Dienvidu tilta nobrauktuvi būvēs līdz jūnijam

Būvnieki, brīdinot, ka pametīs bīstamu būvbedri Dienvidu tilta nobrauktuves vietā, situāciju pārspīlējuši.

Tā vērtē Rīgas domes Satiksmes departamentā. Šobrīd tilta celtnieki – akciju sabiedrība Transport systems – jau izstrādājuši būvdarbu plānu atbilstoši krietni samazinātajam finansējumam – 1,26 miljoniem latu, un tas nozīmē, ka darba pietiks līdz jūnijam. Turklāt šāda kārtība būvdarbu veicējiem nebija jaunums, jo saskaņā ar līguma nosacījumiem katru gadu viņiem ir jāizstrādā attiecīgajā gadā veicamo būvdarbu plāns atbilstoši pašvaldības budžetā piešķirtajam finansējumam.

Pašlaik tiek būvēta Dienvidu tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls. Neatkarīgā jau informēja, ka šogad pašvaldības budžetā ir piešķirts mazāks finansējums, nekā Satiksmes departaments bija lūdzis. Tika cerēts iegūt 10 miljonus latu, pateicoties arī Eiropas fondu finansējumam, taču to nav izdevies saņemt. Šobrīd nav pamata bažām, ka Zemgales mezgla būvdarbus nebūs iespējams pabeigt līgumā noteiktajā termiņā – līdz 2012. gadam, mierina Satiksmes departamentā. "Ja turpmākajos divos gados šā objekta būvniecībai tiks piešķirts nepieciešamais finansējums, tad būvnieku kapacitāte ir pietiekama, lai darbus pabeigtu divu gadu laikā," skaidro departamenta komunikāciju speciāliste Ieva Prauliņa.

Saskaņā ar a/s Transport systems iesniegto šā gada būvdarbu plānu līdz jūnijam ir paredzēts pabeigt pazemes komunikāciju izbūvi Ziepniekkalna ielā (maģistrālais ūdensvads, gāzes vads), lietus ūdens kanalizācijas posmu pie Bauskas ielas un J. Čakstes gatves; sakārtot satiksmes organizāciju Ziepniekkalna ielā un J. Čakstes gatves – Bauskas ielu krustojumā (brauktuves virskārtas asfaltēšana, pagaidu ceļa zīmju uzstādīšana); nostiprināt tuneļa atbalstsienas Bauskas ielā; pārvada pie Ziepniekkalna ielas uzbrauktuvju balstu un atbalstsienu konstrukcijas izbūvēt līdz tādam līmenim, lai neradītu zaudējumus iesāktajai būvei; pabeigt apbraucamā ceļa izbūvi pie Ziepniekkalna ielas, novēršot atklātas būvbedres atstāšanu objektā.

Satiksmes departaments uzdevis būvniekiem šā gada būvdarbus saplānot tā, lai, tos pārtraucot, būvlaukumā nebūtu bīstamu bedru vai konstrukciju. Tieši par tādu iespēju bija satraucies viens no darbu izpildītājiem – SIA Rīgas tilti ģenerāldirektors Albins Jasaitis. Satiksmes departamentā atbild strikti: būvdarbus bija uzdots saplānot tā, lai iesāktie darbi tiktu paveikti līdz tādai stadijai, lai tiem nebūtu nepieciešams izdarīt papildu konservāciju. Tas nozīmē, ka uz armatūras stieņiem neviens savainoties nevar, neko nolauzt vai nozagt arī nav iespējams un tamlīdzīgi. Darbu apturēšanas gadījumā par drošību un satiksmes organizāciju objektā saskaņā ar līgumu ir atbildīgs būvuzņēmējs, brīdina Satiksmes departamentā.

Pagājušajā gadā Dienvidu tilta otrās kārtas celtniecībā tika izpildīti darbi par 9,6 miljoniem latu, un lielākā daļa no tiem paveikti J. Čakstes gatvē, Ziepniekkalna ielā un Bauskas ielā.

Svarīgākais