Ja Rīgas dome (RD) atsauksies uz Satiksmes ministrijas (SM) aicinājumu piedalīties Kohēzijas fonda (KF) programmas līdzekļu apguvē, tai ir iespējas saņemt līdz septiņiem miljoniem latu līdzfinansējumu, taču ir jāievēro būtisks nosacījums – RD jāizstrādā projekts, kas nevar būt ar nosaukumu Dienvidu tilta trešā kārta, jo Eiropas Komisija jau vienreiz norādījusi, ka nefinansē iesāktu projektu.
Pagājušajā nedēļā Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) iesniedza Satiksmes ministrijai astoņus pieteikumus, lai pretendētu uz Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) ieplānotajiem 8,2 miljoniem latu satiksmes drošības uzlabošanai galvaspilsētā. Šajā sarakstā atbilstoši nolikumam nav atrodams Dienvidu tilta vārds, un tas nozīmē, ka jautājums par milzu līdzekļiem, kas nepieciešami tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecībai, paliek neatbildēts.
Lai nodrošinātu sabiedrības intereses, sakārtotu transporta infrastruktūru un attīstību Rīgas pilsētā, Saeima šodien pirmajā lasījumā konceptuāli atbalstīja likumprojektu, kas paredz atsavināt nekustamo īpašumu Rīgā, Lubānas ielā 67, Dienvidu tilta pār Daugavu otrās kārtas būvniecībai.
Rīgas pašvaldība neļaus automašīnām braukt pa nepabeigto Dienvidu tilta trešo kārtu jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezglu, kas patlaban ir būvlaukums un nav nodots ekspluatācijā.
No 16.augusta tiks atvērta transportlīdzekļu satiksme pa jaunizbūvēto estakādi Piedrujas ielā virzienā uz Slāvu ielas dzelzceļa pārvadu un Krasta ielu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja AS "Transport Systems" .
Dienvidu tilta pievadceļi Pārdaugavas pusē stāv nepabeigti. Pāri asfaltētajām brauktuvēm lēnā solī pārstaigā vecāka gadagājuma ļaudis, nesteidzīgi ratiņus aizstumj kāda māmiņa, un pēkšņi parādās apmulsis džips.
Partijas "Pilsoniskā savienība" (PS) Rīgas domes frakcija uzskata, ka ir bezatbildīgi aizņemties vēl 30 miljonus latu jaunu pārvadu būvniecībai galvaspilsētā, aģentūru LETA informēja PS pārstāve Sallija Benfelde.
Rīgas pašvaldība līdz rudenim nepiešķirs naudu Dienvidu tilta būvniecības turpināšanai Pārdaugavā, jo gaidīs, vai neparādīsies iespēja iegūt šim nolūkam Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, šodien žurnālistiem sacīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC).
Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecībai šogad līdzekļi atrasti nebūs, tāpēc jācer tikai uz nākamā gada budžetu. No plānotajiem 10 miljoniem latu Rīgas dome atrada iespēju tilta būvniekiem nodrošināt 1,26 miljonus latu, taču šā gada budžeta grozījumos papildu līdzekļu nebūs.
Savulaik politiķu pārdrošie izteikumi par to, ka Dienvidu tilts būtiski atvieglos Rīgas transporta sistēmu, neiet kopā ar skaitļiem. Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) statistika liecina, lai arī satiksmes intensitāte galvaspilsētā ir mazinājusies, Dienvidu tiltu ikdienā izmanto vien 12 procenti autovadītāju, kas šķērso Daugavu.
Par Dienvidu tilta būvniecības īslaicīgu pārtraukšanu Pārdaugavā kompensācija būvniekiem nebūs jāmaksā, aģentūru informē Rīgas domes Satiksmes departaments.
Dienvidu tilta otrās kārtas izbūves izmaksas būs atbilstošas lieso gadu cenrādim, taču tās ietekmēs nevis kādi īpaši naudas taupīšanas pasākumi, bet līguma nosacījumi.
Krīze ir ietekmējusi arī Rīgas gadsimta būves – Dienvidu tilta – celtniecību. Ar pašlaik piešķirtajiem līdzekļiem no Rīgas domes budžeta investīciju sadaļas varētu pietikt tikai līdz marta vidum, atzinis viens no būvniekiem – SIA Rīgas tilti ģenerāldirektors Albins Jasaitis.
Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvobjektā līdz decembra sākumam veikti būvdarbi par 6,28 miljoniem latu, neierēķinot pievienotās vērtības nodokli, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.
Pēdējos tādā ziņā, ka notiek Dienvidu tilta trešās un pēdējās kārtas – Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla – būvniecība un projektēšana, kas izmaksās vairāk nekā 23 miljonus latu bez PVN.