Neticami, bet fakts! Latvijā ražo lidmašīnas, kuras izpērk ļoti ātri

© facebook.com

Latvijā ražotas lidmašīnas tiek izpirktas ātrāk nekā tās iespējams saražot. Rīgā, Mangaļsalā vietā, kur agrāk tapa šprotu konservi, jau vairākus gadus tiek darinātas ekskluzīvas ultravieglās lidmašīnas. Kompānijas “Tarragon Aircraft” lidmašīnas ar vairāku inovāciju palīdzību krietni apsteidz savus konkurentus, vēstīja TV3 raidījums "900 sekundes".

“Tarragon” inženieri īpaši piestrādā pie motora skaņas. Jaunākajiem modeļiem tā esot vēl satraucošāka.

“Lielākā daļa mūsu klientu pērk lidošanas baudai. Itāļu klienti, kas lido apkārt saviem ezeriem, bauda skaistus skatus. Ir arī, kuri lido uz biznesa darījumiem, Vācijā klienti lido no Berlīnes uz Minheni, no Minhenes uz Hamburgu,” saka “Tarragon Aircraft” pārstāvis Ingemārs Butkevičs.

“Tarragon” kompānijas pārstāvis norāda uz dažādiem mērķiem kāpēc cilvēki iegādājas viņu ultravieglos lidaparātus. Šīs aptuveni 400 kilogramus smagās lidmašīnas patērē 25 litrus degvielas stundā.

“Nevar izskaidrot kāpēc mūsu lidmašīna ir ātrāka. Viņa ir līdzīga, bet citas nelido tik labi.” Šādi noslēpumaini kompānijas pārstāvis vērš uzmanību Tarragon lidmašīnu lielajam ātrumam. “Vien testa pilots lidoja pie 400 km/h, tas ir maksimālais. Mēs to neiesakām, iesākām līdz 370 km/h, tas ir ļoti ok. Kruīzā lidmašīna lido 300 līdz 330 km/h.”

Piemēram lidojums no Rīgas uz 230 kilometru attālo Kauņu Lietuvā aizņem vien 45 minūtes. Tāds attālums prasītu aptuveni vien 20 litru degvielas.

Minētās un vēl citas inovācijas piesaista arvien jaunus klientus. Neskatoties uz to, ka “Tarragon” lidmašīnas ir dārgākas nekā vidēji šādas klases lidmašīnas, pircēju netrūkst. Šī gada pārdošanas plāns izpildīts pirms laika. “Mums bija mērķis saražot desmit šogad, mēs esam arī pārdevuši desmit. Taču ražošana ir aizķērusies covid dēļ un piegādes kavējas. Arī darbinieku trūkums ir ļoti, ļoti jūtams,” teic Butkevičs.