Dienvidu tilts uzņem tikai 11,3% satiksmes plūsmas

Dienvidu tilts tomēr uzņem tikai 11,3% no Rīgas tiltu kopējās satiksmes plūsmas, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta oktobrī veiktie mērījumi.

Oktobrī Dienvidu tiltu vidēji diennaktī šķērsojuši 23 650 transportlīdzekļi. Kopā galvaspilsētas četrus tiltus diennaktī vidēji šķērso 208 447 transportlīdzekļu.

Visvairāk noslogots oktobrī bijis Salu tilts, kuru vidēji diennaktī šķērsojuši 73 233 transportlīdzekļi jeb 35,1% no kopējā skaita. Vanšu tiltu šķērsojuši 27,3% transportlīdzekļu, bet Akmens tiltu - 26,2%.

Augustā veiktie mērījumi rādīja, ka Dienvidu tilts uzņem 12% satiksmes plūsmas.

Zemo satiksmes intensitāti uz Dienvidu tilta Satiksmes departaments skaidro ar to, ka vēl nav pabeigta tilta pievedceļu izbūve.

Kā ziņots, pirms gada, 2008.gada 17.novembrī, Rīgā svinīgi tika atklāts jaunais Dienvidu tilts un tā trīs līmeņu estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai.

Tiltu atklāja pusotru mēnesi pirms paredzētā nodošanas termiņa. Tiltu iesvētīja trīs Latvijas lielāko reliģisko konfesiju pārstāvji - Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, Visaugsti svētītais Rīgas un visas Latvijas Metropolīts Aleksandrs un Latvijas Romas katoļu baznīcas kardināls Jānis Pujats.

Pēc neatkarības atgūšanas Dienvidu tilts ir vērienīgākā un komplicētākā būve Latvijas vēsturē.

Dienvidu šķērsojuma 1.kārta ietver tiltu pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai. Tiltam ir trīs satiksmes joslas katrā virzienā, veloceliņš un gājēju ietve katrā pusē. Dienvidu tilts ir 803 metrus garš un 34,28 metrus plats. Atļautais braukšanas ātrums uz tilta ir 70 kilometri stundā.

Dienvidu tilta būvniecība tika sākta 2004.gada novembrī. Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs bija AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".

Dienvidu šķērsojuma pirmās kārtas projektēšanas un būvniecības izmaksas bez iepriekšējo gadu inflācijas un samaksas par finanšu piesaisti bija 85,5 miljoni latu, ierēķinot pievienotās vērtības nodokli (PVN). Dienvidu tilta būvniecības izmaksas kopā ir 35,4 miljoni latu ar PVN, bet estakāžu būvniecība izmaksāja 17,5 miljonus latu ar PVN.

Svarīgākais