Laika zīmju vērotājs norāda, ko daba atklāj par laiku nākamajos mēnešos

© SCANPIX

Lai gan vēl aizvadītajā nedēļā Latvijā varējām baudīt atvasaru, šonedēļ laikapstākļi krasi mainījušies. Piemēram, Cēsu un Smiltenes pusē šodien uzsnidzis jau pirmais sniegs. Laika zīmju vērotājs Vilis Bukšs savā blogā pastāstā, ko par laiku nākamajos mēnešos mums atklāj norises dabā.

Kā izrādās, tad periods no 23.oktobra līdz 25.novembrim tiek dēvēts par pirmziemas laiku. "Mana vecmāmuļa teica, tāpat kā pirmdiena nosaka kāda būs nedēļa, tāpat pirmziema pasaka, kāda būs ziema," savā blogā klāsta V.Bukšs.

Ja pirmziemas pēdējā dienā Katrīnās (25.novembris) skaidrs laiks, būs ledaina ziema.

"Ja pirmziemas laiks būs vējains, tad nākošais būs bada gads. Ja šajā laika periodā būs bieži nakts salnas, sniegs un lietus, tad gaidāms vēls pavasaris. Ja pirmziemas otrās dienas rītā, kas ir 24 oktobrī, sniegs, tad būs auksta ziema. Ja bērzam zaros lapas, būs grūts gads. Ja pirmziemas pēdējā dienā Katrīnās (25.novembris) skaidrs laiks, būs ledaina ziema. Kāda pirmziemas pēdējā diena, tāda arī ziema," uzsver laika zīmju vērotājs.

Jau vēstīts, ka trešdienas rītā daļā Vidzemes, tai skaitā Cēsu un Smiltenes pusē, uzsnidzis pirmais sniegs, liecina meteoroloģiskā informācija, kā arī vietējo iedzīvotāju publicētās fotogrāfijas sociālo tīklu vietnēs.

Ziņu aģentūra LETA informēja, ka Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra novērojumu staciju tīklā pirmie sniega graudi tika reģistrēti jau 25.septembrī Ventspilī un Staļģenē, savukārt 23.oktobra vakarā un naktī uz 24.oktobri Gulbenes un Rēzeknes novērojumu stacijā līdz ar lietu novērots slapjš sniegs.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais