Iepirkšanās kultūra kļuvusi piesardzīga un apdomīga

"Galerijas Centrs" veiktā aptauja liecina, ka 54% iedzīvotāju pirms iepirkšanās rūpīgi izvērtē preces nepieciešamību. Aptauja uzrāda, ka cilvēki šosezon pārsvarā izvēlas tumšo toņu apģērbus, priekšroku dodot ērtiem apaviem uz zemiem papēžiem. Eksperti atzīst, ka daļa sabiedrības mainījusi attieksmi pret naudu, cenšas izvēlēties tiešām nepieciešamāko un kombinēt ar esošo, iepērkas piesardzīgi un ar apdomu.

Laikā, kad cilvēkiem nākas mainīt savus līdzšinējos paradumus un iepirkties saprātīgāk, vairums aptaujāto jeb 54% atzīst, ka pirms kādas preces iegādes rūpīgi apsver tās nepieciešamību un tikai tad veic pirkumu. 40% joprojām iepērkas spontāni, savukārt 6% respondentu pirms sezonas sākuma sastāda nepieciešamo preču sarakstu un iepērkoties vadās pēc tā.

Atbildot uz jautājumu par apģērbu un apavu iegādes plānošanu, vairāk kā puse jeb 52% aptaujāto atzīst, ka lielāko daļu pirkumu veic neplānoti akciju un izpārdošanu ietekmē. Tomēr liels skaits jeb 40% savu iepirkšanos ieplāno, veltot tai konkrētu dienu. 8% atzīst, ka šosezon nav iegādājušies jaunu apģērbu un apavus.

44% atzinuši, ka būtiskākais, iegādājoties kādu preci, aptaujātajiem ir pašu vēlmes, tomēr 40% par primāro uzskata preces cenu. 12% svarīgākās ir sezonas modes tendences, bet tikai 4% - preces krāsa un materiāls.

Jautājot par apģērbu un apavu izvēli šajā sezonā, noskaidrots, ka tumšo toņu apģērbiem priekšroku dod vairāk kā puse jeb 54% respondentu, savukārt 46% cilvēku labprātāk izvēlas gaišu un krāsainu apģērbu. 60% šosezon vairāk iegādājas ērtus apavus uz zemiem papēžiem, bet 40% - apavus uz augstiem papēžiem.

Tāpat noskaidrots, ka 53% klienti ir svarīgs pārdevēja padoms un viedoklis, 41% cilvēku biežāk sākuši interesēties, kad veikalos sāksies izpārdošanas, savukārt tikai 6% klientu pārdevēja viedoklis nešķiet nepieciešams.

Svarīgākais