Dienvidu tilta pievadceļi Pārdaugavas pusē stāv nepabeigti. Pāri asfaltētajām brauktuvēm lēnā solī pārstaigā vecāka gadagājuma ļaudis, nesteidzīgi ratiņus aizstumj kāda māmiņa, un pēkšņi parādās apmulsis džips.
Nostājas šķērsām brauktuvei, un šoferis, šķiet, zīlē, kur nokļuvis. Kaut arī uz vietējas nozīmes ieliņas uzlikts ķieģelis, tieši pa šo ielu automašīna uzbrauc uz pievadceļa, ignorējot aizlieguma zīmi.
Tilta pretējā pusē notiek rosība, un Slāvu maģistrālais transporta mezgls saskaņā ar grafiku tiks pabeigts nākamgad. Savukārt Zemgales maģistrālajam transporta mezglam līdzekļu aptrūcies. Rīgas domei šā gada budžetā neatradās nepieciešamo 10 miljonu latu, lai Dienvidu tilta pievadceļu būvniecību varētu turpināt vienlaikus. Tiesa, Pārdaugavas pusē liela nekārtība nav redzama, pirmajā brīdī par nepabeigtajiem darbiem liecina vien nezālēm apaugušas smilšu kaudzes.
Rīgas domes Satiksmes departamentā Neatkarīgajai sacīja, ka, beidzot darbus uz laiku, būvniekam objekts jāatstāj tādā kārtībā, lai nebūtu nepieciešama konservācija. Atbilstoši līgumam būvdarbu pārtraukumu laikā būvuzņēmējs ir atbildīgs par drošību un satiksmes organizāciju objektā. Nav redzams, ka iesākto maģistrālo šķērsojumu kāds sargātu. Viens no apakšuzņēmējiem – SIA Rīgas tilti ģenerāldirektors Albīns Jasaitis – uzskata, ka bažas par kabeļu zādzību joprojām pastāv – tie jau esot ievilkti, uzlikti arī apgaismes stabi ar lampām un uzstādīti metāla nožogojumi, kā arī izvietotas ceļa zīmes.
Viņš informē, ka sarunas ar Rīgas domi par būvniecības atsākšanu nenotiek. "Gaidām oktobri," viņš nosmejas, dodot mājienu uz Saeimas vēlēšanām, pēc kurām, iespējams, kaut kas mainītos. Tiesa, ne šogad, kad iecerēto finansējumu no Eiropas Savienības struktūrfondiem tik un tā nebūs iespējams saņemt. Pašlaik tilta būvniecības tiešajā zonā esošie Pārdaugavas iedzīvotāji nesūdzas, jo lielās mašīnas materiālus neved un vismaz pagaidām ieliņas vēl vairāk izdangātas netiek. Līgumā paredzēts, ka darbi jāpabeidz 2012. gada maijā, tikmēr vietējie tomēr dzīvos kā būvlaukumā.