Iebilst pret 30 miljonu latu aizņemšanos jaunu pārvadu būvniecībai Rīgā

Partijas "Pilsoniskā savienība" (PS) Rīgas domes frakcija uzskata, ka ir bezatbildīgi aizņemties vēl 30 miljonus latu jaunu pārvadu būvniecībai galvaspilsētā, aģentūru LETA informēja PS pārstāve Sallija Benfelde.

PS frakcija kategoriski iebilst pret domes valdošās koalīcijas plāniem uz rīdzinieku pleciem uzlikt vēl 30 miljonu latu kredītu jaunu projektu sākšanai, nepabeidzot jau iesāktos vērienīgos projektus.

PS uzskata, ka "Ušakova-Šlesera vadītā dome saimnieciskajos jautājumos pieņem nepamatotus, izšķērdīgus un brīžiem pat dīvainus lēmumus, kas liekot domāt, ka domes vadība apzināti neturpina iesāktos projektus, bet sāk sev vēlamu jaunu projektu īstenošanu".

Rīgas domes lēmums par aizņēmumu paredz šogad 18,6 miljonus, bet nākamgad 13,3 miljonus latu Austrumu maģistrāles būvniecības gaitā tērēt Viestura prospekta un Meža prospekta satiksmes pārvada būvniecībai.

PS uzskata, ka šī pārvada būvniecības sākšana, tāpat kā Ziemeļu šķērsojuma būvniecība, patlaban nav vitāli nepieciešama, ņemot vērā, ka Rīgā ir jau sākti un naudas trūkuma dēļ apstādināti citi daudzus miljonus vērti projekti.

Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbiem šogad nepieciešami aptuveni desmit miljoni latu, bet pašvaldība šim nolūkam savā investīciju programmā šogad ir paredzējusi 2,7 miljonus latu. Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) publiski ir paudis, ka neredz iespējas Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības turpināšanai Pārdaugavā finanšu trūkuma dēļ. Turklāt domes vadība negrasās izvērtēt būvniecības laikā pieļautos finanšu pārkāpumus nolūkā piedzīt izšķērdēto naudu no vainīgajām amatpersonām, skaidro PS.

"Par spīti tam, ka naudas trūkst Dienvidu tiltam un vairākus gadus Dienvidu tilta apkārtnes iedzīvotājiem būs jādzīvo tikpat kā milzīgā būvlaukumā, finansējums ir atrasts Austrumu maģistrāles būvniecībai un tālākai projektēšanai," norāda PS.

PS frakcija atgādina, ka Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu tiltu ar Viestura prospektu. Rīgā ir sākts būvēt Austrumu maģistrāles posmu no Gaujas ielas līdz Meža prospektam - tas ir 1,8 kilometru garš ielas posms ar četru joslu brauktuvi, kas atradīsies starp Meža kapiem un Mežaparku.

Finansējums Austrumu maģistrālei šogad paredzēts 2 177 507 latu apjomā un tiks ņemts no jau pieminētās investīciju programmas. Turklāt ar domes lēmumu šogad ir apstiprināts aizņēmums Viestura prospekta un Meža prospekta satiksmes pārvada būvniecībai līdz pat 18 617 802 latiem.

Tajā pašā laikā, par spīti tam, ka maijā Rīgas budžeta deficīts tika palielināts par 12,5 miljoniem latu un šogad sasniegs 32,4 miljonus, nauda Rīgas budžetā neatradās ne tikai Dienvidu tiltam, bet arī investīcijām tehnoloģiski-industriālajiem parkiem un Latvijas Tehnoloģiskajam centram uzņēmējdarbības konkurētspējas veicināšanai un jaunu darba vietu radīšanai, norāda PS.

"Protams, ka palielinātā budžeta deficīta apstākļos finansējuma nav arī Asins donoru centram transporta izmaksu kompensācijām katram donoram tikai viena lata apjomā, naudas nav vecāku un bērnu apmācībām drošības jautājumos uz ceļiem, ūdeņiem un ugunsdrošības jautājumos vasaras brīvlaikā," nobažījušies frakcijas deputāti.

PS atzīmē, ka naudas Rīgas budžetā pietiek projektam "Live Riga" un pilsētas atpazīstamības programmai, bet acīmredzot nepietiek Rīgas centra parku soliņu un celiņu salabošanai un sakopšanai.

Tādēļ PS frakcija uzskata, ka "Rīgas domes vadība apzināti vai arī pilnīgas nekompetences dēļ nespēj vadīt Latvijas galvaspilsētas pašvaldību un konkursā par dīvaināko saimniekošanu Latvijā uzvarētājs būtu Ušakovs un Šlesers".

Rīgas pašvaldība līdz rudenim nepiešķirs naudu Dienvidu tilta būvniecības turpināšanai Pārdaugavā, jo gaidīs, vai neparādīsies iespēja iegūt šim nolūkam Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, iepriekš žurnālistiem sacīja Ušakovs.

Ušakovs norādīja, ka summa, kas nepieciešama Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanai - vairāk nekā desmit miljoni latu - esot pašvaldības budžetam patlaban pārāk liela un līdzinoties summām, kas tiek izmaksāta sociālajiem pabalstiem.

Pēc Rīgas mēra domām, būvniekiem esot daudz ko darīt pie tilta otrās kārtas būvniecības. Kad tiktu iegūti līdzekļi trešās kārtas būvniecībai, visu tiltu varētu pabeigt vienlaikus, 2011.gadā.

Ušakovs apgalvoja, ka ES līdzfinansējuma piešķiršana esot atkarīga no politiskās gribas. Pie pašreizējās valdības šo finansējumu neesot iespējams iegūt, tādēļ esot jāsagaida rudens, kad varētu mainīties valdošā koalīcija Saeimā un valdība.

"Domāju, ka ir vērts pagaidīt pusgadu, lai dabūtu ES naudu," sacīja Ušakovs, piebilstot, ka pašvaldība 14 miljonus latu varēšot paspēt iztērēt jebkurā brīdi.

Kā ziņots, Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvdarbiem šogad nepieciešami aptuveni desmit miljoni latu, bet pašvaldība savā investīciju programmā paredzējusi tikai 2,7 miljonus latu, tādējādi tilta pabeigšana ir apdraudēta.

Būvkompānijas pašvaldības piešķirto finansējumu jau būs izlietojušas, un pakāpeniski darbi tiek pārtraukti.

Pret būvdarbu pārtraukšanu Pārdaugavā iebilduši Dienvidu tilta apkārtnes iedzīvotāji, norādot, ka būvdarbu pārtraukšana ievērojami pasliktinās viņu dzīves apstākļus.

LETA jau ziņoja, ka Dienvidu tilta trešās kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Svarīgākais