\\Autori

ZSZenta Sokolova

4.dec
Gada tumšākajā mēnesī enerģija bieži vien vajadzīga pat vairāk nekā citkārt, jo līdztekus saviem parastajiem pienākumiem veicami arī svētku priekšdarbi, un ir lieliski, ja tiem var nodoties radoši un priecīgi, nevis pagurumā piespiest sevi darboties tāpēc, ka tā vajag.
 
28.nov
Gada nogalē darba pilnas rokas, skaistus Ziemassvētkus iecerot un saviem mīļajiem jaukas dāvanas sarūpējot. Tāpēc nepavisam nav īstais laiks slimošanai un enerģijas trūkumam. Daudziem senioriem ir savas možuma un veselības uzturēšanas receptes, un bieži vien tās ir ļoti vienkāršas, atliek tikai ievērot.
 
28.nov
Regulāras 35–45 minūšu fiziskās aktivitātes var atvieglot depresijas simptomus pat tiem, kuriem ir iedzimta nosliece uz depresiju, norāda Runner’s World, gan uzsverot, ka cilvēkiem, kuri sajūt depresīvus simptomus – ilgstošu enerģijas trūkumu, skumjas, nomāktību, nemieru, miega traucējumus – vai zina, ka viņiem ir augsts depresijas risks, noteikti jākonsultējas ar ārstu. Vingrošana nav panaceja, tomēr tā var mazināt depresijas risku.
 
27.nov
Lamāties nav glīti, tomēr izpētīts, ka lielas fiziskas slodzes laikā, piemēram, intensīvi vingrojot, pasprucis lamuvārds, tāpat kā ieņurdēšanās vai iekliegšanās, palīdz labāk tikt galā ar uzdevumu, vēsta Popsugar.
 
27.nov
Kad dienas raucas arvien īsākas un saules starojums zaudē savu piesātinātību, ieteicams īpaši domāt par pietiekamu D vitamīna uzņemšanu. Ilgu laiku valdīja uzskats, ka D vitamīns pārsvarā nepieciešams tikai stipriem kauliem, taču tā darbības spektrs ir daudz plašāks, tostarp ir pētījumi, kas pierāda, ka cilvēki ar pietiekamu D vitamīna līmeni retāk slimo ar augšējo elpceļu vīrusu infekcijām.
 
27.nov
Kad aiz loga tik agri satumst, daudzos mājokļos tiek iedegtas svecītes. Siltās, mirgojošās sveču liesmiņas sniedz daudz patīkamāku sajūtu nekā asā un aukstā elektriskā gaisma, tās rada siltuma un mājīguma izjūtu. Arī Adventes laikā, Ziemassvētku un Jaungada svinēšanā parasti neiztikt bez svecēm.
 
21.nov
Mēdz teikt: lai iznāktu patiešām labs vīns, vīnogām jāaug tādās zemēs, kur gadā ir vismaz simt saulainu dienu. Mums šajā ziņā nav veicies, tomēr tas nenozīmē, ka neprotam vīnu baudīt un to novērtēt. Vēl kāds laiciņš atlicis, lai izvēlētos piemērotus vīnus iecerētajām maltītēm gada nogales ballītēs, arī dāvanām un, protams, saskandināšanai, sagaidot jauno gadu.
 
21.nov
Ja vēdera aizcietējumi kļuvuši par pastāvīgu problēmu, par to noteikti jārunā ar ārstu, kaut vai tādēļ, lai pārliecinātos, ka aiz šīs šķietami parastās likstas neslēpjas kāda patiešām nopietna slimība.
 
21.nov
Gandrīz puse jeb 48% Latvijas iedzīvotāju diennaktī pietiekami daudz guļ, bet katrs trešais jeb 28% cieš no miega traucējumiem.
 
