TOP 10 notikumi kultūrā no 26. oktobra līdz 1. novembrim

10.lapa

Rīgas Modes nedēļa

Foto: publicitātes

No 28. līdz 31. oktobrim Latvijas galvaspilsētā notiks Rīgas modes nedēļa, kuras laikā vietējie un ārvalstu dizaineri prezentēs nākamās sezonas kolekcijas.

Daži no tiem demonstrēs sadarbības rezultātus. Un, ja modes sabiedrība jau pieradusi pie lielo zīmolu un “streetwear” zīmolu kopīgām kolekcijām, tad uz Rīgas podiuma prezentētie sadarbības produkti kļūs par kaut ko neparastu Baltijas reģionā.

Publicitātes foto

Zīmola “BAE” (attēlā) dizainere Katja Šehurina šosezon apvienoja spēkus ar pasaulē pazīstamo zīmolu “Huawei”, kas “Riga Fashion Week” piedalās ar “GT5 Series” pulksteņu kolekciju. Kopīgajā skatē pulksteņi būs lielisks papildinājums Katjas veidotās kolekcijas “Siržu karaliene” tēliem, kurus iedvesmojusi Lūisa Kerola “Alise Brīnumzemē”.

Kolekcijai raksturīga elegance, brīvība un individuālisms.

“Mēs savā darbā ievērojam ilgtspējīgas attīstības principus, tāpēc izstrādājumi ir izgatavoti no pārstrādātiem materiāliem. Turklāt mēs tiecamies panākt, lai kleitas, kuras meitenes iegādājas īpašiem gadījumiem, būtu maksimāli praktiskas un nezaudētu savu aktualitāti, - tas ir vēl viens ilgtspējīgas modes pienesums, mūsu ieguldījums “slow-fashion” kustībā,” stāsta Katja Šehurina.

Publicitātes foto

Universālveikala “Stockmann” komanda veidos modes tandēmu ar somu zīmolu “Lili Marleena” (attēlā), kura izstrādājumi tiek ražoti Helsinkos no augstas kvalitātes itāļu audumu pārpalikumiem. Visi apģērbi ir “one size”, t.i., der jebkurai figūrai.

“Tas ir saistīts ar to, ka daudzas lietas mūsdienās ātri kļūst nevajadzīgas un tiek izmestas, jo mainās mūsu ķermeņa forma un līdz ar to arī apģērba izmērs,” komentē zīmola dibinātāja.

Apģērbu tēlus kopīgajai skatei stilizējis Sergejs Hatanzējskis, zīmola “Volga 2.0” radītājs. Kolekcija apvieno klasiskos elementus ar mūsdienu modes tendencēm, piedāvājot stilīgus risinājumus svētku garderobei.

Sievišķību izstarojošā zīmola “Amoralle” dizainere Inese Ozola jaunajā sezonā pirmo reizi sadarbojas ar vīrieti - dizaineri Fjodoru Podgorniju (agrāk - zīmola “Fyodor Golan” radošais direktors). Jaunā kolekcija atspoguļo idejas par trauslumu un vienlaicīgi arī iekšējo spēku.

“Šī kolekcija ir par jūtām un emocijām. Tā iemieso trausluma skaistumu — maigu, bet izturīgu,” saka Fyodor Golan. Radošās sadarbības rezultātā tapuši smalki un drosmīgi risinājumi, kas apvieno tēlu ievainojamību ar jaunu skatījumu uz modi.

Svarīgākais