Virtuāla pielaikošana, ar viedtālruni vadāmas kedas, mirdzošas kleitas un tērpi, ko nevar aptaustīt klātienē.
Šodien es jums pastāstīšu, kā tehnoloģijas ir kļuvušas par modes pasaules sastāvdaļu.
Apģērbs, kas seko līdzi jūsu stājai. Ikviens sapņo par lietām, kas palīdz tikt galā ar steidzīga dzīvesveida izaicinājumiem un niansēm. Piemēram, dizaineres Dženiferas Dimoras apģērbu kolekcija Move ir aprīkota ar īpašu tehnoloģiju, kas ļauj ķermenim pareizi kustēties un uzraudzīt stāju (izmantojot audumā implantētus minisensorus). Ideāla kombinācija - skaista un veselīga stāja!
Varētu šķist, ka tehnoloģiskā mode un virtuālā pielaikošana ir kaut kas luksusa zīmoliem un Tokijai raksturīgs. Taču nē, jo tehnoloģijas uzlabo dzīvi arī masu tirgū. Vai jūs zināt to stāstu, ka viena un tā pati jaka ir septiņās dažādās krāsās, bet jūs nezināt, ar kuru sākt pielaikošanu? Uniqlo “burvju spogulis” ļauj mainīt apģērba krāsu, nemainot apģērbu, uzņemt selfijus un nosūtīt tos draugiem - izvērtēšanai. Pagaidām šāda tehnoloģija ir pieejama tikai Sanfrancisko iedzīvotājiem, kur ir atvērts pirmais Uniqlo veikals ar “burvju spoguli”. Taču uzņēmums apgalvo, ka šī funkcija drīzumā nonāks arī līdz Eiropai.
Kāpēc pirkt īstu lietu, ja nepieciešams tikai viens Instagram fotoattēls?
Modes industrijā turpina veidoties ass konflikts starp tendenci uz apzinātu patēriņu un cilvēka sociālo nepieciešamību izpausties ar izskatu. Digitālais apģērbs bija viens no pirmajiem šīs gadsimtiem vecās dilemmas risinājumiem.
Digitālais apģērbs ir 3D modelis, kas pilnībā izveidots digitālā vidē. Pat greznas kažokādas tiek pārnestas uz digitālo vidi, nekaitējot dzīvniekiem. Kā tas darbojas: jūs izvēlaties digitālo apģērbu, iesniedzat savu fotoattēlu un saņemat to pašu fotoattēlu, bet jau ar jūsu atjaunināto tēlu. Ar to pietiek, lai parādītu savu jauno kleitu vai kostīmu sociālajos tīklos, un, ja esat pārliecināts, ka šo tēlu nēsāsiet vairāk nekā vienu reizi, tad daudzi zīmoli piedāvā iegādāties to pašu lietu arī fiziskā versijā.
Diemžēl vēsture atceras daudzus neveiksmīgus mēģinājumus modē ieviest viedierīces. 2017. gadā uzņēmums Shiftwear paziņoja par sporta apaviem, kas var attēlot lietotāja izvēlētu dizainu iebūvētajā ekrānā. Pašlaik zīmola domēns ir beidzis pastāvēt, un neviens neatceras jauno produktu.
Tomijs Hilfigers radīja vairākus tērpus - 2019. gada Met Gala, bet Zendayas kleita izrādījās visvairāk atmiņā paliekošā. Īpaši Pelnrušķītes tēlam dizaineri zvaigzni ietērpa korsetē, kas veidota no mikročipiem un ar LED gaismu izgaismotā apakšsvārkā. Pēc zižļa (ar aktivizācijas pogu) vēziena kleita mainīja krāsu un sāka mirdzēt. Šī nav pirmā mirdzošā kleita uz Kostīmu institūta balles sarkanā paklāja - 2016. gadā Klēra Deinsa parādījās līdzīgā tērpā.
Straujā tehnoloģiju attīstība ir ietekmējusi gandrīz visas mūsu dzīves jomas un tās ir kļuvušas par neatņemamu sastāvdaļu mūsu ikdienā. Tehnoloģijas modē paver plašus un, iespējams, pat negaidītus risinājumus ne tikai ražotājiem, bet arī pircējiem un kopumā var sniegt atbalstu gan cilvēkiem, gan dabai. Taču tas, ko mēs redzam pašlaik, ir tikai attīstības sākums un, protams, novērojams pasaules lielajās valstīs - Ķīnā, Japānā, Amerikā, līdz Eiropai tas tik ātri nenonāks. Taču eksperti sola, ka pēc apmēram 10 gadiem mēs dzīvosim pavisam citādi un kas zina, kādas pārmaiņas ikdienas dzīvē, tajā skaitā - iepirkšanās un ģērbšanās jomā, mūs sagaida.