Svarīgākais veikala izvēles kritērijs Latvijas iedzīvotājiem ir preču cenas un kvalitātes attiecība, liecina mediju aģentūras "Media Planning Group" veiktā pētījuma rezultāti.
Tie vēsta, ka pirmais nozīmīgākais veikala izvēles kritērijs ir iespējami lielāka preces vērtība pret cenu – cenas un kvalitātes attiecība –, kuru kā nozīmīgāko veikalu izvēles faktoru norādījuši 66% aptaujāto.
Vairāk nekā trešdaļa jeb 36% aptaujāto par svarīgāko veikalu apmeklējumu iemeslu minējuši atraktīvus veikala piedāvājumus un akcijas, savukārt zemas cenas ir tikai piektais nozīmīgākais veikala izvēles kritērijs.
Kā citus veikalu apmeklēšanas iemeslus respondenti reģionos minējuši arī pirkuma izdevīgumu, labas kvalitātes svaigas pārtikas pieejamību, kam seko veikala tīrība, noformējums, lojalitātes karšu piedāvājums, kā arī iespējami daudz un dažādu zīmolu preču piedāvājums.
Pētījuma dati arī liecina, ka iespēja novietot automašīnu ir aktuāla 12,2% aptaujāto, iespējami ilgs darba laiks – 9,8%, bet tikai 1,8% aptaujāto ir svarīgi, lai attiecīgais veikals nodrošinātu arī iespēju iepirkties internetā.
"Elvi" zīmola apsaimniekotāja "Pārtikas tirdzniecības apvienības" komercdirektore Laila Vārtukapteine sacīja, ka, neskatoties uz ekonomisko krīzi, iedzīvotājiem ir svarīgi iegādāties kvalitatīvu preci. "Lai arī ekonomikā joprojām valda krīze, pircēji reģionos skaidri apliecina, ka viņiem ļoti būtiska ir iegādātās preces kvalitāte, un tas ir kārtējais pierādījums Latvijas patērētāja prasīgumam pēc kvalitatīvas, svaigas, veselībai atbilstošas produkcijas, un veikalu tīkliem tāda ir jānodrošina," uzsvēra Vārtukapteine.
Pētījums pēc "Elvi" pasūtījuma tika veikts 2011.gada nogalē, aptaujājot Rīgas rajonā un pārējā Latvijā dzīvojošus respondentus.