Krīze ir ietekmējusi arī Rīgas gadsimta būves – Dienvidu tilta – celtniecību. Ar pašlaik piešķirtajiem līdzekļiem no Rīgas domes budžeta investīciju sadaļas varētu pietikt tikai līdz marta vidum, atzinis viens no būvniekiem – SIA Rīgas tilti ģenerāldirektors Albins Jasaitis.
Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvobjektā līdz decembra sākumam veikti būvdarbi par 6,28 miljoniem latu, neierēķinot pievienotās vērtības nodokli, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.
Pēdējos tādā ziņā, ka notiek Dienvidu tilta trešās un pēdējās kārtas – Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla – būvniecība un projektēšana, kas izmaksās vairāk nekā 23 miljonus latu bez PVN.
Ja pašvaldība piešķirtu nepieciešamo finansējumu, Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvdarbus AS "Dienvidu tilts" varētu pabeigt gadu ātrāk, nekā paredzēts līgumā.
Uz jaunuzbūvētā Slāvu pārvada autovadītāji neievēro un būtiski pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Preses un sabiedrisko attiecību biroja vecākais inspektors Aigars Bērziņš.
No šodienas plkst.11 satiksmei tiks slēgts esošais Slāvu pārvads pār dzelzceļu, satiksmi novirzot uz jaunuzbūvēto pārvadu, aģentūru LETA informēja AS "Dienvidu tilts".
Četrpadsmit miljoni latu: šādu summu it kā ietaupītu Rīgas dome, to nesamaksājot dārgā tilta būvkompānijai – akciju sabiedrībai Dienvidu tilts. Īstenībā būvnieki tikai pildīs līguma nosacījumus un savu peļņas daļu atstās neskartu.
Dienvidu tilta 2.kārtas izmaksas varētu tikt samazinātas par aptuveni 14 miljoniem latu, šodien pēc tikšanās ar Rīgas mēru Nilu Ušakovu žurnālistiem paziņoja AS ''Dienvidu tilts'' padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Šis Rīgas domes sasaukums sastādījis savu pirmo gada budžeta projektu. Līdz ar to jaunība šai domei, kad atbildību varēja dalīt ar veco mantojumu, beigusies. Par to, kas Rīgas domei darāms, intervijā Neatkarīgajai stāsta tās priekšsēdētājs Nils Ušakovs.
Dienvidu tilts pār Daugavu kopā ar vairāklīmeņu estakādēm un nobrauktuvēm ir lielākais un sarežģītākais inženiertehniskais būvprojekts, kurš realizēts atjaunotās Latvijas vēsturē.
Pirms gada trīs lielāko reliģisko konfesiju mācītāji iesvētīja Rīgas triecienceltni – Dienvidu tiltu. Tā būvētāji lepojās, ka tilts uzcelts pusotru mēnesi pirms noteiktā termiņa. Nākamā gada vasarā Rīgas domei būs pašai jāsāk maksāt par tilta būvniecību – tikai 8,5 miljonus latu. 2012. gadā norēķinu summa sasniegs jau 27,5 miljonus, vēl pēc gada – gandrīz 38 miljonus latu.
Rīgas domē saņemts paziņojums no Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomikas policijas, ka uzsākts kriminālprocess par iespējamiem tiesību normu pārkāpumiem Rīgas pilsētas pašvaldībā, veicot Dienvidu tilta būvniecības projekta iepirkuma organizēšanu, finansējuma piesaistīšanu un būvniecību.
Neraugoties uz astronomisko summu, kas līdz šim jau tērēta Dienvidu tilta būvniecībai, kopš tā atklāšanas vēl nav pagājis pat gads, taču tiltam jau nepieciešami papildus būvdarbi, kam tiks tērēti gandrīz 24 tūkstoši latu.