LDz atjauno vēsturisko Ventspils stacijas ēku

Ņemot vērā Ventspils stacijas ēkas ievērojamo vecumu, veikta pamatu pastiprināšana ar nesošo guļbaļķu nomaiņu, sienu pastiprināšana ar metāla elementiem, fasādes restaurācija, jumta koka konstrukcijas pastiprināšana, jumta seguma nomaiņa un citi darbi © Publicitātes foto

Īstenojot kapitālā remonta programmu, VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) atjaunojusi valsts nozīmes kultūras pieminekli, 1901. gadā būvēto vēsturisko Ventspils pasažieru stacijas ēku.

Ņemot vērā celtnes ievērojamo vecumu, tika veikti pamatu pastiprināšanas darbi ar nesošo guļbaļķu nomaiņu, sienu nostiprināšana ar metāla elementiem, fasādes restaurācija, jumta koka konstrukcijas pastiprināšana, jumta seguma nomaiņa, ūdensvada un saimnieciskās kanalizācijas izbūve, tika atjaunoti ārējie un iekšējie elektrotīkli, ierīkota gāzes apkure, ierīkota vēdināšanas sistēma un zibens aizsardzība, kā arī veikts perona remonts, nomainot perona blokus un ieklājot bruģi.

Plānots, ka līdz nākamā gada vasarai LDz stacijas teritorijā pabeigs sezonāla rakstura darbus - izbūvēs lietus ūdens kanalizāciju, atjaunos zālienu un iestādīs krūmājus.

Ventspils stacijas ēka būvēta 1901. gadā Maskavas-Ventspils jaunbūvējamās tranzīta maģistrāles vajadzībām. Šī izteiksmīgā koka arhitektūras celtne ilgus gadus kalpojusi gan mūsu platsliežu dzelzceļa, gan mazbānīša vajadzībām - vilcienu pasažieriem, kravu nosūtītājiem un saņēmējiem.

Staciju ēku kapitālā remonta programmā 2017. gadā iekļauts arī Gulbenes, Daugavpils un Liepājas stacijas ēku remonts.

1897. gadā privātā Maskavas-Vindavas-Ribinskas dzelzceļa sabiedrība uzsāka tiešās Maskavas-Ventspils dzelzceļa līnijas trasēšanu. Maskavas-Krustpils un Tukuma-Ventspils iecirkņu būvniecība tika sākta 1898. gadā. Regulāru vilcienu kustību Maskavas-Krustpils un Tukuma-Ventspils iecirkņos atklāja 1901. gada 11. septembrī, bet iecirknī Krustpils-Tukums - 1904. gada 11. novembrī.

Ievērojama daļa (456 km - starp Zilupi un Ventspili) no 1094 km garā Maskavas-Ventspils dzelzceļa pēc Latvijas neatkarības pasludināšanas nonāca nacionālās dzelzceļa kompānijas pārraudzībā.



Latvijā

Lai arī rit jau trešais gads, kopš uzņēmēji ir aicināti pārtraukt sadarbību ar Krieviju un Baltkrieviju, daudzi meklē iespējas, kā ierasto biznesu turpināt un sankcijas apiet. Pēc VID Muitas pārvaldes datiem, sankciju pārkāpšanas gadījumu skaits šogad ir palielinājies. Taču tiesu prakse vēl aizvien atpaliek, secina Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”.

Svarīgākais