No šodienas plkst.11 satiksmei tiks slēgts esošais Slāvu pārvads pār dzelzceļu, satiksmi novirzot uz jaunuzbūvēto pārvadu, aģentūru LETA informēja AS "Dienvidu tilts".
"Dienvidu tiltam" pašvaldība uzdevusi no šodienas līdz 1.decembrim nodrošināt ceļu satiksmes regulētājus, kā arī nepieciešamības gadījumā operatīvi mainīt luksoforu objektu signālplānus.
Virzienā no Krasta ielas transportlīdzekļi brauks pa jauno Slāvu dzelzceļa pārvadu, augšējo estakādi pār Slāvu rotācijas apli un nonāks Lubānas ielā. Lubānas ielā transportlīdzekļu vadītājiem būs iespēja gan turpināt ceļu taisni, gan veikt kreiso pagriezienu uz Ilūkstes ielu.
Ilūkstes ielā būs nodrošinātas divas braukšanas joslas virzienam taisni no Slāvu rotācijas apļa, viena josla - kreisajam pagriezienam uz Ilūkstes ielu un viena braukšanas josla pretējam virzienam taisni uz Slāvu rotācijas apli.
Uz Piedrujas, Dārzciema un Krustpils ielām transportlīdzekļu vadītāji varēs nokļūt no Lubānas ielas, nogriežoties pa labi uz Katlakalna ielu, tad pa labi uz Krustpils ielu un tālāk braucot līdz Slāvu rotācijas aplim.
Katlakalna ielā no Andreja Saharova ielas līdz Krustpils ielai labajā pusē transportlīdzekļiem būs aizliegts apstāties, tādējādi satiksmei būs nodrošinātas divas braukšanas joslas. Tāpat uz Dārzciema un Piedrujas ielu varēs nokļūt, veicot kreiso pagriezienu uz Ilūkstes ielu.
Lai nokļūtu no Slāvu rotācijas apļa uz Krasta ielu vai Dienvidu tiltu, transportlīdzekļu vadītāji varēs izmantot jauno Slāvu dzelzceļu pārvadu līdzīgi kā līdz šim - no Slāvu apļa pa jauno uzbrauktuvi uzbraucot uz jaunā dzelzceļa pārvada.
Sabiedriskā transporta pieturvieta Lubānas ielā, kas patlaban atrodas pretī degvielas uzpildes stacijai "Neste", tiks pārcelta aptuveni 350 metrus uz priekšu.
Satiksmes pārslēgšana notiks šodien laika posmā no plkst.11 līdz 23.
Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības gaitā ir pabeigta jaunās Slāvu dzelzceļa pārvada daļas izbūve ar četrām braukšanas joslām, un pabeigta arī trīslīmeņu satiksmes mezgla augšējās estakādes izbūve virzienā uz Lubānas ielu.
Saskaņā ar būvdarbu plānu satiksmi nepieciešams novirzīt uz jauno pārvadu un Lubānas ielas estakādi, lai varētu veikt vecā Slāvu dzelzceļa pārvada demontāžu un tā vietā izbūvēt jaunu pārvadu ar četrām braukšanas joslām.
"Šīs izmaiņas radīs zināmas neērtības autovadītājiem. Tomēr otra alternatīva slēgt pārvadu pavisam un novirzīt satiksmi pa dzelzceļa šķērsošanas vietām jau šobrīd noslogotājā Krustpils ielā un Matīsa ielā radītu milzīgus sastrēgumus un praktiski bloķētu satiksmi Matīsa ielas rajonā, kas nav pieļaujams. Šis ir vienīgais iespējamais satiksmes organizācijas risinājums, lai varētu veikt vecā Slāvu pārvada un tā uzbēruma demontāžu un tā vietā būvēt jaunu pārvadu, vienlaicīgi nodrošinot arī transportlīdzekļu satiksmi būvobjekta zonā," norāda saka Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora vietnieks Andris Binde.
Satiksmes departaments, "Dienvidu tilts" un luksoforu uzturēšanas uzņēmuma SIA "Latkons" speciālisti uzmanīgi sekos līdzi situācijai Lubānas ielā, lai nepieciešamības gadījumā optimizētu luksoforu signālplānu vai piesaistītu policijas palīdzību satiksmes organizēšanā.
Kā ziņots, Slāvu maģistrālā transporta mezgla izbūves gaitā tiks veikta trīs līmeņu estakāžu būvniecība Slāvu rotācijas apļa vietā - pavisam astoņas estakādes un Slāvu dzelzceļa pārvada pārbūve, izveidojot astoņas braukšanas joslas.
Lai būvniecības laikā nepārtrauktu autotransporta un dzelzceļa satiksmi, vispirms uzbūvēts jauns četru braukšanas joslu pārvads. Novirzot pa to satiksmi, esošo pārvadu demontēs, lai varētu būvēt otro jaunā pārvada kārtu.
Paredzēts, ka Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecība jāpabeidz 2011.gadā. Tas savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt Rīgas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz valsts nozīmes autoceļu "VIA Baltica".
Būvniecības izmaksas kopā, ieskaitot gan tiešās būvdarbu izmaksas, gan PVN, gan plānoto inflācijas sadārdzinājumu, ir 170,3 miljoni latu. Savukārt 143,15 miljoni latu paredzēti maksājumiem par finansējuma piesaisti, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Finanšu departamenta biroja vadītājs Andris Konošonoks.
Tādējādi kopējās izmaksas 20 gadu laikā varētu būt ap 313,4 miljoniem latu. Tomēr, kā norādīja Konošonoks, šī summa varētu būt arī ievērojami mazāka, jo vēl tiks precizētas gan tiešās būvniecības izmaksas, gan inflācijas sadārdzinājums varētu būt mazāks, nekā plānots. Tāpat var mainīties finansējuma kārtība, piemēram, dome kredītu varētu atdot ātrāk, sacīja Konošonoks.