Ja pašvaldība piešķirtu nepieciešamo finansējumu, Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvdarbus AS "Dienvidu tilts" varētu pabeigt gadu ātrāk, nekā paredzēts līgumā.
Uz jaunuzbūvētā Slāvu pārvada autovadītāji neievēro un būtiski pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Preses un sabiedrisko attiecību biroja vecākais inspektors Aigars Bērziņš.
No šodienas plkst.11 satiksmei tiks slēgts esošais Slāvu pārvads pār dzelzceļu, satiksmi novirzot uz jaunuzbūvēto pārvadu, aģentūru LETA informēja AS "Dienvidu tilts".
Četrpadsmit miljoni latu: šādu summu it kā ietaupītu Rīgas dome, to nesamaksājot dārgā tilta būvkompānijai – akciju sabiedrībai Dienvidu tilts. Īstenībā būvnieki tikai pildīs līguma nosacījumus un savu peļņas daļu atstās neskartu.
Dienvidu tilta 2.kārtas izmaksas varētu tikt samazinātas par aptuveni 14 miljoniem latu, šodien pēc tikšanās ar Rīgas mēru Nilu Ušakovu žurnālistiem paziņoja AS ''Dienvidu tilts'' padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Šis Rīgas domes sasaukums sastādījis savu pirmo gada budžeta projektu. Līdz ar to jaunība šai domei, kad atbildību varēja dalīt ar veco mantojumu, beigusies. Par to, kas Rīgas domei darāms, intervijā Neatkarīgajai stāsta tās priekšsēdētājs Nils Ušakovs.
Dienvidu tilts pār Daugavu kopā ar vairāklīmeņu estakādēm un nobrauktuvēm ir lielākais un sarežģītākais inženiertehniskais būvprojekts, kurš realizēts atjaunotās Latvijas vēsturē.
Pirms gada trīs lielāko reliģisko konfesiju mācītāji iesvētīja Rīgas triecienceltni – Dienvidu tiltu. Tā būvētāji lepojās, ka tilts uzcelts pusotru mēnesi pirms noteiktā termiņa. Nākamā gada vasarā Rīgas domei būs pašai jāsāk maksāt par tilta būvniecību – tikai 8,5 miljonus latu. 2012. gadā norēķinu summa sasniegs jau 27,5 miljonus, vēl pēc gada – gandrīz 38 miljonus latu.
Rīgas domē saņemts paziņojums no Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomikas policijas, ka uzsākts kriminālprocess par iespējamiem tiesību normu pārkāpumiem Rīgas pilsētas pašvaldībā, veicot Dienvidu tilta būvniecības projekta iepirkuma organizēšanu, finansējuma piesaistīšanu un būvniecību.
Neraugoties uz astronomisko summu, kas līdz šim jau tērēta Dienvidu tilta būvniecībai, kopš tā atklāšanas vēl nav pagājis pat gads, taču tiltam jau nepieciešami papildus būvdarbi, kam tiks tērēti gandrīz 24 tūkstoši latu.
Rīgas dome nez kādēļ labprātīgi sev iešāvusi kājā vai pat abās, jo, mainot konkursa nosacījumus, lielākos būvniecības riskus, saistītus ar inflāciju, valūtas kursu svārstībām, melnā metāla cenas pieaugumu, uzņēmusies pati – Dienvidu tilta būvnieku un bankas vietā.
Nosaucot trīs uzvārdus, kuru īpašniekiem vajadzētu būt atbildīgiem par Dienvidu tilta dārgajām izmaksām, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) tomēr izvairīgi atbildēja uz jautājumu, vai šos cilvēkus arī sauks pie atbildības. Vismaz Rīgas pašvaldība prasību tiesā neierosinās.
Dienvidu tilta būvniecībā pielietotais finansēšanas modelis var ievērojami paildzināt Rīgas pilsētas ekonomisko depresiju un radīt nopietnas finansiālas problēmas, ekonomiskās ekspertīzes atzinumā norāda ekonomikas zinātņu doktors profesors Uldis Osis.
Paredzamās sarunas ar būvniekiem par Dienvidu tilta izmaksu samazināšanu būs grūtas, šodien žurnālistiem atzina Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC).
Rīgas dome patlaban nevar lauzt līgumu ar Dienvidu tilta būvniekiem, pašvaldība tikai var veikt sarunas ar būvniekiem, stāstīt savu pozīciju un censties samazināt izmaksas, to šorīt intervijā LNT rīta raidījumā "900 sekundes" teica Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC).