LDz šogad plāno atvest uz Rīgu testa vilcienu no Irānas

© F64

AS ''Latvijas Dzelzceļš'' (LDz) koncerns strādā, lai šogad uz Rīgu atvestu testa vilcienu no Irānas, aģentūrai LETA pastāstīja LDz meitasuzņēmuma ''LDz loģistika'' valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis.

Viņš skaidroja, ka nav pamata panikai par sarūkošo kravu apgrozījumu Latvijas tranzīta koridorā - galvenais ir aktīvi strādāt pie jaunu kravu piesaistes un jaunu maršrutu attīstīšanas.

''Mēs, piemēram, tagad strādājam ar Irānas kravām. Mums ir plānots atvest testa vilcienu no Irānas, no Mumbajas (Indija) caur Irānu. Pašlaik nevar skaidri pateikt, kā attīstīsies tirgus, bet iespējas attīstībai ir. Tās ir diezgan reālas. Tagad nav paredzams, kurš virziens varētu nostrādāt, tāpēc nepieciešams strādāt vairākos virzienos,'' uzsvēra Lūsis, piebilstot, ka kravas iecerētajā jaunajā maršrutā varētu būt dažādas, piemēram, tēja, zīds un citas - apmēri esot vērā ņemami.

Testa vilcienu no Irānas uz Rīgu iecerēts atvest šogad. ''Janvārī mēs braucam par to runāt ar Krievijas dzelzceļu. Ir milzīga interese tikt uz Eiropas tirgu. Plānojam izstrādāt speciālu tarifu, vest līdz Rīgai, kravu kraut uz konteinerkuģiem un tālāk pa jūru vest uz Hamburgu, Duisburgu un citām vietām. Kopumā nedrīkst paļauties pesimismam. Ir jāstrādā, tagad ir iespēju laiks,'' pauda ''LDz loģistikas'' vadītājs.

Vienlaikus viņš atzīmēja pērn uz Rīgu atvesto vilcienu no Ķīnas. ''Mūsu [''LDz loģistikas''] uzdevums ir radīt maksimāli labvēlīgus apstākļus klientiem - kravu īpašniekiem un pārvadātājiem, lai viņi varētu ērti un ekonomiski pamatoti, izmantojot dzelzceļa un Latvijas tranzīta nozares iespējas, pārvadāt savas kravas no ražotāja līdz pat gala klientam. Piemērs ir Ķīnas vilciens [Jivu-Zabaikaļska-Rīga], kas tika organizēts pēc šāda principa un jau ir atzīts par oficiālu maršrutu Krievijā. Tagad, saskaņojot laikus, jebkurā laikā var atbraukt ar konteinervilcienu no Ķīnas līdz Rīgai,'' klāstīja Lūsis.

Viņš norādīja, ka ļoti daudz jāstrādā ar vietējiem uzņēmējiem saistībā ar apmēra nodrošināšanu Ķīnas virzienā. ''Ar 120 kilogramiem no viena kravas nosūtītāja ir par maz, lai izmantotu vilciena pārvadājumu uz Ķīnu. Aicinām uzņēmējus apvienoties, lai izveidotu konteinerus ar saliktām kravām, tad, iekļaujot konteinervilciena sastāvā, pārvadājums būs lētāks. Šajā pārvadājumu segmentā nepieciešama tirgus dalībnieku apziņas maiņa. Ažiotāža saistībā ar pirmo vilcienu no Ķīnas ir nedaudz norimusies, un tagad mums jāstrādā pie regulāras satiksmes ar Ķīnu. Kamēr nebūs klientu, kuri, piemēram, mēnesī varētu nokomplektēt pilnu konteinervilcienu uz Ķīnu, būs grūti izveidot regulāru satiksmi un līdz ar to attīstīt šo pārvadājumu segmentu,'' skaidroja uzņēmuma vadītājs, piebilstot, ka kravas virzienā uz Ķīnu varētu būt koksne, zāģmateriāli, papīrs.

Vienlaikus ar Ķīnas pusi panākta vienošanās par nākamo vilcienu uz Rīgu, taču saistībā ar svētkiem Ķīnā un Eiropā tā atiešana tika atlikta, lai pilnībā izslēgtu iespējamo kavēšanos maršrutā.

''Mēs esam izstrādājuši tarifus 2017.gadam, ar kuriem ''China Railway Container Transport Company'' patlaban vēršas pie lielajiem klientiem un piegādātājiem, piedāvājot mūsu tranzīta koridoru. Kopā ar ārvalstu partneriem esam sagatavojuši vairākus maršrutus kravu piegādei no Ķīnas uz Latviju - caur Krievijas ostu ''Nahodka'' Tālajos Austrumos, caur Dostiku (Kazahstānas robeža), kā arī caur Zabaikaļsku Krievijā. Uz to bāzes atkarībā no pārrunām ar klientiem varēsim plānot un veidot konkrētus piegādes maršrutus,'' sacīja Lūsis.

Tāpat viņš pastāstīja, ka turpinās darbs pie konteinervilciena ''Zubr'' attīstības. Patlaban ir panākta vienošanās par pagarinājumu ''Zubr'' maršrutam līdz Turcijai. Janvāra pirmajā pusē būs tarifikācijas sēde, kurā kopā ar sadarbības partneriem no citām valstīm tiks noteikts tarifs līdz Turcijai.

Janvārī arī paredzēts sanākt uz pirmo sēdi darba grupai, kas izveidota, lai attīstītu sadarbību ar Duisburgas ostu. Šomēnes plānots vienoties par stratēģiju infrastruktūras izveidei Ķīnas kravām, kuras Duisburga varētu transportēt caur Latviju.

''Strādājam arī pie vilciena ''Baltika-Transit'' attīstīšanas, kas ved kravas uz Turkmenistānu, Uzbekistānu. Mēs meklējam iespējas paplašināties. Mūsu uzdevums ir nodrošināt pēc iespējas garākus, plašākus un klientiem pēc iespējas pieejamākus maršrutus,'' pauda kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Aģentūra LETA jau rakstīja, ka 2016.gada 11 mēnešos pa LDz infrastruktūru pārvadāja 42,88 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,6% mazāk nekā attiecīgajā laikā 2015.gadā. Savukārt Latvijas ostās pagājušā gada 11 mēnešos pārkrāva 56,95 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10,9% mazāk nekā 2015.gada attiecīgajā periodā.

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais