Salauztas mēbeles vai tehnika, sabojātas durvis vai logi un neizmazgājami nosmērēta gultasveļa – šādas nepatīkamas sekas pēc sevis īres mājokļos mēdz atstāt gan īstermiņa, gan ilgtermiņa īrnieki, liecina apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma "Balcia" pieredze. Kā īpašniekiem pasargāt sevi no pamatīgiem zaudējumiem ļaunprātīgas īrnieku rīcības dēļ, un kas jāņem vērā, lai apdrošināšana šādos gadījumos segtu visas izmaksas?
“Īpašuma izīrēšana ir labs veids, kā gūt papildu ienākumus - it sevišķi siltajā sezonā, kad daudzi izmanto iespēju sev piederošu īpašumu piedāvāt īstermiņa īrei tādās tūristu iecienītās vietnēs kā "Booking" vai "Airbnb". Taču ne vienmēr īrnieki ir kārtīgi un godprātīgi - mēdz būt gadījumi, kad gan īstermiņā, gan arī ilgtermiņā izīrētos mājokļos īrnieki ir tīši nodarījuši būtiskus zaudējumus. Mēs ik gadu saskaramies ar aptuveni 10 šādiem gadījumiem, un vidējā apdrošināšanas atlīdzības izmaksa šādās situācijās ir ap 5000 eiro,” skaidro "Balcia" atlīdzību vadītāja Latvijā Alise Drava.
Viņa norāda, ka visbiežāk šādos gadījumos īpašniekam ir jāveic kosmētiskais remonts, jāremontē vai jānomaina durvis, logi, mēbeles, sadzīves tehnika un interjera priekšmeti. Reizēm īpašums tiek sabojāts, ja īrnieki īres īpašumā sarīko traku ballīti, reizēm tas notiek konfliktu laikā, bet ir gadījumi, kad postījumu iemeslu ir grūti izskaidrot.
Īpašnieka aizsardzībai - īres līgums un apdrošināšana polise
Izīrējot īpašumu svešiem cilvēkiem, īpašnieks nekad nevar būt pilnībā drošs, ka īrnieki dzīvokli atstās labā stāvoklī. Tāpēc ieteicams parūpēties par atbilstošu apdrošināšanas polisi, kas segtu iespējamos zaudējumus. "Balcia" pārstāve skaidro, kas jāņem vērā īpašniekiem, lai apdrošinātājs varētu izmaksāt atlīdzību par īrnieku nodarītiem zaudējumiem.