Dienvidu tilta otrās kārtas izbūves izmaksas būs atbilstošas lieso gadu cenrādim, taču tās ietekmēs nevis kādi īpaši naudas taupīšanas pasākumi, bet līguma nosacījumi.
Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem deflācija attiecībā uz transportbūvju celtniecību esot 12,1 procents, un tas nozīmē, ka Dienvidu tilta otrās kārtas celtniecības izmaksas ievērojami samazināsies, saka Rīgas domes Finanšu departamenta biroja vadītājs Andris Konošonoks. "Prognoze piepildās, un deflācija ir būtiska. Sākotnēji paredzēto projektu izmaksu tāmē iekļaujamies. Tāmes pārrēķinot, mēs iegūstam samazinājumu otrajai kārtai. Papildu naudu, visdrīzāk, nevajadzēs," kodolīgi skaidro A. Konošonoks. Pagājušā gada novembrī tilta būvnieku pārstāvis, a/s Transport Systems padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis, tiekoties ar Rīgas mēru, solīja, ka otro kārtu varētu uzbūvēt lētāk deflācijas dēļ. Patiesībā būvnieki tikai pildīs līguma nosacījumus un savu peļņas daļu atstās neskartu. Reāli no peļņas daļas uzņēmējs atteiktos, ja līgumā nebūtu paredzēts deflācijas koeficients, rakstīja Neatkarīgā. Ietaupījums uz deflācijas rēķina varētu būt desmit miljoni latu, tika lēsts pērnā gada nogalē. Pašlaik konkrēti skaitļi nosaukti netiek. Jāatgādina, ka Dienvidu tilta otrajai kārtai bija paredzēts iztērēt apmēram 313 miljonus latu.
2009. gada novembrī G. Rāvis solīja, ka būvnieki no saviem līdzekļiem kompensēs pievienotās vērtības nodokļa palielinājumu no 18 līdz 21 procentam. Toreiz tika minēts, ka šī starpība būs apmēram četri miljoni latu. A. Konošonoks vakar nosauca nedaudz mazāku skaitli – 3,5 miljonus latu. No Neatkarīgās rīcībā esošā ekspertu slēdziena izriet, ka riskus, kas saistīti ar nodokļu, nodevu u. tml. maksājumu kāpumu, sedz darbu izpildītājs, tātad Dienvidu tiltam tas būtu jādara tik un tā.
Otrajā kārtā paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju, vienlaikus ar to notiks arī Slāvu rotācijas apļa trīs līmeņu estakādes būvniecība.