Lai arī komforts un ērtība aizvien dominē ikdienas apģērba izvēlē un stingri nosacītu robežu tik pat kā nav, tomēr darba vide ir tā vieta, kur ik pa laikam pieprasa noteiktu «uniformu».
Varbūt ne tik ļoti korporatīvo vadlīniju iespaidā, cik psiholoģiski - sievietei darba tirgū (protams, atkarībā no darba jomas un specifikas) «powerdressing» ir visai noderīgs paņēmiens, lai savu autoritāti celtu. Vai atcerieties stilīgo «ofisa nāru» Žizeles Bundhenas izpildījumā filmā «The Devil Wears Prada»? Mēģināsim noskaidrot, kas ir «corpcore» estētika un kā to integrēt savā 2024.gada rudens garderobē.
Pēdējo pāris gadu laikā aizvien jauni un lielākoties īslaicīgi mikrotrendi birst kā no pārpilnības raga - baletkors, eklektiskais opis, bārbijkors, normkors un virkne citu. Šķiet, ka nevis pats trends, bet gan tā ieviešana ir karstākā tendence.
Jau pieminētā «biroja sirēna» jeb «office siren» smeļas iedvesmu no 90.gadu biroja apģērba, un šā gada aktualitāte «corpcore» ir šīs stilistikas atvasinājums ar vienu būtisku atšķirīgu niansi.
Pirmkārt, «corpcore» uzmanības centrā ir vīriešu tipa lietišķais uzvalks vai bikškostīms, kas tiek pasniegts visdažādākajās variācijās un it kā izdomāts no jauna. Otrkārt, tas nav tik vieglprātīgs kā «sirēna», līdz ar to nav tieši vērsts uz sieviešu seksualitāti, bet gan uz sieviešu spēku un neatkarību. To raksturo plati pleci kā 80.gados, lielu uzmanību pievēršot aksesuāriem.
«Corpcore» nav paredzēts tikai un vienīgi birojam un, pateicoties vīrišķajam siluetam, runā vairāk par spēka izstarošanu caur apģērbu jeb «powerdressing» - asimetrija, dekonstrukcija, izteikta plecu līnija, bleizeri un žaketes komplektā ar biksēm un svārkiem.
Neapšaubāmi arī viegla nostalģijas nots pēc 1980.-1990.gadu tradicionālā korporatīvā apģērba. «Corpcore» ļauj sievietei justies elegantai un spēcīgai vienlakus.
Un šis trends vai tendence nav kaut kas jauns, vien kārtējo reizi īpaši atzīmēts un izcelts, jo būsim godīgi - sieviešu «vīriešu» uzvalks ir klasika ar senu vēsturi - iedvesmojoties no vīriešu modes, sieviešu bikškostīms ir modernās sievišķības simbols.
Īvs Senlorāns savulaik burtiski mainīja visu priekšstatu par modes sistēmu, kad iepazīstināja pasauli ar slaveno «Le Smoke» žaketi, kas kļuva par drosmīgu tradicionāli vīriešu valkāta smokinga interpretāciju sieviešu garderobē. Starp citu, tieši «Saint Laurent» pēdējo sezonu modes skatēs «powedressing» ir izteikti klātesošs.
Maskulīnā un feminīnā saplūšana vienotā stilā ir «corpcore» raksturīgākā iezīme. Paņēmienu un elementu, kas «corpcore» stilistiku palīdzēs ieviest savā ikdienā un garderobē, nav daudz. Apskatīsim dažus no biežāk izmantotajiem šīs (un arī nākamās) sezonas modes namu kolekcijās. To integrēšana jau esošajā garderobē nav sarežģīta, un papildus pluss noteikti ir tas, ka to brīvi var valkāt arī ārpus biroja dzīves un telpām.
