Kas to būtu domājis, ka amerikāņu dziedātāja Teilore Svifta kļūs par tādu topu plēsoņu?! Savulaik viņa stilistiski flirtēja starp popu un kantri, taču pēdējos garadarbos pārliecinoši nosliekusies spēcīga popa virzienā, un rezultāts ir redzams – arī Sviftas sestais studijas albums ir praktiski visu valstu topu Nr.1, atskaitot specifiskākas mūzikas cienītājus Francijā.
Savulaik “astronauti” izdeva albumu “Kuš Kuš”, tagad Martai Grigalei ir mazā platīte ar nosaukumu “Pai Pai” – šādi turpinot, latvju mūziķiem pavērsies plašs darbalauks līdzīgus nosaukumus prātojot, piemēram, “Cui Cui”, “Fui Fui”, “Buļ Buļ” un tamlīdzīgi…
Lai ko varētu pārmest kādreizējam šova "OKartes skatuve" dalībniekam Oskaram Deigelim, bet enerģijas un centības trūkumu gan ne. Savulaik viņš pat teicās pametam popmūziku un gribēja pievērsties dievam, savu apņēmību stiprinot ar vēlmi doties uz štatiem un pievienoties kādai tur esošai draudzei, tomēr mūzikas spēks acīmredzot bijis stiprāks.
Hiphopa izpildītāja Ozola (Ģirts Rozentāls) un grupas “Tehnikums” kopdarbs, kurā iekļauts ducis kompozīciju. Ja par Ozolu visiem viss ir daudzmaz zināms, tad “Tehnikuma” nosaukums ir svešāks, jo tā ir relatīvi jauna apvienība.
Šo piektdien, 8. decembrī, oficiāli nāk klajā grupas “Instrumenti” jaunākais studijas albums, kas ar īpašu prezentācijas pasākumu topošajā mākslas centrā “Zuzeum” (bijusī “Sapņu fabrika”) tiks klausītājiem likts galdā jau ceturtdien.
Kad pavisam nesen klajā nāca simfoniskā blekmetāla grupas “Ocularis Infernum” jaunākais albums, ienāca prātā doma, nez ko pašlaik dara tās pēcteči “Eschatos” ar vokālisti Kristiānu Kārkliņu priekšgalā?
Rokgrupa „CanZone" (itāļu valodā dziesma – tulk.) izveidota 2009. gadā Rīgā, Grīziņkalna apkaimē. Grupas sastāvs jau kopš pirmsākumiem ir nemainīgs: Dagnija Millere-Balandīna (vokāls, pazīstama pēc dalības dziedošajā Milleru-Balandīnu ģimenē), Raivo Millers (ģitāra), Rolands Zelčs (akordeons), Oskars Krūklis (basģitāra) un Artūrs Slaviks (bungas).
Pērn janvārī leģendārā “hard & heavy” grupa “Black Sabbath” uzsāka savu atvadu tūri “The End”, kuras ietvaros koncertēja 81 reizi dažādās pasaules valstīs, tostarp arī Latvijā, “Arēnā Rīgā”, 5. jūlijā.
Iespējams, planēta Zeme kādreiz sāks griezties ap Mēnesi, Daugava pārdomās un sāks tecēt Baltkrievijas virzienā, bet Solvita Āboltiņa reiz sāks dziedāt “Līvos”, taču amerikāņu “brutal death” brigāde “Cannibal Corpse” savā skanējumā nemainīsies nekad – tas nu ir pilnīgi skaidrs.
Amerikāņu alternatīvā roka grupa "Evanescence" ar simpātisko vokālisti Eimiju Lī priekšgalā slavas virsotnēs nokļuva, kā mēdz teikt, "uz sitiena" – jau ar savu debijas albumu "Fallen" (2003), kura galvenais vilcējspēks bija hits "Bring Me To Life".
Ja ziloņmātes grūtniecības periods ilgst 23 mēnešus, tad “Latvijas un visas pasaules spilgtākais un vienīgais sportpanka orķestris” (tā viņi paši sevi piesaka) “Rīta Stienis” bijis “grūts” teju piecus gadus.
Šķiet, brāļi Noels un Laiems Galaheri visu atlikušo mūžu varētu mūzikas lauciņā vispār neko nedarīt, taču par viņiem vienalga tiktu vēstīts teju vai katrā mūzikas izdevumā.
Britu alternatīvā roka komanda “Nothing But Thieves” latvju mūzikas mīļiem ir labi pazīstama – šogad tā uzstājās “Positivus Festival”. Grupa izveidota 2012. gadā, tās kontā ir divi studijas albumi.
Rokgrupa “Vientuļš bet neglīts” no Pļaviņām, kuru mūziķiem vai nu ir bagāti radi ārzemēs, brīva pieeja ātrajiem kredītiem, vai arī viņi strādā par naktssargiem CD ražošanas rūpnīcā un var piekļūt disku štancēšanas iekārtām – citādi šo ražīgumu izskaidrot ir grūti.
Pēc ilgāka pārtraukuma klajā nācis jauns Raimonda Paula dziesmu albums ar dziesmām, kuras Maestro sarakstījis pazīstamiem latvju populārās mūzikas izpildītājiem – kopumā 16 dziesmas.
Šajā otrdienā, 14. novembrī, mūzikas un mākslas festivāla “Bildes” ietvaros mūzikas namā “Daile” notiks blūza koncerts. Jau ierasti tas ir viens no retajiem pasākumiem, kas vienuviet pulcē labākos pašmāju blūzmeņus.
Pagājušā gadsimta beigās izveidotā amerikāņu indīroka apvienība “The National” laidusi klajā savu septīto studijas disku, kas momentā izkaroja vietu pirmajā trijniekā teju visu prestižāko valstu topos: tas ir pirmais pie britiem un Austrālijā, otrais – Amerikā un Kanādā utt. Nekā sensacionāla, jo arī iepriekšējie diski “High Violet” (2010) un “Trouble Will Find Me” (2013) kotējās līdzīgi.
Pēdējais tā saucamā Sietlas viļņa supergrupas “Pearl Jam” studijas albums nāca klajā 2013. gadā (tas saucās “Lightning Bolt”), kas pēc skaita viņu karjerā bija desmitais, taču diez vai pārlieku straujos tempos no viņiem vērts gaidīt jaunumus šajā frontē – vokālista Edija Vēdera blice uz studijas darbiem pēdējā laikā nav diez ko naska.
Šķiet, tas bija jau 2003. gadā, kad latvju ekstremālās metālmūzikas skatuvi sāka spridzināt “Ocularis Infernum” ar tolaik pavisam jauniņo Kristiānu Kārkliņu pie mikrofona – ar viņas blekmetālisko vokālu varēja biedēt ne tikai mazus bērnus, bet arī bārdainus un alu sadzērušos rokerus.