Par to, kā radušies zīmolu nosaukumi, ir daudz interesantu stāstu. Esmu apkopojusi dažus no tiem.
Maz zināms ir fakts, ka šis online veikals radās tālajā 1999.gadā un sāka savu ceļu, kopējot slavenību vakartērpus. Uzņēmuma pirmais nosaukums bija asseenonscreen.com jeb “As seen on screen” (tulk. kā redzēts ekrānā). Koncepts bija šāds - ikviens varēja atrast tērpu, kas redzēts slavenībai. Vēlāk uzņēmums nosaukumā atstāja tikai abreviatūru.
90.gadu beigās, Niks Robertsons, vēlāk ASOS dibinātājs, uzzina, ka pēc filmas “Draugi” pilotsērijas tūkstošiem skatītāju apbēra NBC ar jautājumiem: ‘’Kur var iegādāties šādu kleitu, džemperi kā Reičelai vai Monikai?”. Tad Robertsonam ienāca prātā doma, ka cilvēkiem vajag pārdot to, ko viņi redz ekrānā, un tad par pircēju trūkumu nevajadzēs sūdzēties.
Tā rodas mājaslapa “As Seen On Screen”. Veiksmīga sakritība bija Nika brālis Naidžels Robertsons, kurš bija viens no turīgākajiem Monako iedzīvotājiem. Tiesa, sākotnēji uzņēmums lika uzsvaru nevis uz drēbēm, bet gan uz mēbelēm.
Tas ir zviedru uzņēmums, kas ražo apģērbu. Pieļaujat, ka Hennes & Mauritz ir dibinātāju uzvārdi? Nekā.
XX gadsimta 40.gadu sākumā Erlings Persons, sieru piegādātājs Stokholmas restorāniem, apmeklēja Ņujorku. Brauciena laikā viņu pārsteidza nelielu veikaliņu skaits, kuri piedāvāja iegādāties apģērbu par demokrātiskām cenām. Erlings saprata, ka nopelnīt naudu var, masveidā ražojot šādus apģērbus.
1947.gadā Erlings Persons atver veikalu Hennes, kas tulkojumā no zviedru valodas nozīmē “viņai”. 1968.gadā Erlins nolemj paplašināt biznesu un izpērk zviedru medību un makšķernieku apģērbu veikalu Mauritz Widforss, nomainot zīmola nosaukumu uz Hennes & Mauritz.
Divu uzņēmumu apvienošana kļuva par pamatu vīriešu un bērnu apģērbu līnijas radīšanai, padarot H&M par veikalu visai ģimenei.
Šis nav mistisks japāņu vārds, bet gan … kļūme. Kā gadījās, kā ne, bet 1984.gadā Hirosimā atvērās veikals Unique Clothing Warehouse. Saīsinājumā UniClo.
Bet 1988.gadā, zīmola reģistrācijas laikā Honkongā, kāds no darbiniekiem pieļāva kļūdu vienā burtā. Tā radās nosaukums Uniqlo.
Pēc desmit gadiem kopš uzņēmuma pirmā veikala Japānā, to skaits bija palielinājies jau vairāk nekā par 100. Pat Japānas ekonomiskā krīze nāca uzņēmumam par labu. Turpmākos desmit gadus japāņi savilka ciešāk jostas, bet nedārgs, skaists, akurāts apģērbs kļuva ļoti pieprasīts.
Droši vien būsiet dzirdējuši, ka šīs kompānijas dibinātājs ir vīrietis. Un varētu domāt, ka zīmols nosaukts viņa sievas vārdā. Taču sievas vārds ir Gaje.
Starp citu, viņš nāca klajā ar zīmolu tieši neveiksmīga gājiena uz apakšveļas veikalu dēļ. Ja tic leģendai, tad zīmola dibinātājs Rojs Reimonds meklēja seksīgu apakšveļu savai sievai, taču palika apbēdināts par trūcīgo izvēli. Turklāt veikala pārdevēji bija izbrīnīti par vīrieša parādīšanos sieviešu apakšveļas veikalā.
Taču šāda neraža pamudināja Reju kļūt par pirmo un radīt satriecošu sieviešu apakšveļas veikalu, kas varēja apmierināt visu sieviešu vajadzības un lai vīrieši, izvēloties apakšveļu savām otrajām pusītēm, varētu justies komfortabli.
Tad kas ir šī Viktorija? Zīmola dibinātāju iedvesmoja viktoriāņu laikmets un arī pati karaliene Viktorija.
Zīmols Zara radās tā, kā tas bieži notiek, kad kāds mazs trūcīgs zēns vēlējās, lai viņa ģimene nekad nejustu trūkumu. Neticama pacietība un organizatoriskās spējas ir tas, kas palīdzēja Gaona kļūt par pašu bagātāko cilvēku Spānija.
Viņa kapitāls novērtēts vairāk nekā 76,8 miljardu dolāru apmērā.
Amansio Ortega Gaona vēlējās nosaukt zīmolu savas mīļākās kinofilmas “Zorba the Greek” varoņa vārdā. Taču viņam neizdevās iegūt tiesības šā vārda izmantošanai. Tajā pašā laikā burtu izliešanas forma jau bija gatava. Ortega neko nesarežģīja un nomainīja nosaukumu uz Zara. Zorba > Zara.