Lai zināšanas būtu noderīgas, vispirms jādomā par dzīves plāniem. Profesionālā izaugsme, pašrealizācija, finansiālā labklājība, komunikācijas prasmes – jānosaka, kurā jomā vēlaties attīstīties.
Kadrija Velesa, psiholoģe, pašizziņas un cilvēka attīstības eksperte, stāsta par to, kā nekļūdīties, izvēloties kursus, un gūt no tiem maksimālu labumu, raksta DoctorPiter.
Cilvēki ir veidoti tā, lai viņiem būtu skaidrs gala mērķis. Ja viņi savās darbībās saskata jēgu, tad smadzenes nepretojas un darbojas ar pilnu jaudu. Vienkārši sakot, kad saprotat, ka problēmas risināšanai ir nepieciešams papildu resurss, to atradīsiet. Ieteicams iepazīties ar ievadmoduli, kas parasti ir iekļauts katrā izglītības programmā. Tas palīdzēs noteikt sākuma un beigu punktus, redzēt, ko iegūsiet beigās. Skaidra izpratne par apmācību priekšrocībām ļauj efektīvāk īstenot savus plānus.
Ir svarīgi mērķtiecīgi iegādāties kursu un izmantot iegūtās zināšanas savu vēlmju izpildei. Ja pirkums tiek veikts neapzināti, emociju ietekmē, tad tas samazina iespēju sasniegt labus rezultātus. Motivācijas trūkums liek pastāvīgi atlikt darbu, kas, visticamāk, nepalielina izglītības efektivitāti.
Ja ir interese, kursa iegāde kļūst par soli vēlamā mērķa sasniegšanas virzienā. Tāpēc pats mācību process būs jautrs un patīkams. Tas attiecas uz jebkurām izglītības programmām - gan profesionālām, gan personības izaugsmi stimulējošām. Ja cilvēks ir izstrādājis sev veiksmes stratēģiju un saprot, ka viņam tas ir jāmācās, tad kurss būs efektīvs.
Apmeklējot apmācības, ir svarīgi atcerēties, ka zināšanas ir tikai instruments tālākai attīstībai. Ir nepieciešams patstāvīgi strādāt ar materiālu, iegūt praktiskas iemaņas un pielietot tās dzīvē.
Izvēloties kursu, noteikti padomājiet par to, kādus bonusus tas sniegs. Šeit ir iespējamas arī kļūdas. Ja sākotnēji plānojat palielināt savus ienākumus, iesaistīties pašrealizācijā, tad apmācību programmai jāatbilst nodomiem. Netērējiet naudu un neveiciet impulsīvus pirkumus.
Problēma ir tā, ka mūsdienās kursi ir kļuvuši par kaut ko līdzīgu ieradumam skatīties seriālus, tas ir, tie tiek uztverti kā izklaide. Ar šādu pieeju, protams, tiem nebūs jēgas. Tāpēc ieteicams meklēt konkrētu uzdevumu iespējas, padomāt par to, kā šīs vai citas zināšanas tuvinās galvenajam dzīves mērķim.
Jācenšas "pieskrūvēt" nodarbības un uzdevumus savām interesēm. Pateicoties tam, varēsiet apzināties apmācības vērtību, paņemt no tās visu sev noderīgāko. Nav pārsteidzoši, ka uzmanība ir vērsta uz noteiktiem punktiem, uz tām prasmēm, kas noteikti noderēs. Ļoti bieži tas notiek: iegādājoties kursu, cilvēki no tā ņem tikai nepieciešamo un atmet nevajadzīgo. Viņi pieiet jautājumam individuāli, no praktiskā pielietojuma iespēju viedokļa.
Lasi arī: Kintsugi metode - kā salikt sevi pēc dzīves grūtībām
Attiecīgi smadzenes darbojas selektīvi, noskaņojas uz informācijas meklēšanu, kas ir svarīga aktuālu problēmu risināšanai. Tāpēc apmācību laikā nevajadzētu izmantot universālu pieeju - labāk koncentrēties uz to, kā tas palīdzēs sasniegt mērķi.
Izglītības procesā jāiestājas no pieaugušā lomas. Šis padoms galvenokārt attiecas uz iekšējo stāvokli, kam jāatbilst galvenajiem mērķiem. Piemēram, uzņēmējs iegādājas kursu par uzņēmējdarbības uzsākšanu. Lai no tā iegūtu visvērtīgāko, ir jāizkāpj no bērnišķīgas pozīcijas, jājūtas kā profesionālim, kuram ir svarīgi izprast būtību.
Nopietna attieksme pret jautājumu palīdzēs efektīvi pielietot zināšanas praksē, pasniegt sevi kā speciālistu, veiksmīgi monetizēt savus resursus un uzdot jautājumus mācību procesa laikā.
Iegādājoties kursu par bērnu audzināšanu, būs jāieņem arī pieaugušā pozīcija, jāpāriet uz mātes lomu, kura veido kompetentu komunikāciju ar savu bērnu. Tikpat atbildīga attieksme ir nepieciešama jebkuras prasmes vai radošuma apgūšanai. Ja iegādājāties programmu, bet izturaties pret izglītību kā pret bērnu, tad, visticamāk, nevarēsiet apgūt kursu līdz galam. Tas šķitīs garlaicīgi, tāpēc visu pametīsi un nekad pie tā neatgriezīsies.
Pieauguša cilvēka pozīcija paredz pavisam citu notikumu attīstību: tu samaksāji naudu, tāpēc tev vajadzētu saņemt atbalstu, nepievēršot uzmanību sīkumiem. Runāt par to, ka apmācības video nav pareizi ierakstīts un noformēts, patiesībā ir kaprīzes.
Ja tev nepatīk runātāja balss, atbalsta sistēma, kuratora atbildes, tad šāda uzvedība ir raksturīgāka bērniem nekā nobriedušiem cilvēkiem. Kad vara ir iekšējā bērna rokās, tad pastāv liela varbūtība, ka kurss netiks pabeigts ar pilnu atdevi.