Kamēr neskaidrību arvien daudz, kur ņemt miljardus “Rail Baltica” projekta realizācijai, jautājumi rodas arī par to, kā notiek saimniekošana par projekta ieviešanu atbildīgajos uzņēmumos un kā tie tērē jau piešķirto finansējumu, ziņo TV3.
Tā, piemēram, uzmanību piesaistījis uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līniju” iepirkums sava autoparka atjaunošanai. Ir iecere par vienas automašīnas nomu maksāt 1100 eiro mēnesī. Uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” ir atbildīgs par “Rail Baltica” būvdarbiem Latvijā. Tas bija izsludinājis četru automobiļu nomas iepirkumu un pieprasījis tādas ekstras kā ventilējamus priekšējos sēdekļus, automātisku trīs zonu klimata kontroli, informācijas projekciju uz priekšējā stikla un citas. Iepirkumā saņemts tikai viens piedāvājums, un attiecīgi arī noslēgts triju gadu līgums par 160 tūkstošiem eiro.
"Bija tirgus izpēte, saruna ar piegādātājiem. Kāpēc viens piegādātājs iesniedza, es to nemācēšu atbildēt, bet mēs parakstījām līgumu, jo tas ir pieejamā budžeta ietvaros un mums bija svarīgi noslēgt šī gada laikā šo iepirkumu."
TV3: Bet tās prasības nebija pārāk šikas? Projekcijas uz priekšējā stikla un pārējais. Tiešām nevar iztikt laikā, kad mēs domājam, kā naudu taupīt projektā?
ĒD: Mūsu, kā vadības, prasība bija, ka tam jābūt apvidus automobilim ar 4×4 piedziņu, lai mēs varam izbraukt visus, kur nepieciešams. Tie ir koplietošanas automobiļi. Kā šīs prasības tālāk tika definētas, es neesmu par to speciālists.”
Satiksmes ministrijā TV3 norādīja, ka ir pieprasīti paskaidrojumi saistībā ar šo iepirkumu un jau esot uzdots attiecīgo līgumu lauzt.
Jau ziņojām, ka par "Rail Baltica" izbūvi Latvijā atbildīgie vizinās lepnos auto.