Iegādāties lietotas drēbes vairs nav apkaunojoši?

© Publicitātes foto

Resale industrija šobrīd tirdzniecības segmentā tiek uzskatīta par visstraujāk augošo. Šī nozare pasaulē tiek novērtēta ar 177 miljardiem dolāru. Rietumos lietoto lietu resale ir industrija, kura attīstās jau ne vienu vien un pat ne divus gadu desmitus.

Vintāžas lietu bodītes, krāmu tirgi un lietoto apģērbu veikali bija tikai ievilkušās prelūdijas patiesajam pēcpārdošanas bumam.

Publicitātes foto

Pirmais lielais lēciens notika 1995.gadā, kad atvērās eBay.

Jau 2010.gadu sākumā parādījās liels veikalu un platformu skaits, kuri specializējās uz apģērbu, apavu un aksesuāru pēcpārdošanu un ar katru gadu to kļuva arvien vairāk.

Pašlaik vairs nav jaunums, ka resale nozare ar katru gadu tikai palielinās. Pēc WWD datiem 2027.gadā resale industrija izaugs 2 reizes un sasniegs 350 miljardu dolāru atzīmi.

Modele Nastya Choo 12 gadu garumā bija modele. Piedalījās modes nedēļās Parīzē, Ņujorkā, Milānā. Strādāja ar Dior, Luis Vuitton, Karl Lagerfeld, Lacoste, Jean Paul Gaultier, Hussein Chalayan, Zuhair Murad, Alexandre Vauthier, Etam, Zac Posen.

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Modele strādāja visās pasaules modes galvaspilsētās, ilgu laiku dzīvoja Parīzē, bet pirms pusgada atvēra resale platformu Restok. Sestdien 13. maijā no plkst. 11 līdz 17 bārā Herbary atrodas (Galleria Rīga 8.stāvā) notiks pirmais zīmola Restok offline pasākums.

Publicitātes foto

Šajā sakarā es nolēmu aprunāties ar Anastasiju par to, kā viņa nonāca līdz idejai, izveidot resale platformu un noskaidrot, kā šai nozarei veicas Latvijā?

- Kāpēc pēc ilgiem gadiem modeļu biznesā tu nolēmi atvērt Restok? Kā radās resale platformas ideja?

- Godīgi sakot, man vienkārši nebija izvēles. Lai arī kā man to gribētos, modeļu biznesā strādāt visu mūžu nav iespējams.

Noteiktā mirklī un noteiktā vecumā nepieciešams virzīties tālāk, likumsakarīgi, sākt dzīvi no baltas lapas. Nostrādājot 12 gadus, apzinoties to, ka tu dievini savu darbu, neskatoties ne uz ko, tas neļauj tālāk samierināties ar kaut ko mazāku. Trīs man svarīgi punkti, kuri mani virzīja uz Restok izveidi, bija: nodarboties ar to, kas man patīk un interesē; strādāt sev; iespēja nākotnē darīt kaut ko globālu.

Publicitātes foto

- Cik sarežģīti ir izveidot biznesu no nulles?

- Diezgan sarežģīti, īpaši, kad iesoļo sev pavisam nezināmā teritorijā. Modeļu bizness un IT sfēra - divas dažādas pasaules. Mani iepriekš neviens nekonsultēja un nestāstīja par zemūdens akmeņiem un sarežģījumiem, es uzreiz ar galvu ieniru šajā procesā. Bet tajā pašā laikā mani pārpildīja entuziasms un gaidas par jauno, tieši tā bija mana galvenā degviela, kura noslāpēja jebkuras bailes un vienmēr deva jaunus spēkus iet tālāk.

- Pirms apmēram 10 gadiem neviens negribēja asociēties ar second hand. Šobrīd ir cits stāsts: izstāstīt, ka tu nopirki labu lietu krāmu tirgū, komisijas veikalā vai resale platformā, nav kauns. Tas ir lielajās valstīs, bet vai resale mode ir atnākusi līdz Latvijai?

