Par Dienvidu tilta būvniecības īslaicīgu pārtraukšanu Pārdaugavā kompensācija būvniekiem nebūs jāmaksā, aģentūru informē Rīgas domes Satiksmes departaments.
"Līgums paredz, ka būvdarbi tiek plānoti atbilstoši katrā konkrētajā gadā piešķirtajam finansējumam. Saskaņā ar līgumu šī satiksmes mezgla būvniecība ir jāpabeidz 2012.gadā," norādīja Prauliņa.
2010.gada pašvaldības budžetā Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecībai ir piešķirts 1,26 miljonu latu finansējums. Saskaņā ar līguma nosacījumiem katru gadu būvdarbu veicējam ir jāizstrādā attiecīgajā gadā veicamo būvdarbu plāns atbilstoši konkrētajā gadā pašvaldības budžetā piešķirtajam finansējumam.
Patlaban Satiksmes departamentā tiek izskatīts AS "Transport systems" iesniegtais šā gada būvdarbu plāns. "Tas, cik ilgā laikā tiks veikti plānojamie šā gada būvdarbi, būs atkarīgs no tā, kad gaisa temperatūra būs piemērota būvdarbu veikšanai un kad varēs atsākt būvdarbus," skaidroja Prauliņa.
LETA jau ziņoja, ka pašreizējā situācijā Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) neredz iespējas Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības turpināšanai Pārdaugavā.
Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvdarbiem šogad nepieciešami aptuveni desmit miljoni latu, bet pašvaldība savā investīciju programmā paredzējusi tikai 1,2 miljonus latu. Pašvaldība bija cerējusi šogad saņemt aptuveni septiņus miljonus latu Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma, bet tagad līdzekļu piešķiršana esot apdraudēta.
Ušakovs šo situāciju vērtēja kā "diezgan stulbu" un vilka paralēles ar Dienvidu tilta pirmo kārtu, kurai savulaik ES finansējums esot liegts politisku motīvu dēļ.
Rīgas mērs atzina, ka pie pašreizējās situācijas budžetā, kad nepildās plānotie ieņēmumi, viņš neredzot iespējas atrast tik lielu summu būvniecības turpināšanai.
"Tas ir nejēdzīgi, jo Dienvidu tilts bez trešās kārtas nav pilnvērtīgs," sacīja Ušakovs.
Jau ziņots, ka Dienvidu tilta 3.kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvobjektā līdz decembra sākumam bija veikti būvdarbi par 6,28 miljoniem latu, neierēķinot pievienotās vērtības nodokli.
Kā iepriekš rakstīja "Diena", Satiksmes ministrija (SM), kas pati iepriekš ieteikusi tilta trešo kārtu virzīt konkursam par Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, gada nogalē, atsaucoties uz "Eiropas Komisijas pārstāvju neoficiāli pausto viedokli", informējusi, ka projektu nevar pieteikt atsevišķi, bet pieteikums būtu jāgatavo par visu tiltu kopā ar pievedceļiem, norādījusi Prauliņa.
Taču tādā gadījumā tas būtu klasificējams kā apjomīgs projekts ar izmaksām virs 50 miljoniem latu, kura īstenošanai būtu nepieciešami tādi administratīvie resursi, kas neatsvērtu samērā mazo finansiālo guvumu. Tagad SM aicina domi ES fondu naudai pieteikt kādu citu objektu Rīgā, iepriekš vēstīja laikraksts "Diena".