Svarīgākais veikala izvēles kritērijs Latvijas iedzīvotājiem ir preču cenas un kvalitātes attiecība, liecina mediju aģentūras "Media Planning Group" veiktā pētījuma rezultāti.
Sievietes iepērkoties daudz aktīvāk un mērķtiecīgāk izmanto dažādu izdevīgo piedāvājumu iespējas, taču pārtērēt plānoto mēdz, iegādājoties kārumus, dāvanas un dažādas bērniem vajadzīgas lietas. Savukārt vīrieši taupībai pievērš mazāk vērības, bet vairāk nekā plānojuši mēdz iztērēt, iegādājoties preces savam hobijam, liecina DnB NORD Latvijas barometra dati.
Saūda Arābijā jauni, neprecēti vīrieši ir sašutuši par iepirkšanās centru diskriminējošajiem noteikumiem, kas liedz viņiem doties iepirkties, neņemot līdzi kādu no ģimenes sievietēm.
Aizvadītajās brīvdienās jau sešos no rīta cilvēki sāka stāvēt pie jaunā ekonomiskā iepirkumu centra "Kimko", lai paspētu iegādāties preces par puscenu. Durvīm atveroties, vidēji divu minūšu laikā tika izpirkti izdevīgie piedāvājumi.
Straujajam "trekno gadu" iepirkšanās bumam sekojis smags kritiens — tirgotāji lēš, ka iedzīvotāju pirktspēja samazinājusies teju līdz 2004. gada līmenim, bet cenas —līdz 2007. vai pat līdz 2006. gada līmenim.
"Galerijas Centrs" veiktā aptauja liecina, ka 54% iedzīvotāju pirms iepirkšanās rūpīgi izvērtē preces nepieciešamību. Aptauja uzrāda, ka cilvēki šosezon pārsvarā izvēlas tumšo toņu apģērbus, priekšroku dodot ērtiem apaviem uz zemiem papēžiem. Eksperti atzīst, ka daļa sabiedrības mainījusi attieksmi pret naudu, cenšas izvēlēties tiešām nepieciešamāko un kombinēt ar esošo, iepērkas piesardzīgi un ar apdomu.