- Vēl nav, bet mēs ejam tajā virzienā. Kaut temps būtu jāpalielina. Lai arī cik skaļi tas neskanētu, bet nākotne būs resale un otrreizējās lietošanas tirgum. Un, jo ātrāk mēs ieviesīsim to savās dzīvēs, jo vieglāk mums būs pielāgoties jaunajai realitātei. Starp citu, ņemot vērā oficiālos datus, resale tirgus visātrāk attīstās Ziemeļamerikā un vislēnāk Eiropā. Tā kā priekšā ir daudz darba.

Publicitātes foto

- Vai tev ir statistika, ko visbiežāk iegādājas Restok?

- Jā, man ir ļoti interesanti vērot, ko cilvēki iegādājas Restok. Michael Kors un Furla - viennozīmīgi favorīti, un tas nav nekas jauns. No modernā - zīmola For lovers and trees apģērbs. Un vēl ļoti labi pērk botes, īpaši tagad aktuālās Adidas Samba un Gazelle vai mūžīgo klasiku - Golden goose, Veja, Yeezy.

Publicitātes foto

Publicitātes foto

- Pēc tam, kad es klientiem veicu garderobes revīziju, daudziem paliek milzīgas kaudzes ar nevajadzīgām lietām, kuras, protams, klients vēlas pārdot. Taču problēma sākas tad, kad cilvēks saprot, ka, lai to visu pārdotu, visas lietas ir jānofotografē un jāieliek mājaslapā. Daudziem tas šķiet sarežģīts process. Vai tu šai problēmai redzi kādu atrisinājumu?

- Pirmām kārtām problēma slēpjas nepietiekamā motivācijā vai pilnīgā motivācijas neesamībā. Katram cilvēkam jāizvirza konkrēts mērķis, jo lietu pārdošana ir rīcība, bet mūs vairāk interesē rezultāts. Piemēram, es vēlos nopelnīt naudu un ar tās palīdzību atjaunot garderobi vai atbrīvot skapi, tādējādi atbrīvojoties no liekā, vai arī man ir svarīgi parūpēties par ekoloģiju. Tajā pašā laikā es lieliski saprotu cilvēkus, kuri nezina, no kuras puses šim procesam ķerties klāt vai arī viņiem ir slinkums. Tādēļ vēl Restok idejas tapšanas laikā, es plānoju konsjerža servisa nodrošināšanu atsevišķiem klientiem. Un mēs jau piedāvājam šo pakalpojumu, tikai šajā posmā ļoti limitēti. Domāju, ka tas būs labs risinājums tiem cilvēkiem, par kuriem tu runā.

Publicitātes foto

- Sestdien, 13. maijā, norisināsies pirmais Restok offline pasākums Herbary bārā. Vai digitālajā laikā ir jēga organizēt offline pasākumus?

- Esmu pārliecināta, ka jā. Pirmkārt, pasākumā būs daudz zīmolu un dārgu lietu, kuras cilvēki bieži online bīstas iegādāties bez piemērīšanas un atgriešanas iespējas.

Turklāt, mēs esam sapulcinājuši tik daudz foršu lietu tirgotāju zem viena jumta, ka pati nevaru sagaidīt, lai ar visiem aprunātos un iegremdētos atmosfērā. Iedomājies: saulaina diena, bārs ar labāko skatu Rīgā, visapkārt daudz skaistu un stilīgu cilvēku, šopings, kokteiļi un mūzika. Es vēlētos būt viesis šādā pasākumā.

Publicitātes foto

Publicitātes foto

- Kādi ir tavi nākotnes plāni Restok attīstībā?

- Tuvākajā nākotnē, protams, ir palaist Restok aplikāciju. Bet tālākajos plānos - lai mūsu startup kādreiz kļūtu par vienradzi.

Dzīvesstils

Lundas universitātes Zviedrijā eksperti pētījuši dažādu saldumu veidu ietekmi uz risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām. Darba rezultāti tika publicēti žurnālā “Frontiers in Public Health”.

Svarīgākais