Modes nedēļas vairs sen nav tikai apģērbu demonstrēšanas pasākumi. Tie ir kļuvuši par iespēju zīmoliem nodot sabiedrībai savas filozofijas vēstījumu. Tāpat zīmoli nebeidz pārsteigt ar arvien jauniem, inovatīviem un brīžiem neprātīgiem veidiem, kā mūs pārsteigt.
Parīzes modes nedēļa raisa asociācijas ar izsmalcinātiem tērpiem, eleganci un skaistumu, taču Balenciaga pavasara/vasaras kolekcija 2023 pārsteidza ar pavisam citu pieeju.
Modes šova vajadzībām tika izmantota konferenču telpa Parīzes pievārtē, kura tika piepildīta ar 275 kubikmetriem dubļu. Santiago Sierra, kurš tika piesaistīts instalācijas izveidei, ir slavens ar savu mākslu, kura akcentējas uz sociālo nevienlīdzību un nabadzību. Arī šis Balenciaga šovs tikai veidots ar šo vēsti.
Modes skati atklāja Kanje Vests, modeļi defilēja viņa jau iemītajās dubļu pēdās. Kaujinieciska gaita un nopietnie sejas vaibsti vēstīja par dziļāku modes skates vēstījumu. Demna, Balenciaga gruzīnu izcelsmes modes dizainers, demonstrēja metaforas “patiesības rakšanai un sazemēšanai”, “par mīlestību, ne karu” un “ieliekot ekskluzīvas lietas pulētā un vizuāli dārgā kastē, ir limitējoši un ļoti vecmodīgi”. Zemes un augsnes aromāts, kas piepildīja telpu, uzsūcās apmeklētāju apģērbā un tas vēl kādu laiku atgādināja par modes skatē piedzīvotajām sajūtām.
Savukārt AVAVAV pavasara/vasaras 2023 modes šovā dizainere Beāte Karlssone mudināja savus modeļus paklupt uz skatuves tērpu demonstrēšanas laikā. Mākslinieciskie kritieni demonstrēja dzīves “sasniegumus un kritumus” un ienesa humora pilnu atmosfēru šova laikā.
AVAVAV turpināja nestandarta šovu arī rudens/ziemas 2023 kolekcijas demonstrēšanas laikā. Šoreiz kolekcijas demonstrēšanas laikā apģērbi burtiski sadalījās un krita nost no modeļiem. Veidojot šo skati, dizainere jautāja sev: “Kas augstajiem modes namiem var būt sliktākais, kas var notikt?” Viņa rada atbildi - drēbju saplīšana, izjukšana.
Sākumā modeļu apaviem nolūza papēži, tad nokrita somu rokturi, un skatītāji saprata, ka tas ir iestudēts.
Skates beigās, kad Karlssone iznāca paklanīties, aiz viņas nogranda blīkšķis - nokrita siena, aiz kuras bija aizskatuve.
Kad video no skates kļuva populāri TikTok aplikācijā, daudzi AVAVAV fani vilka paralēles ar problemātisko ātrās modes tirgu.
Modes dizaineris Coperni modes skates laikā izmantoja robotus-suņus. Talkā nāca Boston Dynamics, kompānija, kas parakstīja hartu, norādot, ka viņi nekad neatbalstīs ieroču izsniegšanu robotiem, un bija pirmie, kas atbalstīja Ukrainu un nosūtīja robotus, kas palīdzēja ar sprāgstvielām.
Modes skates laikā robotu - piecu suņu - uznāciens sākās ar tumsā iedegtām zaļām acīm, kas radīja draudīgu sajūtu, taču vēlāk roboti demonstrēja savu draudzību. Suņi - roboti palīdzēja modeļiem novilkt mēteli un turēt rokassomiņu. Modes skates vēstījums bija - “cilvēkiem un tehnoloģijām jādzīvo kopā harmonijā”.
Robotus skatē bija izmantojis arī Aleksandrs Makvīns, kas izraisīja milzīgu interesi. Modelei, rotējot ap savu asi, mehāniskie roboti nopūta viņas balto kleitu ar melnu un zaļu krāsu.
Savukārt Diesel pārsteidza ar pikantu ielūgumu uz savu rudens/ziema 2023 modes šovu.
Pārsteiguma efekts turpinājās, kad skates laikā modeļi defilēja ap 200 000 prezervatīvu lielu kalnu. Diesel iestājas par cilvēktiesībām: demokrātija, izvēle, seksuālais pozitīvisms. “Brīvība, spēle, eksperimenti, bauda”.
Šī milzīgā prezervatīvu kalna instalācija nebija vienīgais Diesel neparastais uznāciens. Kolekcijas pavasaris/vasara 2023 demonstrēšanas laikā viņi nāca klajā ar vislielāko jebkad izveidoto piepūšamo objektu. Instalācijas veidols atveidoja cilvēciski neiespējamas pozas, kurām mākslinieki iedvesmojās no antīkajām skulptūrām. Vēlāk šis veidojums ieguva atzinību Ginesa rekordu grāmatā.
Diesel un Durex vēstījums turpinās ar vēl papildu 300 000 prezervatīvu izdali Diesel veikalos.
Modes šovu nākamajā līmenī pacēla dāņu zīmols Heliot Emil, kad Parīzes modes nedēļā uz mēles iznāca liesmām apņemts vīrietis (vēlāk noskaidrojās - kaskadieris).
Visu modeļu - vīriešu sejas bija aizklātas ar balaklavām, jo dizainers vēlējās skatītāju fokusu virzīt uz apģērbu, nevis uz modeļiem, kuri šo apģērbu demonstrēja. Betona telpas padarīja šo sajūtu vēl tumšāku un vēl brutālāku.
Luksusa klases zīmols radies pavisam nesen 2017.gadā, apvienojoties diviem brāļiem no Dānijas - Juliusam un Viktoram Juuliem. Viņu kolekcijas vienmēr ir monohromas, unisex un saglabā skandināvisku stilu.