Augulis: LDz pārstāvniecība Minskā sekmēs abu valstu sadarbību

© Kaspars Krafts/ f64 photo agency

AS ''Latvijas Dzelzceļš'' (LDz) pārstāvniecība Minskā nodrošinās sekmīgāku komunikāciju ar uzņēmējiem un Baltkrievijas valdību, šodien pārstāvniecības atklāšanā sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

LDz aģentūrai LETA pavēstīja, ka šodien Minskā, lai veicinātu Latvijas un Baltkrievijas sadarbību dzelzceļa pārvadājumu jomā un nostiprinātu tranzīta un loģistikas nozares sadarbību, ar vairāku abu valstu amatpersonu līdzdalību atklāta LDz pastāvīgā pārstāvniecība Baltkrievijā.

''Dzelzceļa nozare ir cieši saistīta ar kaimiņu valstīm, turklāt Baltkrievija ir viens no lielākajiem Latvijas partneriem starptautisko pārvadājumu jomā - pagājušajā gadā kravu pārvadājums starp Latviju un Baltkrieviju pārsniedza 20 miljonus tonnu, kas ir vairāk nekā 40% no visa pārvadājumu apmēra. Ņemot vērā, ka konkurence pārvadājumu nozarē pieaug, mūsu mērķis ir attīstīt ciešāku sadarbību ar nozīmīgākajiem partneriem, un Baltkrievija neapšaubāmi ir viens no tiem,'' uzsvēra LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Minskā atvērtās LDz pārstāvniecības vadītāja ir līdzšinējā Satiksmes ministrijas pārstāve Krievijā Una Vītola. Pārstāvniecības galvenais uzdevums ir veicināt biznesa attiecību attīstīšanu ar Baltkrievijas uzņēmumiem un organizācijām, apkopot nepieciešamo informāciju par LDz interesējošiem segmentiem Baltkrievijas tirgū un veicināt kravu piesaisti Latvijas tranzīta nozarei. Vienlaikus pārstāvniecības mērķis ir sadarbībā ar Baltkrievijas loģistikas nozares uzņēmumiem aktīvi iesaistīties globālajās loģistikas ķēdēs, tostarp pārvadājumu koridoros no Ķīnas, Turcijas un Dienvidāzijas.

''Esmu gandarīts par vēl vienu soli, kas sperts pretī ciešākas sadarbības stiprināšanai ar Baltkrieviju, kas mums ir nozīmīgs partneris. Latviju pasaules kartē pozicionējam kā tranzītvalsti, līdz ar to viena no mūsu prioritātēm transporta jomā ir pārvadājumu sekmēšana Eirāzijā, tai skaitā īpašu uzmanību pievēršot Latvijas-Baltkrievijas sadarbībai Ķīnas tranzīta piesaistē. Latvijas dzelzceļam šajā procesā ir ļoti svarīga loma, jo Baltkrievija ir nozīmīgs spēlētājs Eirāzijas transporta koridoros. Pārstāvniecības Minskā darbs nodrošinās sekmīgāku komunikāciju ar uzņēmējiem, piedāvājot Latvijas dzelzceļa infrastruktūras pakalpojumus, aktīvi strādājot ar jau esošajiem klientiem, kā arī veicinot ciešāku sadarbību Baltkrievijas valdības un valsts uzņēmumu līmenī,'' pauda satiksmes ministrs Augulis.

Pēc LDz vēstītā, kompānijas pārstāvniecības izveidi Minskā augstu vērtēja arī Baltkrievijas dzelzceļš, kura vadība piedalījās pārstāvniecības atklāšanā. Pārstāvniecības atvēršana Baltkrievijā ir īpaši svarīga saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumu piesaisti. Baltkrievija ir iesaistīta Ķīnas preču loģistikas ķēdē, un ciešas attiecības ar Baltkrieviju ir nozīmīgas tālākai Āzijā ražoto preču pārvadājumu attīstībai caur Latviju.

LDz pagājušā gada novembrī parakstīja saprašanās memorandu ar Ķīnas-Baltkrievijas kopuzņēmumu ''China Merchants China-Belarus Commercial&Logistics Cooperation'', bet pirms nedēļas LDz meitassabiedrība ''LDZ Loģistika'' noslēdza sadarbības līgumu ar Baltkrievijas valsts uzņēmumu ''Beltamožservis'', kas piedāvā kompleksus muitas un loģistikas pakalpojumus, tostarp konteinervilcienu pārvadājumus no Ķīnas. LDz pārstāvniecība Minskā turpinās darbu, attīstot sadarbību gan ar šiem uzņēmumiem, gan strādājot pie jaunu sadarbības formātu izveides.

Pērn pa dzelzceļu caur Baltkrieviju uz Latviju nogādātas kravas no Krievijas, Ukrainas, Kazahstānas un vairākām citām Āzijas valstīm. Kopējais šādu kravu apmērs pagājušajā gadā bija 15,1 miljons tonnu. Savukārt virzienā no Latvijas uz Baltkrieviju kopējais kravu pārvadājumu apmērs bija 6,83 miljoni tonnu. Baltkrievija aktīvi izmanto LDz infrastruktūru naftas un naftas produktu eksportam - pērn no Baltkrievijas uz Latvijas ostām nogādāti 5,4 miljoni tonnu naftas un naftas produktu, kas ir 78,9% no visa starptautisko pārvadājumu apmēra šajā segmentā.

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais