Katru gadu pie horizonta parādās desmitiem talantīgu aktrišu, dziedātāju un modeļu. Bet šodien vēlos izcelt vien dažas. Apspriedīsim pašas slavenākās sievietes dažādu gadu laikā.
Tā laika skaistuma leģenda bija Grēta Garbo, slavena ar traģisku personāžu lomām, par ko izpelnījās melanholiskas un pat drūmas personības slavu. Skeptiķi neticēja, ka veiksmīga mēmā kino aktrise var būt pieprasīta arī skaņas kino. Bet Garbo atspēkoja šīs šaubas un jau par pirmo lomu skaņas filmā saņēma “Oskara” nomināciju. Pēc tās aktrisei uzradās fani visā pasaulē un pieauga preses uzmanība, kas viņu apgrūtināja. Viņa nebija precējusies, bez bērniem, 35 gadu vecumā pārstāja filmēties kino un atzinās biogrāfam: “Es noguru no Holivudas. Gribu padzīvot citu dzīvi.”
Vācu aktrise vienmēr atšķīrās ar savu sievišķību un stila izjūtu. Tieši viņa bija viena no pirmajām sievietēm, kura sāka valkāt bikses. Marlēnas Dītrihas popularitāte uzplauka pēckara periodā (sākumā pēc pirmā, pēc tam - otrā pasaules kara). Sievietēm nācās pildīt vīriešu pienākumus, tādēļ nedaudz rupjais dendija stils, kas asociējas ar diženo aktrisi, bija lielisks atspulgs tā laika notikumiem.
Divas pilnīgi atšķirīgas sievietes, divi dažādi stili, bet abas vieno viena lieta - viņas bija sava laika stila ikonas. Maigā un elegantā Kellija un drošsirdīgā, spilgtā Monro. Viņas līdz šai dienai uzskatāmas par vienām no apspriestākajām sava laika personībām.
1950.gadi, bet nedrīkst aizmirst par Bridžitu Bardo. 50. gados modē atgriezās kupli gurni un krūtis kontrastā ar šauro vidukli. Konservatīvos tērpus nomainīja pavedinoši sieviešu tēli. Palielinās popularitāte pirmajām injekciju procedūrām krūšu palielināšanai. Paralēli Merilinas Monro un Greisas Kellijas atpazīstamībai, tajā laikā slavas zenītā iedegās Bridžita Bardo.
Apģērbties Odrijas Hepbernas stilā. Un galvā uzreiz rodas asociācijas ar eleganci, izsmalcinātību, sievišķību. Apavi uz zema papēža vai vispār bez tā, lakonisks piegriezums.
Mēs ne tikai absolūti precīzi iedomājamies, kāds apģērbs piestāvētu, bet arī izjūtam emocijas, kādas šis tēls nes. Mazās melnās kleitiņas radītājas gods pieder Koko Šanelei, taču galvenā šā apģērba popularizētāja XX gadsimtā noteikti bija Odrija Hepberna.
Drošsirdīgā un ekstravagantā Tvigija 60. gados modes industrijā pārvērta uztveri par sieviešu skaistumu.
Citplanētiskais izskats ar izteiktu individualitāti ļāva Tvigijai kļūt par īstu stila ikonu. Laikos, kad īpaša popularitāte bija valdzinošām ķermeņa formām, viņas trauslais, slaidais ķermenis, īss, blonds matu griezums un milzīgās acis izraisīja īstu furoru. Miljoniem sieviešu visā pasaulē pievērsās mokošām diētām un apcirpa garās lokas cerībā kļūt kaut kripatiņu līdzīgas viņai. Taču tas nebija pietiekami, lai atdarinātu Tvigijas pārdabisko valdzinājumu un ekstra ordinaritāti. Pat šodien Tvigijas stils nepārstāj būt atpazīstams un pieprasīts.
Apģērbs “kā Džekijai” - nemainīgs vēlmes objekts gan pašai stilīgākajai pirmajai lēdijai, gan arī jaunajai modes dāmu paaudzei.
Vienmēr, atrodoties uzmanības centrā, Žaklīna Kenedija, šķiet, varēja radīt trendu no visa, kam pieskārās. Džekija O., kura diktēja toni 1960., 1970. gados un vēlāk, viennozīmīgi bija pati ietekmīgākā politiskā figūra modes industrijā.
Žurnālisti taisnīgi dēvēja viņu par “galveno komandieri amerikāņu modes industrijā” - tik spēcīgi Baltā nama saimniece ietekmēja modes attīstību ASV un visā pasaulē. Pietika ar vienu paparaci uzņemtu kadru, lai apģērbs “kā Džekijai” momentā pazustu no veikalu plauktiem.
60.gados modē ienāca superslaidums un Tvigijas miniatūrisms. Tomēr tieši šajā desmitgadē neatkārtojamā un jutekliskā Sofija Lorēna kļuva par ikonu sieviešu skaistumam. 50.gadu vidū bija viņas karjeras augstākais punkts ar filmām “Laulības itāļu gaumē”, “Romas impērijas krišana”.
Ir grūti noticēt, bet viņai tika pārmests nestandarta izskats: “Es nekas neesmu bijusi skaista lelle. Mani negribēja pieņemt darbā, jo es nebiju fotogēniska. It kā man ir pārāk liela mute, gribēja, lai es samazinu degunu, iztaisnoju zobus.” Taču Lorēna palika uzticīga sev un iekaroja publikas mīlestību.
80.gadu trendus iekaroja sports. Atlētisku augumu kults tika uzturēts modes skatēs, kino un seriālos: parādās supermodeles Linda Evandželista un Ella Makfersone, kultūrists Arnolds Švarcenegers (Dzelzs Ārnijs) un aerobikas karaliene Džeina Fonda.
Tāpat cilvēku sirdis un prātus iekaroja vēl viena karaliene - neordinārā un kārdinošā Madonna Luīze Čikone. Viņa parādīja, kas ir “nevērīgais skaistums” un kā sieviete var izskatīties pievilcīga bez īpaši sievišķīgiem tērpiem. Viņas tēls bija topi, svārki uz kapri biksēm, tīkliņa zeķubikses, rotas un izbalināti mati. Dziedātāja kļuva par piemēru daudzām sievietēm.
Mosa kļuva par pirmo sievieti tālu no ideāla ārienes ziņā, kurai izdevās ieņemt goda vietu blakus 90. gadu supemodelēm - dievietēm Naomi Kempbelai, Lindai Evandželistai, Kristijai Brinklijai un citām. Turklāt Keita viņas apsteidza: bērnišķīga seja, tieva, androgēna figūra un nefokusēts skatiens kļuva par jauno skaistuma standartu 90. un 2000.gadu sākumā, iegūstot nosaukumu “heroīna šiks”.
Tieši šīs divas blondīnes ataino tā laika atmosfēru. Spilgti tērpi ar īsiem svārkiem, piesātinātiem toņiem, kažokādām, kristāliem un pārējo. Pazeminātas jostasvietas bikses un džinsi, īsi topi, spīguļi, spilgts blondums. Šobrīd 2000.gadu trends atkal ir popularitātes virsotnē. Nav vērts aizmirst, ka tāpat kā jebkurš cits trends, tas ar laiku nedaudz mainījis savu izskatu un tā laika reālais apģērbs pašlaik izskatīsies jocīgi.
Jaunajā tūkstošgadē varējām vērot labi aizmirstu veco: atkal kļuva populāras “smilšu pulksteņu” figūras un sievišķīgas formas. Filtri, kas koriģē jebkuru ārieni, un plastiskās operācijas kļuva par pierastu lietu. Kima Kardašjana - jaunās ēras seja: apspīlētas kleitas un bodiji, “pīļu” selfiji un kontūrings. Realitātes šovu zvaigzne atgrieza modē platus gurnus un ar savu piemēru parādīja, ka ar izteiksmīgām formām vajag lepoties un tās pareizi demonstrēt.
Mūsdienās mode ir ļoti daudzpusīga, un izcelt kādu īpaši ir diezgan grūti. Taču visbiežāk modes aprindās pavīd tieši šīs divas sievietes. Viņu stils ir līdzīgs - savienot nesavienojamo, sporta un seksualitātes apvienojums. Kopumā pašlaik nevar izdalīt kādu konkrētu stilu, kas uzskatāms par galveno, jo pašlaik modē ir daudz kas - seksualitāte un otrādi - noslēpumainība un elegance, kristāli, spīguļi un sportiskais stils. Tāpēc man patīk mūsu laiks, jo tagad varam būt jebkādas un tas ir labi.