Lai izceltu sievišķību, ne vienmēr derēs kleita, dažkārt tieši vīriešu piegriezums smalko iezīmēs spēcīgāk par jebkuru gaisīgo zīdu. Jau iepriekšējās sezonas modes skatēs bija daudz strukturēto siluetu un izteiksmīgo plecu līniju mēteļos, žaketēs un bikškostīmos. Šogad šī tendence turpinās un perfekta piegriezuma kostīms ir daudzu modes cienītāju vēlmju sarakstos.
Nestandarta piegriezuma žakete un bikses, hipertrofētas piedurknes, asimetriska plecu līnija vai kārtīgs «oversize» - šīs visas iezīmes ļaus bikškostīmam izskatīties moderni un aktuāli, nevis vārda tiešajā nozīmē aizlienētam no deviņdesmitajiem. Valkājot atsevišķi augšdaļu un apakšu, to viegli var izmantot arī kā ikdienas «casual» apģērbu. Taču iegūstot ekstra «raksturiņu», pateicoties vīrišķajām līnijām, kas, starp citu, sievišķīgo tēlā tikai pastiprinās.
Klasisks «darba» uzvalks vairs nav tikai žakete un bikses, jo jaunākā formula pieļauj, ka tā ir kombinācija ar svārkiem. Rudens/ziemas 2024 un sagaidāms, ka arī pavasara/vasaras 2025 tendence ir kostīma variācija, proti, žakete komplektā ar svārkiem, nevis ierastajām biksēm. Turklāt to piegriezums variē no viegli maskulīnā, līdz izteikti sievišķīgām līnijām viduklī.
Svārku garums šajā gadījumā variē no drastiska mini līdz pat maxi un midi. Katram ir brīva izvēle interpretācijai, atkarībā no ieņemamā amata, darba specifikas un, protams, vēlamā iespaida, jo, kā zināms, pirmo iespaidu ir grūti mainīt.
«Schiaparelli» zīmola skatē kaklasaites veidotas no mākslīgo matu bizēm, «Saint Laurent» tās papildina bikškostīmos tērpto modeļu tēlus, un skaidrs ir viens - kaklasaite jau sen nav rezervēta vīriešu garderobei vien. Tā var būt šaurāka un īsāka vai plata un gara, pat izmantota jostas vietā un nevīžīgi pārmesta pār plecu, bet noteikti tēlam piešķirs tik nepieciešamo punktiņu uz «i».
Papēžu laiviņas var būt skaļš paziņojums pats par sevi, bet kombinācijā ar bikškostīmu tā ir nepārprotama izsaukuma zīme un brīdinājums vienlaikus. Apavu modē tendence noteikti ir zempapēžu apavi, taču ar augstpapēžu laiviņu iekšējo un ārējo efektu esam pazīstami visi - ofisā vai tieši pretēji pēc darba stundām. Veiciet eksperimentu, un zemās balerīnas vai ērtās «Mary Jane» kaut uz pāris stundām nomainiet uz spicpurnu laiviņām, rezultāts, iespējams, ka pārsteigs.
Pretēji izplatītajam viedoklim, ka augšdaļai un apakšai ir noteikti jābūt saskaņotām, tomēr spēle ar pretkrāsām un kontrastiem piedāvā jaunu skatījumu uz klasisku darba apģērbu. Ne vienmēr jāzivēlas «total look». Baltas bikses un melna žakete vai melna žakete un balti svārki ir labs sākums, lai dažādotu ierasto biroju tēlu.
Pelēkā šķiet ir tradicionālākā korporatīvā krāsa vai noteikti spēcīgākā asociācija, vien ieminoties par darba apģērbu. Tā ir visbiežākā izvēle, kad runa ir par biznesa vidi, un jāatzīst, ka pateicīgs fons visam pārējam. Taču pelēks ne vienmēr nozīmē tikai bikses vai svārkus.
Pamēģiniet «oversize» bikškostīmu rudens sezonas biežāk sastopamajā krāsā sakombinēt ar gaiša antracīta trenci un baltu, melnu vai pelēku T kreklu. Pelēkais ne vienmēr nozīmē garlaicīgs, tā ir ļoti niansēta un vieda krāsa.