārt, kopā mēs varēsim piedāvāt mūsu klientiem ērtu servisu kravu piegādei no Ķīnas uz Eiropas valstīm. Mēs pārbaudījām šo projektu, un tas parādīja cienījamus rezultātus. Otrkārt, mums paveras iespējas pārvadāt importa kravas no Latvijas ostām uz Krieviju, tādējādi paplašinot sadarbības lauku,» teica TransContainer ģenerāldirektors Pjotrs Baskakovs. Līguma parakstīšana notika 30. novembrī Maskavā 10. starptautiskās izstādes Transport Rosii ietvaros.

Latvijā

Lai arī rit jau trešais gads, kopš uzņēmēji ir aicināti pārtraukt sadarbību ar Krieviju un Baltkrieviju, daudzi meklē iespējas, kā ierasto biznesu turpināt un sankcijas apiet. Pēc VID Muitas pārvaldes datiem, sankciju pārkāpšanas gadījumu skaits šogad ir palielinājies. Taču tiesu prakse vēl aizvien atpaliek, secina Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”.

Svarīgākais