21.nov
Elpceļu vīrusu plosīšanās nevienam nesagādā prieku, bet mediķi teic – tas nav nekas neparasts un ārkārtējs, šāda situācija ir katru gadu, tāpēc ikvienam jādomā, ko darīt, lai veicinātu organisma pretošanās spējas slimību izraisītājiem. Ir lietas, ko vajadzētu darīt augu gadu, ir pasākumi, kas veicami, kad iestājas vīrusu izplatībai labvēlīgi apstākļi, un tādi, kas svarīgi brīžos, kad tuvākajā apkārtnē ir jau pirmie saslimušie.
 
21.nov
Alveja ir ļoti populārs ārstniecības augs, ko cilvēki lieto pret saaukstēšanos un citām vajadzībām, bet ne visi zina, kā to sagatavot.
 
16.nov
Neatkarīgi no tā, kādas mums katram ir 18. novembra svinēšanas tradīcijas, tajās noteikti ir vieta arī svētku maltītei, un šī ir tā reize, kad jo īpaši gribas celt galdā ēdienus no Latvijā audzētiem un ražotiem produktiem, atcerēties vecās, labās receptes vai, gluži otrādi, pagatavot no tradicionālām izejvielām kaut ko netradicionālu.
 
13.nov
Arvien vairāk cilvēku sāk apzināties medicīniskās rehabilitācijas lomu gan pēc akūtu slimību ārstēšanas stacionārā, gan hronisku slimību gadījumā.
 
13.nov
Viens no biežākajiem veselīga dzīvesveida ieteikumiem ir atteikties no cukura. Kas cukurā tik slikts? Tas dod papildu kalorijas, kuras mūsdienu cilvēkam ar viņa sēdošo darbu bieži vien neizdodas notērēt, tāpēc pieaug liekā svara risks, kas nes sev līdzi sirds un asinsvadu, locītavu slimību un diabēta draudus. Turklāt cukurs izspiež no ēdienkartes veselīgākus produktus, un organismam kļūst grūtāk saņemt visas nepieciešamās uzturvielas.
 
10.nov
Tīņu vecuma meitenēm, kuras lieto orālo kontracepciju, biežāk raksturīgs raudulīgums, pārmērīga miegainība un ēšanas traucējumi nekā vienaudzēm, kuras to nelieto, ziņo CNN, atsaucoties uz medicīnas žurnālā JAMA Psychiatry publicēta pētījuma datiem.
 
10.nov
Kellog Company piekritusi vairs nedēvēt par veselīgām stipri saldinātās brokastu pārslas, informē Today.
 
9.nov
Ātrāk tikt vaļā no tauku riepas ap vidukli palīdz ne vien vingrošana un racionāla ēdienkartes plānošana, bet līdztekus tam arī pārdomāta brokastu ēdienu izvēle, vēsta Popsugar.
 
8.nov
Ja darbdiena ilgst vairāk par 10 stundām un tas notiek 50 reizes gadā, tad infarkta risks palielinās par 29 procentiem – šādu faktu publicējusi Amerikas Sirds asociācija.
 
6.nov
Populārās aktrises Dženifera Anistone un Rīsa Viterspūna atklājušas, ka praktizē pārtraukto badošanos, stāsta Insider.
 
6.nov
Stress mūs panāk paredzamos un neparedzamos veidos, tāpēc nebeidzami aktuāli ir arī padomi, kā to mazināt.
 
3.nov
Vairāk nekā pusei priekšlaikus dzimušo bērnu, sasniedzot pieauguša cilvēka vecumu, nav nekādu hronisku medicīnisku problēmu, noskaidrots pētījumā Zviedrijā, iztirzājot datus par 2,56 miljoniem cilvēku, kuri dzimuši 1973.–1977. gadā, tostarp par 149 000 priekšlaikus dzimušajiem, vēsta Reuters.
 
3.nov
Lai mazinātu sociālo mediju iespējamo negatīvo ietekmi uz lietotāju garīgo veselību, nolemts atteikties no Instagram filtriem, kas cilvēku attēliem piešķir līdzīgu efektu tam, ko realitātē varētu panākt tikai ar plastiskās ķirurģijas palīdzību, informē Teen Vogue.