Kolektīvās iepirkšanās portāli Latvijā kļūst arvien populārāki

© atlaizuklubs.lv

Kolektīvās iepirkšanās portāli Latvijā kļūst arvien populārāki, aģentūrai BNS atzina aptaujāto kolektīvo iepirkšanās portālu pārstāvji.

"Kā kolektīvā iepirkšanās uzņēma apgriezienus pagājušajā gadā, tā kļūst aizvien populārāka joprojām," aģentūrai BNS norādīja portāla "atlaižuklubs.lv" pārdošanas vadītājs Māris Strods un piebilda, ka, viņaprāt, tā nav tikai modes tendence, bet gan neatgriezenisks process, kas maina uzņēmuma un tā klientu sadarbības veidu.

Par portālu popularitātes iemeslu Strods minēja to, ka kolektīvā iepirkšanās ir izdevīga visiem. "Ja klientam ir iespēja iegadāties preces par citur nesasniedzamām cenām, tad uzņēmumam tā ir ļoti efektīva mārketinga kampaņa, kuras izmaksas ir tikai reāls klients," pavēstīja "atlaižuklubs.lv" pārstāvis.

Strods arī pastāstīja, ka Latvijas atlaižu tirgus ir mazliet sabojāts, jo parasti izpārdošanas, akcijas un tamlīdzīgi ir ar trikiem un atlaides nav īstas, tām ir ierobežojumi. Sākotnēji tas iedzīvotājiem arī radīja šaubas par portāla piedāvājumiem, viņš teica.

"Pierādot, ka mūsu atlaides ir patiesas, pircēju skaits pieaug, un cilvēki pērk droši," uzsvēra "atlaižuklubs.lv" pārstāvis un piebilda, ka portāla trīs darbības mēnešos reģistrēto lietotāju skaits pārsniedzis 50 tūkstošus, bet dienā portālu apmeklē vidēji 20 tūkstoši cilvēku. Līdz šim "atlaižuklubs.lv" apmeklētāji nopirkuši gandrīz 40 tūkstošus kuponu - katrs kupons ir kāda uzņēmēja realizēta prece vai pakalpojums.

"Ja runājam par pircēju statistiku - viņi kopā ietaupījuši vairāk nekā 400 tūkstošus latu," sacīja Strods un minēja, ka pircēji iecienījuši piedāvājumus dažādiem kultūras pasākumiem. "Piemēram, teātra biļetes tiek izpirktas zibens ātrumā," precizēja pārdošanas vadītājs. Populāras ir arī dažādām skaistumkopšanas procedūras, sporta un brīvdienu aktivitātes, kā arī atlaides restorānos un kafejnīcās.

Piedāvājumu ievietošana kolektīvās iepirkšanās portālos ir laba publicitāte maziem uzņēmumiem, viņš piebilda.

Kolektīvās iepirkšanās portālā "kopālētāk.lv" aģentūrai BNS apliecināja, ka portālam klājas labi un tas turpina strauji attīstīties. "Pieprasījums ir pēc kvalitatīviem un neparastiem piedāvājumiem," informēja portāla pārstāvji, kā populārākos minot skaistumkopšanas pakalpojumus un ēdināšanu.

"Pieprasījums turpina pieaugt, līdz ar to arī piedāvājums," klāstīja "kopālētāk.lv" pārstāvji, taču norādīja, ka pagaidām par nākotni ir grūti spriest, jo Latvijā kolektīvās iepirkšanās portāli ir jaunums. "Bet plānojam dažādot piedāvājumu un izvēlēties labākos piedāvājumus," piebilda portālā un prognozēja, ka Latvijas tirgū varētu būt četri līdz pieci lielākie kolektīvās iepirkšanās portāli.

Arī kolektīvās iepirkšanās portāla "cherry.lv", kas nesen sācis darbību arī Latvijā, pārstāve Elza Zīda aģentūrai BNS pavēstīja, ka kolektīvā iepirkšanās ir izdevīga ne tikai pircējiem, kuriem ir iespēja iegādāties dažādas preces un pakalpojumus par īpaši pievilcīgām cenām, bet arī uzņēmumiem.

Uzņēmuma valdes loceklis Ģirts Slaviņš norādīja, ka portāls ir labs mārketinga un pārdošanas instruments, kā arī laba platforma mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kā iepazīstināt un reklamēt savu produktu un zīmolu, uzrunāt savus esošos un piesaistīt potenciālos klientus.

"Tā ir iespēja veselu dienu iegūt vairāku tūkstošu pastāvīgo un unikālo lietotāju uzmanību savam piedāvājumam," uzsvēra valdes loceklis un sacīja, ka savukārt pircējam tā ir izdevība pamēģināt ko tādu, ko citkārt viņš neuzdrošinātos augstās cenas vai citu iemeslu dēļ.

Kolektīvās iepirkšanās portālos tirgo atlaižu kuponus uzņēmumu precēm un pakalpojumiem. Iegādātā akcija stājas spēkā tikai tad, ja konkrētajam piedāvājumam pieteicies minimālais noteiktais pircēju skaits, pretējā gadījumā samaksātā nauda tiek atdota pircējam.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais