Katrs gadalaiks nes līdzi savas modes kaprīzes un tendences. Un arī šogad tās ir neskaitāmi daudz - sākot no faktūrām un beidzot ar siluetiem.
Tendenču prognozēšana ir process, kur satiekas radošums, izpēte un datu analīze.
Tas skar katru mūsu dzīves posmu un veido dinamisku un pastāvīgi mainīgu ainavu, kur cenšamies sekot līdzi, lai iekļautos sociālajā kultūrā un atspoguļotu savas vēlmes un vajadzības.
Tomēr, lai ko arī neteiktu daudzbalsīgais modes tirgus, šoruden iezīmējas piecas tendences, kas ir bez lieliem tēriņiem un ko ikviens no mums varēs iekļaut savā ikdienas garderobē.
Piedāvāju ieskatam piecas tendences, kas pēc modes tirgus analītiķiem bija skatāmas visvairāk pasaules lielākajās rudens sezonas modes skatēs.
2024 gada rudens sezonā dizaineri pievērsās sievišķīgam tērpam, pārveidojot ideju par tēmu - kas ir šodienas sievišķība. Rudens 24 modes skatēs bija daudz dāmu modes (Miu Miu prim mājas kleitas, Prada kleitas ar kažokādu apdari, kas bija kā no 60. gadiem) un sievišķīgu darba apģērbu.
Daži zīmoli šo ideju attīstīja vēl tālāk: Džonatans Andersons no Loewe apvērsa ikdienas valkāšanas koncepciju, bet Bottega Veneta radošais direktors Matjē Blazī dekonstruēja sievietes dienu caur apģērbu, radot tēlu, ko viegli transformēt, sākot no rīta lietišķas sievišķības un beidzot ar vakaram piemērotu tēlu.
Protams, nav tikai viens veids, kā valkāt sievišķīgu stilu. Tomēr iezīmējas konkrētas lietas - kleitas, kažokādas, adījumi. Un stils noteikti nav agresīvs vai vulgāri seksualizēts.
Šī tendence atspoguļo gan dizaineru, gan patērētāju vēlmi pēc ražošanas un materiālu ilgtspējas. Ladylike arī skaidri atspoguļo mūsu pašreizējo nedrošības sajūtu, dodot priekšroku iezīmēm, kas liek mums justies aizsargātām jeb mazāk eksperimentu, vairāk tradīciju.
Mēs daudzējādā ziņā jau esam attālinājušies no melnā. Globālās pandēmijas sekas ir konsekventi apstrīdējušas iepriekš nelokāmo melnās krāsas pozīciju modē par labu gaišākiem un mierīgākiem stiliem. Tagad tas kļūst par jaunu normu.
Rudens modes ziņā netiek prognozēts nekas īpaši dinamisks, taču eksperti norāda, ka melnā krāsa šīs sezonas tendenču prognozēs vispār nav iekļauta, aizstājot to ar antracītu. Melnā krāsa kādreiz bija viena no galvenajām rudens un ziemas sezonas krāsām, taču tā ir patiešām samazināta līdz minimumam.
Pēc vairākām sezonām, kad uz skrejceļiem dominēja skaļi, spilgti sarkana krāsa, 2024. gada rudens pelēkā krāsa - nokrāsa, kas, kā zināms, simbolizē sākumu un rāmumu.
Šī simbolika sasaucās ar "īstuma" un ikdienas apģērba izpētes tēmām, ko mēs redzējām visos šovos un prezentācijās. Daži zīmoli - The Row un Saint Laurent, ,Miu Miu un McQueen skaidri parādīja, ka šī ir jaunā gada krāsa, demonstrējot neskaitāmus pelēkā toņus, ko modes fani drīz vien neaizmirsīs.
Neraugoties uz to, ka viss pasaulē ir ciklisks, iztēle ir neizsmeļams avots, lai rastu radošus risinājumus. Tas ir gan darbības vārds, gan utopisks pareģojums. Un, manuprāt, tā ir skaista perspektīva dizaineriem, un mums, pircējiem, lai rūtaino apģērbu ieviestu ikdienā.
Šī rudens rūtainais ir kā "pārformulēt klasiku". Pārprodukcijas un inovāciju noguruma laikmetā ir vērojama atgriešanās pie esošās modes. Tā vietā, lai mēģinātu no jauna izgudrot modes riteni, rūtainais atdzimst kā "brīvības simbols".
Runājot konkrētāk - rūtis ir visuresošas, tomēr īpaši izcelt gribu pledveida mēteļus. Iespējams, ka 90. gadu grunge ēra bija pēdējā reize, kad pledi apģērba iekaroja modes sabiedrības apziņu, taču šis rudens varētu iezīmēt nopietnu atgriešanos. Chemena Kamali debijas Chloé kolekcijā pleds tika izmantots garā, bohēmas stila ieturētā mētelī, savukārt Willy Chavarria pleds tika izmantots šikos maxi svārkos.
Arī šoreiz modes pasaules tendences un modeļi atspoguļo pasaules uzskatu, kur mēs atrodamies: politiskās nesaskaņas, nenoteiktība saistībā ar klimata izaicinājumiem, kultūras polarizācija un ekonomiskās svārstības. Modes atbilde? Augu izcelsmes āda apģērbā it visur.
Šī tendence atspoguļojas gan tekstūrās un rakstos, gan arī ideālistiskā līmenī. Jo tas tikpat lielā mērā ir saistīts ar patērētāju un dizaineru cīņu un prasībām pēc lielākas pārredzamības nozarē, kā arī mūsu centieniem rast inovatīvus risinājumus, kas var samazināt nozares ietekmi uz klimatu.
Rudens 2024 raksturo arī paaudžu apvienošana: tas, ko valkā, var būt arī skaists. Vecās atsauces tiek apvienotas ar jaunajām tehnoloģijām, lai pārveidotu pagātni. Plaši izplatīti ir efekti, kas atgādina "Dari pats" neveiklību. Jaunie ādas audumi ir tikpat labi redzami kā vecie un pārstrādātie.
Īpaši no ādas apģērbiem gribas izcelt motociklista jaku, kas ir attīstījusies kopš tās pirmās radīšanas 1913. gadā. Šoruden tā ir visur.
Leoparda raksts pēdējās sezonās ir stabili atgriezies. Un 2024. gada rudenī mēs oficiāli varam teikt, ka tas ir uzskrējis uz skrejceļa. To noteikti nebija grūti pamanīt. Tādi modes dizaineri kā Alaïa demonstrēja leopardu uz grezna trikotāžas topa, savukārt Marni šo apdruku uzvilka uz pasakainas A līnijas kleitas. Michael Kors un Dior izmantoja leopardu elegantos mēteļos, bet Celine, McQueen, Balenciaga un Rabanne to burtiski uztrieca uz kažokādu tērpiem, sniedzot mežonību un siltumu vienlaikus.
Šajā sezonā bija skatāms neticams leopardu apdruku klāsts. No sportiskas treniņjakas līdz 60.gadu iedvesmotam mēteļiem ar pārspīlētām apkaklēm - ko līdzīgu jūs varētu atrast savas vecmāmiņas skapī.
Ar nelielu empātiju varam smelties iedvesmu no dabas. Padomājiet par leoparda spīdīgo kažoku, kas ir iedvesmojis modes māksliniekus un kas godam iznāks šoruden ielās.
Lasi arī: Franču Rivjēras kulta krekls